فراوری 68 فرآورده لبنی در استان کرمان

به گزارش مجله باهام، مدیر کل استاندارد استان کرمان گفت: اکنون در استان کرمان 16 واحد فعال لبنی وجود دارد که 68 فرآورده مختلف از جمله شیر پاستوریزه، شیر استریلیزه، ماست، دوغ، ماست طعم دار، پنیر پیتزا، شیر طعم دار، پنیر لاکتیکی و uf خامه وغیره را فراوری می نمایند.

فراوری 68 فرآورده لبنی در استان کرمان

به گزارش خبرنگار از، اسماعیل عاقلی مدیر کل استاندارد استان کرمان گفت: در استان کرمان 20 واحد فراوریی لبنیات وجود دارد که 16 واحد فراوریی فعال و 4 واحد غیر فعال است.

او اضافه نمود: تیم کارشناسی صنایع غذایی اداره کل از واحد فراوریی لبنیات هامون در پی انتشار اخبار کذب وجود سم آفلاتوکسین در شیر از کارخانه لبنیات هامون بازدید کرد.

عاقلی توضیح داد: در این بازدید خط فراوری ماست، آزمایشگاه شیمیایی و میکروبی، سیستم کنترل یکپارچه و مکانیزه خط فراوری مورد بازدید نهاده شد.

او بیان داشت: از ابتدای سال جاری 52 مورد بازرسی و 120 مورد نمونه برداری از واحد های فوق از خط فراوری و انبار و تعداد 12 مورد نمونه برداری از بازار اجرا شده است که از این تعداد تنها 10 مورد در بند های نشانه گذاری، چربی و پروتئین با استاندارد ملی ایران مغایرت داشته اند.

عاقلی گفت: تعداد 33 مورد آزمون آفلاتوکسین نیز بر روی فرآورده های مختلف اجرا شده که 32 مورد منفی و یک مورد نیز زیر حد مجاز گزارش شده است.

این واحد فراوریی دارای دامداری بسیار پیشرفته اختصاصی بوده و شیر مصرفی خط فراوریی را تامین می نماید.

ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 814

به "فراوری 68 فرآورده لبنی در استان کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 68 فرآورده لبنی در استان کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید