تصمیم سخت پوتین برای تعویق مراسم روز پیروزی

به گزارش مجله باهام، سخنگوی کرملین گفت: تصمیم گیری برای تعویق مراسم رژه نظامی روز پیروزی (9 ماه مه، 20 اردیبهشت) برای رئیس جمهوری روسیه کار آسانی نبود، چراکه این روز برای پوتین مقدس است، ولی حفظ سلامت مردم اولویت دارد.

تصمیم سخت پوتین برای تعویق مراسم روز پیروزی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، دمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه شب گذشته در برنامه مستند تلویزیونی مسکو. کرملین. پوتین گفت که تصمیم گیری درباره به تعویق افتادن مراسم رژه نظامی روز پیروزی (9 ماه مه، 20 اردیبهشت ماه) برای ولادیمیر پوتین کار آسانی نبود.

مراسم باشکوه رژه نظامی در روز پیروزی قرار بود در تاریخ نهم ماه مه، به افتخار هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم (که در روسیه به جنگ بزرگ میهنی معروف است) برگزار شود.

سخنگوی کرملین گفت: مطمئناً تصمیم گیری در این باره برای رئیس جمهور پوتین کار بسیار دشواری بود، ولی در شرایط کنونی اصلی ترین اولویت وی حفظ سلامت مردم است.

پسکوف با یادآوری اینکه تاریخ 9 ماه مه و جشن پیروزی در جنگ بزرگ میهنی برای ولادیمیر پوتین یک روز مقدس و بسیار گرامی است، ابراز اطمینان کرد که سالگرد این پیروزی در هر صورت در سال جاری و بعد از عبور از بحران کنونی کرونا در کشور ، جشن گرفته خواهد شد.

پنجشنبه گذشته رئیس جمهوری روسیه گفت که با توجه به خطر گسترش شیوع ویروس کرونا در کشور ، مراسم رژه نظامی روز پیروزی و دیگر رویدادهای مربوط به این جشن به زمان دیگری موکول می شود.

مردم روسیه درباره لزوم تعویق رژه نظامی روز پیروزی اتفاق نظر ندارند

نتایج نظرسنجی اجرا شده در روسیه نشان داده است که بیش از 30 درصد از شهروندان روس از به تعویق افتادن جشن روز پیروزی ماه مه به زمان دیگری و پس از خاتمه طرح خود انزوایی (قرنطینه خانگی) حمایت می کنند ، 30 درصد دیگر معتقدند که این جشن در سال جاری باید لغو شود و 27 درصد از مردم هم درک نمی کنند که چرا این مراسم به تعویق افتاده است.

در این نظرسنجی اینترنتی از شرکت کنندگان خواسته شد تا نظر خود را درباره به تعویق افتادن جشن روز پیروزی نهم ماه مه به زمان دیگری به اشتراک بگذارند. بیش از یک سوم از سئوال شوندگان (34 درصد) این موضوع را تصمیم گیری درستی ارزیابی کرده اند ، زیرا به عقیده آنها، امکان برگزاری با آرامش این جشن پس از خاتمه رژیم خود انزوایی در کشور وجود دارد.

30 درصد دیگر از مردم پیشنهاد کرده اند، این مراسم به تعویق نیفتد، بلکه در سال جاری و با توجه به شرایطی که کشور در آن قرار گرفته است، بطور کامل لغو شود. البته کسانی هم بودند (27 درصد) که اصلاً نمی دانستند چرا نیازی به تعویق افتادن این جشن بود و این تصمیم گیری درست نیست.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که بیشتر پاسخ دهندگان (64 درصد آنها) قصد دارند تا در تعطیلات نهم ماه مه در خانه بمانند. ضمن اینکه تقریباً نیمی از شرکت کنندگان هم معتقدند این مراسم باید در تابستان سال جاری برگزار شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1069

به "تصمیم سخت پوتین برای تعویق مراسم روز پیروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم سخت پوتین برای تعویق مراسم روز پیروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید