جواهردشت رودسر ؛ عروس سبز دشت های گیلان

به گزارش مجله باهام، از زیبایی طول سفر برای رسیدن به این منطقه این است که با عبور از جنگل های انبوه و درختان سرسبز و رودخانه و دره و کوه در حدفاصل سیاهکلرود تا جواهردشت فرصت بی نظیری برای لذت بردن از طبیعت زیبای شمال خواهید داشت. جواهردشت حدودا 2000 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است. فاصله رامسر تا این منطقه با عبور از سیاهکلرود چیزی در حدود دو تا سه ساعت است و زیبایی راستا باعث می گردد که خستگی راه را حس نکنید به این خاطر که با رسیدن به جواهردشت رودسر به بهشتی رویایی خواهید رسید که در هوای بی نظیر آن حس سرزندگی فوق العاده ای خواهید داشت.

جواهردشت رودسر ؛ عروس سبز دشت های گیلان

در این منطقه زیبا خود را در میان ابرها خواهید دید و می توانید ابرها را لمس کنید و همانند پرنده ای باشید که برای استراحت و آرامش به این توده ابرهای سفیدرنگ پناه آورده است. در این مطلب با خبرنگاران همراه شوید تا شما را با جاذبه های گردشگری جواهردشت یا عروس سبز گیلان آشنا کند.

طبیعت بکر جهت جواهردشت رودسر

جواهردشت رودسر | یک طبیعت بکر و زیبا

برای رسیدن به جواهردشت رودسر بطور حتم از جاده فوق العاده سرسبز و زیبایی خواهید گذشت که زیبایی آن منحصر به فرد است. اطراف این جاده را درختان بلند بسیار سرسبز احاطه نموده و تا خود روستا تا جایی که چشم کار می نماید همه چیز به رنگ سبز است.

یکی از لذت های بی نظیر در سفر به شمال خوردن صبحانه در طبیعت فوق العاده با خرید لبنیات تازه و سالم محلی است؛ در طول جهت به بازار جواهردشت هم حتما سربزنید.

سرگرمیات و سرگرمی های جواهردشت

در قسمت جنوبی جواهردشت قله 2678متری سماموس وجود دارد که برای بسیاری از کوهنوردان سرگرمی بسیار دلچسبی خواهد بود و در بیشتر مواقع و بیشتر هم در فصل زمستان به صورت حرفه ای کوهنوردان برای صعود به این قلعه می فرایند.

اگر به عکاسی علاقه مند باشید بطور حتم سفر به جواهردشت رودسر می تواند یکی از گزینه های بسیار خوب برای عکاسی کردن از طبیعت بکر، اسب ها، دام های درحال چرا در دشت سرسبز، آسمان مه گرفته و … باشد.

جهت دسترسی به جواهردشت

اگر بطور خلاصه بخواهیم جهت جواهردشت را از تهران بگوییم این می گردد که به وسیله جاده چالوس در ابتدا به رامسر آمده و سپس وارد جاده رودسر شوید؛ سپس ادامه جهت ورود به بخش کلاچای و بعد آن دهستان سیاهکلرود و درنهایت روستای جواهردشت است. برای تماشا جهت دقیق برنامه های جهتیاب گزینه های خوبی هستند که به تازگی کاربران بسیاری از آنها استفاده می نمایند.

اقامت و استراحتگاه

اگر از آلودگی و شلوغی شهر فرار نموده اید و دوست دارید که چند روزی را در میان ابرهای تودرتو و نزدیک تر به آسمان سپری کنید در اقامتگاه های محلی که به وسیله تورهای مسافرتی معرفی می گردد اقامت داشته باشید. تجربه تماشا صبحگاه این دشت بی نظیر با بوی معطر نان و طبیعی بودن همه چیز سفر خاطره انگیزی را برای شما ثبت می کند.

برترین زمان سفر به جواهردشت

اوایل بهار و اوایل پاییز، زمان مناسب سفر به جواهردشت استبرترین زمان سفر به این منطقه زمان برگزاری جشنواره هایی است که همه ساله در آن جا برگزار می گردد: مثل مسابقات کشتی گیله مردی، طناب کشی و اسب دوانی و … در این زمان گردشگران بسیاری به این منطقه سفر می نمایند چون باعث جذب گردشگر به ناحیه می گردد.

به علت اینکه در منطقه کوهستانی واقع شده است برترین زمان سفر به این منطقه اواخر فصل بهار تا اوایل پاییز است. سفر در ماه های گرم به این ناحیه سرسبز بی نظیر است؛ اما در فصل زمستان بعلت بارش سنگین برف اصولا جهتها به این روستا مسدود می شوند. توصیه ما به شما این است که در هرفصلی که به این منطقه می روید لباس گرم و کفش راحتی مناسب کوهنوردی داشته باشید.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2216

به "جواهردشت رودسر ؛ عروس سبز دشت های گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جواهردشت رودسر ؛ عروس سبز دشت های گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید