ببینید مایاها کجا طبیعت گردی می کردند؟!

به گزارش مجله باهام، با طبیعت مایاها در السالوادور بیشتر آشنا شوید

طبیعت منحصر به فرد السالوادور را شاید بتوان با زمستان بارانیش در یک کلمه تعریف کرد. کشوری سر سبز با طبیعتی که جزئی از فرهنگ کشورشان شده است. جهانگردانی که طبیعت گردی در کشور مقصد برایشان یکی از اولویت هاست، السالوادور را می توانند به عنوان یکی از کشورهایی که در آینده ای نه چندان دور باید به آن هم سفر نمایند، به حساب بیاورند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا طبیعت گردی در السالوادور را به همراه ما تجربه کنید.

ببینید مایاها کجا طبیعت گردی می کردند؟!

السالوادور

جمهوری السالوادور از لحاظ جمعیتی متراکم ترین و کوچک ترین کشور در آمریکای مرکزی است. سان سالوادور، مرکز این کشور است و بزرگ ترین شهر السالوادور نیز هست. این کشور طی چندین قرن متمادی جایگاه مردم آمریکا، بلیز، مکزیک مرکزی، گواتمالا، هندوراس، محلیان السالوادور، کاستاریکا و نیکاراگوئه بوده است. از اقوام معروفی که ساکن این کشور بوده اند می توان قوم پیپل، لنکا و مایا را نام برد. جمعیت این کشور 8 میلیون نفر است و واحد پولی آن ها، دلار آمریکا است. ساکنان اصیل السالوادور، قوم پیپل در غرب(سرخ پوستان) و لنکا در شرق بوده اند. جالب است بدانید که قوم پیپل ها در سال 900 میلادی به این منطقه وارد شدند و تمدن و مردم قبلی را از بین بردند و پادشاهی کوتزکاتلان به معنای مکان جواهرات الماس را بنا کردند. مایا ها نیز 900 سال پیش وارد این کشور شدند و جایگاهشان امروزه با نام پارک ملی باستان شناسی سیوآتان با مساحتی بالغ بر 73 هزار هکتار، یکی از پارک های تاریخی این قاره به شمار می آید. آب وهوای این کشور گرجهتی است و همانطور که بالاتر اشاره کردیم، از اوایل فصل زمستان در این کشور بارندگی آغاز می گردد. السالوادور طبیعت بسیار سرسبز و غنی دارد که هر دنیاگرد و طبیعت گردی را به سمت خود می کشاند. برترین زمان برای مسافرت به السالوادور، بین ماه های دسامبر و ژانویه است. بارندگی ها تمام شده است، سرسبزی و طراوت بیشتری همه جا را فرا گرفته است و هوا از همواره عالی تر است.

در السالوادور از ماه نوامبر تا تا ماه آوریل را تابستان می نامند و دلیلش هم این است که جریان رطوبت هوا در هنگام عبور از بالای کوه های هندوراس، رطوبت خود را از دست می دهد و زمانی که به السالوادور می رسند، هوا خشک و گرم است و جز قسمت شمالی رشته کوه ها که بسیار خنک است، تمام کشور زمان گرمی را تجربه می نمایند. طبیعت السالوادور پذیرای 4 گونه از لاک پشت ها به نام های لاک پشت چرمی، لاک پشت پوزه عقابی، لاک پوشت زیتونی و لاک پشت سبز دریایی است که در معرض انقراض هم قرار دارند. پایه های مالی در السالوادور به خاطر عواملی چون بلایای طبیعی و درگیری های دولتی کم توان است. به همین دلیل یکی از راه های در آمدی مردم السالوادور هر چند نامانوس، پولی است که بستگانشان از آمریکا برایشان می فرستند. به همین دلیل یکی از صنعت های عایدی زایی که السالوادور می تواند از آن بهره ببرد، صنعت گردشگر و دنیاگردی است. به طور مثال در سال 2013 ، 900هزار نفر به کارهای گردشگری در السالوادور مشغول بودند. از پر رنگ ترین ومجذوب کننده ترین دیدنی های السالوادور، بقایای تمدن قوم مایاها است. شما با تهیه بلییط هواپیما و رزرو بلیط خود از خبرنگاران می توانید به این کشور زیبا سفر کنید و از طبیعت زیبای آن لذت ببرید.

پارک ملی ماهی کولی (el boquerón national park)

این پار در نزدیکی آتشفشانی در سان کالوادور واقع شده است و این آتشفشان بالای 5905 فوت و یا 1800 متر ارتفاع دارد که یکی از جاذبه های اصلی این پارک است. دهانه این آتشفشان 5 کیلومتر و قطر آن 558 متر است. یک دهانه کوچک دیگر هم به نام بوکرون دراین آتشفشانه وجود دارد. ال بوکرون ،از جمله معدود مناطقی است که آب وهوای سالم و معتدلی دارد. بسیاری از گونه های گیاهی شناخته شده مخصوصا گیاهان زینتی در این پارک قرار دارند. حیوانات وحشی همچون آرامیدو، راکون، گوزن، روباه نیز در این پارک جنگلی زندگی می نمایند. پارک ال بوکرون دارای یک جهت بازدید معین است که از جهتهای کوتاه شده تشکیل شده و شما را در جهت طبیعت گردیتان در کنار دهانه لبه آتشفشان قرار می دهند.

آتشفشان سن ویسنته (Volcán de San Vicente)

آتشفشان سن ویسنته به ارتفاع 2182 متر در ال سالوادور درآمریکای مرکزی واقع شده است. این آتشفشان دومین آتشفشان بلند السالوادور است. این آتشفشان در فاصله 10 کیلومتری شمال شرقی آتشفشان شهر زاکاتکولوکا واقع شده است. این آتشفشان دو دهنه ای، هنوز به جای مانده هایی از گدازه های آتشفشانی دارد که می توان در بازدید از آن منطقه آن ها را دید. این آتشفشان در زبان ناهواتلی، چیچونتیک به معنای کوه دو سینه نامیده می گردد. این کوه آتشفشانی یکی از جهتهای طبیعت گردی معروف السالوادور و سان سالوادور است که سالانه طبیعت گردان بسیاری را به خود و طبیعتش می کشاند.

دریاچه ایلوپانگو (lake ilopango)

دریاچه ایلوپانگو در جنوب مرکزی السالوادور قرار گرفته و در مرزهای استان کاستالان و لاپاز در نزدیکی آتشفشانی خاموش که ارتفاعی 1450 متری دارد، قرار گرفته است. سطح آب این رودخانه در سال 1880، ارتفاع دارد و در نتیجه آن یک کانال آب طبیعی به نام ریوجینیا در سمت شرقی این رودخانه، شکل گرفت. آب این رودخانه در سال 1928 مجددا افزایش یافت و خانه های اطراف خود را نابود کرد. این دریاچه امروزه تبدیل به یک مکان دنیاگردی شده و بین دنیاگردان و طبیت گردانی که به این کشور سفر می نمایند بسیار محبوب و مجذوب کننده است.

تازومال (Tazumal)

یک مکان کاملا باستانی و تاریخی در السالوادور که با زیبایی های طبیعی در هم آمیخته شده است. تازومال، در دل خود یک ساختمان بزرگ باستانی به نام چاچوپا دارد که که از سال 1940 تا1950 در دست پژوهش و کاوش و بازسازی بوده است.تحقیقات باستان شناسی در این مجتمع باستانی نشان می دهد که اولین مصنوعات دنیا در این مکان در قرن 8 میلادی ساخته شده است. این مکان تاریخی که جز یکی از برترین جاذبه های تاریخی و طبیعی السالوادور است، جهتی مناسب و دلخواه برای طبیعت گردان علاقه مند به تاریخ مایاها می باشد.

منبع:travellersoul76.com

منبع: الی گشت
انتشار: 26 خرداد 1401 بروزرسانی: 26 خرداد 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2174

به "ببینید مایاها کجا طبیعت گردی می کردند؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید مایاها کجا طبیعت گردی می کردند؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید