تشدید نظارت بر اماکن اقامتی و گردشگری قم

به گزارش مجله باهام، معاون گردشگری #قم از تشدید طرح نظارت بر اماکن اقامتی و #گردشگری استان در ایام نیمه شعبان و نوروز 1401 اطلاع داد.

تشدید نظارت بر اماکن اقامتی و گردشگری قم

به گزارش دنیای سفر مهدی نصر اصفهانی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم در جلسه کمیته اجرایی ستاد تسهیلات زائران ویژه نیمه شعبان و نوروز 1401 اضافه نمود: شهر قم با داشتن 36 هتل، 26 هتل آپارتمان، 74 مهمانپذیر و 108 خانه مسافر و در مجموعه با 244 واحد اقامتی تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آماده میزبانی از زائران جشن نیمه شعبان و مسافران نوروزی است.

وی با بیان این که یکی از مهم ترین ارکان سفر و گردشگری، موضوع اقامت و بحث اسکان مسافران است، ادامه داد: از آنجا که مراکز اقامتی رسمی، جوابگوی احتیاج مسافران قم در جشن نیمه شعبان نیست، برای ارائه خدمات مطلوب از ظرفیت ادارات، آموزش و پرورش، اوقاف و امورخیریه، ورزش و جوانان، امور مساجد، مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه (س) استفاده خواهیم کرد.

وی اعلام کرد: ریاست کمیته اسکان مسافران، به منظور بهسازی، آماده سازی و سامان دهی مراکز اسکان مسافران و گردشگران با اداره آموزش و پرورش است و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی علاوه بر دبیری کمیته اسکان، دبیری ستاد تسهیلات زائران را نیز بر عهده دارد که این امر می تواند اقدامی مثبت برای حمایت از تاسیسات اقامتی رسمی تحت نظارت این اداره باشد.

نصر اصفهانی با بیان این که پس از دو سال محدودیت کرونایی در نیمه شعبان سال جاری شاهد حجم زیاد سفرها به استان قم خواهیم بود، توضیح داد: نظارت ها همراه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در تمامی امکان اقامتی و گردشگری بیش از پیش از سوی معاونت گردشگری قم تشدید و پیگیری می گردد.

وی اعلام کرد: از وظایف معاونت گردشگری، آماده سازی و نظارت بر مراکز اقامتی به لحاظ کیفی و کمی، هماهنگی و هم افزایی با ادارات مختلف که در زمینه اسکان یا رفاه مسافران و گردشگران دارای ظرفیت هستند، کنترل نرخ گذاری واحدهای اقامتی و اطلاع رسانی نرخ مصوب با همکاری بخش خصوصی است.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 15 خرداد 1401 بروزرسانی: 15 خرداد 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2163

به "تشدید نظارت بر اماکن اقامتی و گردشگری قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید نظارت بر اماکن اقامتی و گردشگری قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید