توسعه فعالیت های گردشگری در منطقه میشخاص ایلام

به گزارش مجله باهام، شنبه زاده گفت: منطقه میشخاص ایلام به علت وجود روستا ها هدف گردشگری و باغات فراوان یکی از منطقه ها مهم استان برای توسعه فعالیت های گردشگری است.

توسعه فعالیت های گردشگری در منطقه میشخاص ایلام

به گزارش خبرنگاران از ایلام ، عبدالمالک شنبه زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از توسعه فعالیت های گردشگری در منطقه میشخاص ایلام اطلاع داد و گفت: محدود بودن زمین های زراعی و باغی در بعضی از منطقه ها روستایی استان زمینه را برای ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در این منطقه ها فراهم نموده است.

شنبه زاده توضیح داد: منطقه ها روستایی میشخاص فرصتی برای ایجاد فضا های توریستی و گردشگری هستند که در همین زمینه در روستا های هدف گردشگری میشخاص شاهد افزایش مراکز گردشگری روستایی هستیم.

او گفت: در روستای طولاب میشخاص 3 مرکز گردشگری فعالیت دارند، چند مرکز دیگر نیز در حال احداث است که این مراکز هرساله میزبان میهمانان زیادی از سراسر کشور هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام یادآور شد: بعلاوه برنامه هایی برای استفاده از ظرفیت صنایع دستی روستا های منطقه برای ارائه به مهمانان و گردشگران در حال تدوین است چراکه با توسعه مراکز فروش صنایع دستی در روستا ها می توان عایدی روستائیان را افزایش داد.

شنبه زاده ادامه داد: گردشگری و توسعه گردشگری روستایی و حمایت از مراکز بوم گردی علاوه بر احیای اقتصاد روستا ها می تواند نقش مهمی در افزایش عایدی مردم نیز داشته باشد.

انتهای پیغام / غ

خبرنگاران ایلام ایلام

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2131

به "توسعه فعالیت های گردشگری در منطقه میشخاص ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه فعالیت های گردشگری در منطقه میشخاص ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید