تور ارزان استانبول: ترکیه مینیاتوری؛ بازدید از کل ترکیه با تور استانبول

به گزارش مجله باهام، اکتشاف و بازدید از اماکن تاریخی، ساختمان های برجسته و مکان های دیدنی ترکیه، چندهفته یا شاید چندماه طول می کشد. اما چگونه می توان با یک تور استانبول از کل ترکیه بازدید کرد؟

تور ارزان استانبول: ترکیه مینیاتوری؛ بازدید از کل ترکیه با تور استانبول

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

بازدید از کل ترکیه با یک تور استانبول شدنی است؛ اما چگونه؟

اکتشاف و بازدید از اماکن تاریخی، ساختمان های برجسته و مکان های تماشای کشور ترکیه، دست کم چندهفته یا شاید چندماه طول می کشد. اصلا بیراه نیست که می گویند ویرانه های تاریخی ترکیه از کلِ یونان هم بیشتر است! حالا ساختمان های مهمی مثل کاخ توپکاپیِ استانبول یا آرامگاهِ آنیت قابیر در آنکارا را هم اضافه کنید و یادبودهایی مثل اسب تروی را هم از قلم نیندازید. غیرممکن به نظر می رسد بتوانید بدون سفر به تمام شهرهای ترکیه و صرف چند ماه زمان و میزان هنگفتی هزینه، تمام این زیبایی ها را از نظر بگذرانید؛ اما پیشنهاد ما یک تور لحظه آخری استانبول و بازدید از تمام این تماشای ها در کمتر از یک روز است.

ساخت پارک مینیاتوری ترکیه یا همان مینیاتورک در سال 2001 آغاز و در سال 2003 به دست اردوغان افتتاح شد. قدم به این پارک 60 هزار متر مربعی که می گذارید، از تماشا بیش از صد ساختمان تاریخی و تماشای حیرت زده خواهید شد. این مدل های مینیاتوری که با ظرافتی مثال زدنی در مقیاس یک به 25 طراحی و ساخته شده اند، ساختمان های مشهورِ استانبول، آناتولی و بعلاوه قلمروهای عثمانی را که زمانی جزئی از ترکیه بوده اند، به زیبایی به تصویر می کشند.

تصور کنید در شهر دُغوبایزید هستید و به تماشای قصرِ تاریخی ایشاک پاشا ایستاده اید؛ اما ناگهان تصمیم می گیرید سری هم به مسجد بزرگِ اولو کامی در شهر بورسا بزنید یا شاید مشغول قدم زدن روی پل بسفر باشید و حوس کنید نگاهی هم به معبد آرتمیس بیندازید. چه کار می کنید؟ در مینیاتورک فقط کافی است چند دقیقه پیاده روی کنید! خانه های سنگیِ ماردین، صومعۀ سوملا، پلِ مشهور موستار، مسجد باشکوه آبی، برج ساعت ازمیر، آرامگاه و موزۀ مولوی، کتابخانه باستانی افه سوس، قلعه پاموک کاله یا پنبه ای، معبد آرتمیس، محراب زئوس، کاخ دولمه باغچه، کاخ توپکاپی، آرامگاه آتاتورک و... همه و همه در کنار ده ها ساختمان، پل، کاخ، مسجد، معبد و برج که به دست مردمانی از تمدن آناتولی بنا شده اند، اینجا، در مینیاتورک، کنار هم قرار گرفته اند تا آینه ای تمام نما باشند از قدمت و اهمیت ترکیه که تمدنی بس حیرت انگیز داشته است. بناهایی از دوران باستان گرفته تا امپراطوری بیزانس، از عهد سلجوقی تا دوران امپراطوری عثمانی، همه و همه اینجا در جوار خلیج شاخ طلایی گرد هم آمده اند.

در این پارک شگفت انگیز، در کنار معماری، تاریخ و فرهنگِ آناتولی، می توانید از غذاهای خوشمزه و اشتهابرانگیز ترکی هم نهایت لذت را ببرید، آن هم در رستورانی با فضای باز که گنجایش 500 میهمان را دارد و از خنکای دل انگیز خلیج طلایی نفس می کشد. وسایل بازی متنوعی هم در این پارک تدارک دیده شده است تا بچه ها هم از بازدید از اینجا لذت ببرند. در خاتمه می توانید یادگارهای ارزشمند و خاطره انگیزی از فروشگاهِ سوغاتیِ این پارک خریداری کنید. آمفی تئاتر، شبیه ساز پرواز با هلی کوپتر، قایق رانی در خلیج، قطار گردشگریِ دور پارک، درخت قصه گو، هزارتو و... از دیگر تفریحاتی هستند که برای بازدیدنماینده های مینیاتورک در نظر گرفته شده اند.

مینیاتورک که میراث دارِ سه هزار سال تاریخ و فرهنگ و معماریِ خیره نماینده از آناتولی و سرزمین های اطرافش است، فرصتی نادر برای آن هایی است که می خواهند با صرف هزینۀ یک تور مقرون به صرفه استانبول، گشتی کامل و بی نقص در تمام ترکیه را در چند ساعت تجربه نمایند.

مانلی پرواز، نقشی از اعتماد، سفری بی تردید را برایتان آرزومند است. سفرتان سبز!

منبع: کجارو
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2106

به "تور ارزان استانبول: ترکیه مینیاتوری؛ بازدید از کل ترکیه با تور استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استانبول: ترکیه مینیاتوری؛ بازدید از کل ترکیه با تور استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید