آیا باید از همه حیوانات خانگی تست تشخیص کرونا گرفته گردد؟

به گزارش مجله باهام، تحقیقات نشان می دهند احتمال آلوده شدن حیوانات خانگی مانند سگ و گربه به ویروس کرونا وجود دارد. به همین دلیل برای شناسایی این ویروس در حیوانات خانگی تست های آزمایشگاهی طراحی شده است، اما آیا ضروری است از همه حیوانات خانگی تست گرفته گردد؟

آیا باید از همه حیوانات خانگی تست تشخیص کرونا گرفته گردد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با آنالیز شواهد موجود به این پرسش پاسخ داده اند که آیا برای حیوانات خانگی هم تست تشخیص کرونا وجود دارد یا خیر و آیا ضروری است از همه حیوانات خانگی تست گرفته گردد؟

آن ها می گویند: تا به امروز شواهد مهمی مبنی بر این که حیوانات در گسترش کوویدـ19 نقش مهمی دارند در دست نیست. براساس شواهد اندکی که وجود دارد خطر گسترش کوویدـ19 از حیوانات به انسان ها بسیار پایین است.

تحقیقات در زمینه آنالیز میزان حساسیت گونه های مختلف حیوانات نسبت به کوویدـ19 در حال اجرا است و طبق یافته های محققان، ماکیان، موش ها و خوک ها مستعد ابتلا به این بیماری نیستند.

تا به امروز آلوده شدن گربه ها، سگ ها، موش خرماها و راسوهای پرورشی بر اثر تماس با انسان های آلوده به کوویدـ19 گزارش شده است. در شرایط آزمایشگاهی، موش خرما، همستر طلایی و گربه توانایی انتقال این ویروس به دیگر حیوانات از گونه خود را داشته اند. اما شواهدی از توانایی آن ها برای انتقال عفونت به انسان ها وجود ندارد.

اولین گزارش های انتقال ویروس کرونا از حیوان به انسان مربوط به راسوهای آلوده بوده است. بعضی از حیوانات خانگی آلوده به کروناویروس هیچ یک از علائم بیماری را نشان نمی دهند و در بعضی دیگر علائم ملایمی ظاهر می شوند و تا به حال هیچ موردی از مرگ حیوانات خانگی بر اثر این بیماری گزارش نشده است.

برای شناسایی این ویروس در حیوانات خانگی تست های آزمایشگاهی طراحی شده است، اما انجام این تست ها باید فقط در مواردی که یک حیوان دارای علائم بیماری (علائم تنفسی و گوارشی) است یا با فرد مبتلا به کوویدـ19 در تماس بوده است و طبق نظر دامپزشک صورت گیرد و نباید به یک رویه معمول برای حیوانات تبدیل گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1233

به "آیا باید از همه حیوانات خانگی تست تشخیص کرونا گرفته گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا باید از همه حیوانات خانگی تست تشخیص کرونا گرفته گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید