احمدوند: نمایشگاه کتاب تهران، بزرگترین نمایشگاه کتاب دنیاست، نخستین دوره است که رویکرد بین المللی داریم

به گزارش مجله باهام، رئیس سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران گفت: نمایشگاه کتاب تهران بزرگترین نمایشگاه کتاب دنیاست و نخستین دوره است که رویکرد بین المللی خواهد داشت.

احمدوند: نمایشگاه کتاب تهران، بزرگترین نمایشگاه کتاب دنیاست، نخستین دوره است که رویکرد بین المللی داریم

به گزارش خبرنگاران، اولین نشست کنندگان فرهنگی سفارتخانه های خارجی با موضوع نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حضور یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی، مدیر خانه کتاب و ادبیات ایران و مهدی رمضانی دبیرکل کتابخانه های عمومی کشور ظهر امروز در سالن همایش های کتابخانه ملی جمهوری اسلامی برگزار گشت.

در ابتدای برنامه اسماعیل جانعلی پور مدیرکل مجامع، تشکل ها و فعالیت های فرهنگی معاونت امور فرهنگی و مدیر بخش ناشران خارجی سی و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب تهران در خصوص هماهنگی هایی که با کشورهای خارجی و خبرگزاری های بین المللی برای برگزاری بهتر این نمایشگاه از چندین ماه قبل از برگزاری نمایشگاه اجرا شده است، دقایقی صحبت کرد.

یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران درخصوص این نشست گفت: کشورها مستقلاً در نمایشگاه شرکت کنند و به معرفی فعالیت های فرهنگی و نشر در کشورهای خود بپردازند. نمایشگاه کتاب تهران بزرگ ترین نمایشگاه کتاب دنیاست و نخستین دوره است که رویکرد بین المللی خواهد داشت. علاقه مندیم که حضور ناشران خارجی از کشورهای مختلف تقویت شود و همکاران ما شرایط خوبی را برای میزبانی از ناشران و فعالین فرهنگی تدارک دیده اند.

وی در ادامه شرح داد: نمایشگاه کتاب فرصتی است برای حضور چهره های فرهنگی. البته گروهی از نویسندگان و متفکران در سال گذشته از نمایشگاه بازدید کردند و با صاحب نظران و نویسندگان ایرانی ارتباط گرفتند و با آثار نو آشنا شدند. سال گذشته بیش از 60 مهمان فرهنگی در نمایشگاه کتاب تهران حضور پیدا کردند و در سال آینده هم علاقه مندیم از همه کشورها چهره هایی حاضر باشند. نمایشگاه کتاب تهران صرفا یک نمایشگاه نیست بلکه یک رویداد بزرگ فرهنگی است. حضور نویسندگان و اهالی قلم از ویژگی های شاخص نمایشگاه کتاب تهران است و این فرصت خوبی برای دیدن ایران واقعی است. ایام نمایشگاه کتاب تهران علاقه مندی مردم ایران به فرهنگ با حضور میلیونی به تصویر کشیده می شود.

  • اما و اگر برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب در شهر آفتاب | سخنگوی شهرداری تهران: بخش قابل توجهی از زیرساخت ها برای شهر آفتاب فراهم شده است
  • فوتبال از نگاه یک مترجم؛ امیدوارم فرانسه انگلیس را رنده کند | حنای سرمربی انگستان برایم رنگی ندارد

در ادامه علی رمضانی مدیرخانه کتاب و ادبیات ایران و قائم مقام سی وچهارمین نمایشگاه کتاب تهران درخصوص نمایشگاه کتاب تهران در دوره قبل گفت: نمایشگاه کتاب تهران برجسته ترین رویداد در سطح منطقه و آسیای غربی است. این نمایشگاه در دهه 90 میلادی آغاز به کار کرده است و تا به امروز 33 دوره از آن برگزار گشته است که در دوره ابتدایی فقط 300 ناشر با 8 هزار عنوان حضور داشتند و در سی و سومین دوره 3 هزار ناشر با 192 هزار عنوان شرکت کردند.

در ادامه رمضانی آمارها و بخش هایی که در سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران اجرا شده بود به رایزن های فرهنگی سفارتخانه های خارجی ارائه داد.

در پایان اسماعیل جانعلی پور مدیر کمیته ناشران خارجی سی و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب تهران درخصوص نحوه فرایند ثبت نام شرحاتی را داد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 آذر 1401 بروزرسانی: 23 آذر 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2281

به "احمدوند: نمایشگاه کتاب تهران، بزرگترین نمایشگاه کتاب دنیاست، نخستین دوره است که رویکرد بین المللی داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احمدوند: نمایشگاه کتاب تهران، بزرگترین نمایشگاه کتاب دنیاست، نخستین دوره است که رویکرد بین المللی داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید