انگشت گالیله در این کلیسا جا مانده است!

به گزارش مجله باهام، انگشت گالیله

اگر به کشور ایتالیا و شهر فلورانس بروید، از هر کسی که بپرسید گالیله کجا دفن شده است، خیلی سریع جوابتان را می دهد. در واقع بقایای جسد گالیله در کلیسایی معروف به نام di Santa Croce نگهداری می گردد. یکی از عجیب ترین بخش های این کلیسا، بخشی است که انگشت گالیله را در خود جای داده است! در ادامه سری به این کلیسا می زنیم و تصاویری از این اتفاق عجیب را در این نوشتار خبرنگاران می بینیم.

انگشت گالیله در این کلیسا جا مانده است!

در شهر دیدنی فلورانس کلیسایی ملقب به di Santa Croce وجود دارد که اجزای باقی مانده از بدن گالیله در آن نگهداری می شود. زمانی که گالیله در سال 1642 درگذشت دوک بزرگ شهر توسکانی تصمیم گرفت تا جسد او را در کنار مقبره پدر و نیاکانش دفن کند اما چون گالیله به عنوان یک ملحد اعلام و معرفی شده بود و مانند دشمن کلیسا محسوب می شد، برنامه کاملا عوض شد و در یک اتاق کوچک نزدیک کلیسای جدید الایمان ها دفن شد!

بعد از مرگ گالیله، کارهایش هم به دست فراموشی سپرده شد تا اینکه 45 سال بعد، نابغه ای اهل انگلستان به نام آیزاک نیوتن کتابی منتشر کرد که جهان را تکان داد، کتابی به نام اصول ریاضی فلسفه طبیعی. او در این کتاب، پایه و اساس علم مکانیک را شرح داد و بعد از اینکه نظریه های جهانی و بی نظیری مثل قانون جاذبه را معرفی کرد، اثبات کرد که زمین به دور خورشید می شود و برعکس آن صادق نیست و این به این معنا بود که نظریه گالیله درست بوده است.

این موضوع باعث شد تا در سال 1718، کلیسا، اشتباهی که در خصوص گالیله نموده بود را اعلام کند و در سال 1737، مقبره او نبش قبر شود و بقایای بدنش با احترام کامل در بخش اصلی کلیسا دفن شود. اگر چه قبل از اینکه دوباره دفن شود، برخی از هواداران افراطی او چند سوغاتی از گالیله را نگه داشتند! و سه انگشت از انگشتان، دندان و ستون فقرات او را از بقیه بدنش جدا کردند. ستون فقرات او در دانشگاه Padua جایی که گالیله سال ها در آن تدریس می نموده نگهداری می شود و انگشتان گالیله نسل به نسل از یک کلکسیونر به کلکسیونر دیگر رسید تا اینکه در سال 1905 کاملا گم شد.

یک قرن بعد، دندان و انگشت گالیله در یک حراجی که در سال 2009 انجام شد، در یک قفسه چوبی پیدا شد. اشیا به عنوان صنایع هنری غیر قابل تشخیص فروخته شدند و فردی به نام آلبرتو بروسچی که کلکسیونری اهل فلورانس بود، این مجموعه را خریداری کرد بدون اینکه دقیقا بداند چه چیز گرانبهایی را خریداری نموده است.

بعد از مدتی آلبرتو و دخترش متوجه شدند که قفس چوبی ای که آنها خریدار نموده اند، از متعلقات بدن گالیله بوده است. آنها فورا با موزه تماس گرفتند و انگشت گالیله را به موزه اهدا کردند.

امروزه بازدید کنندگان این کلیسا می توانند انگشت گالیله را در جامی شیشه ای و تخم مرغی شکل که در این کلیسا نگهداری می شود، ببینند.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 622

به "انگشت گالیله در این کلیسا جا مانده است!" امتیاز دهید

1 کاربر به "انگشت گالیله در این کلیسا جا مانده است!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگشت گالیله در این کلیسا جا مانده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید