خانه سالمندان فیل ها در پوکت؛ مکانی آگاهی بخش برای گردشگران

به گزارش مجله باهام، خانه سالمندان فیل ها در پوکت تایلند قصد دارند گردشگران را از آسیب های روحی وارد به فیل ها مطلع کند. فیل سواری یکی از تفریحات پرطرفدار در پوکت، پاتایا و سراسر تایلند به شمار می آید. با خبرنگاران همراه باشید.

خانه سالمندان فیل ها در پوکت؛ مکانی آگاهی بخش برای گردشگران

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

شن های نرم و سپید ساحلی، آسمان آبی و دریای زلال تنها بخشی از ویژگی های لذت بخش پوکت هستند. در کنار این ها در پوکت فیل سواری یکی از پرطرفدارترین فعالیت هایی است که گردشگران انجام می دهند . در جزیره پوکت نوعی متفاوت از سواری را بر روی این حیوان عظیم الجثه در جنگل تجربه می نمایند . اگرچه فیل سواری در پوکت سرگرمی می تواند تجربه مهیج و جالبی باشد اما امروزه فقط حدود 3000 فیل در تایلند وجود دارد.

خانه ی سالمندان فیل های پوکت سال گذشته برای مراقبت از فیل هایی که از کارافتاده شده اند و دیگر توانایی کارهای سنگین در جنگل های تایلند را ندارند ساخته شد. این که به یکی از جاذبه های گردشگری جزیره ی پوکت، بزرگ ترین جزیره ی تایلند، مبدل شده است، آگاهی گردشگران از ضربات روحی به فیل ها را در دستور کار خود قرار داده است.

لوئیس راجر سون از پایه گذاران خانه ی سالمندان فیل ها در پوکت می گوید:

پیش از اینکه ما اینجا را افتتاح کنیم، در این جزیره برای فیل های پیر، بیمار، زخمی و خسته جایی وجود نداشت. آن ها تا پای مرگ کار می کردند.

گردشگران در ابتدای ورود به این خانه ی سالمندان تصاویر دردناکی از تربیت بچه فیل ها مشاهده می نمایند که با قرار دریافت در فضاهای بسته، کتک، محرومیت از خواب و گرسنگی برای اطاعت از فرمان های انسان ها آموزش می بینند.

هرچند این فیل ها در نتیجه ی آموزش های یادشده به حیواناتی مطیع و فرمان بردار تبدیل می شوند اما از نظر روحی آسیب می بینند. در این خانه ی سالمندان 30 هکتاری هم اکنون 5 رأس فیل نگهداری می شوند. برای مراقبت از فیل هایی که از کارافتاده شده اند و دیگر توانایی کارهای سنگین در جنگل های تایلند را ندارند، ساخته شد. به محض اینکه شبکه های ارتباطی از جزیره پوکت با این مرکز تماس بگیرند و درباره ضرورت نجات یک فیل هشدار دهند، این حیوان از صاحبش خریداری و به خانه سالمندان منتقل می گردد.

این فیل ها روزها آزادانه در محوطه این مرکز پرسه می زنند و شب ها را در پناهگاه های سرپوشیده به سر می برند. بازدیدنمایندگان از این مرکز سوار فیل ها نمی شوند بلکه به آن ها غذا می دهند یا آن ها را در هنگام بازی کردن و پرسه زدن تماشا می نمایند. به عقیده راجر سون فیل ها حیواناتی احساساتی هستند که شادی و غم را درک می نمایند و محبت از خود نشان می دهند. ما در اینجا به آن ها اجازه می دهیم بدون ترس بار دیگر خودشان باشند. در تاریخ تایلندی، فیل جزو حیواناتی بوده که در جنگ ها، رکاب جنگوجویان شده است. آیا فیل سواری نه تنها در پوکت،که در سراسر تایلند به همین اندازه مشهور است؟ پاسخ ساده این است که فیل به عنوان نمادی از تایلند در نظر گرفته شده، این حیوان از پادشاهان است.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 4 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 474

به "خانه سالمندان فیل ها در پوکت؛ مکانی آگاهی بخش برای گردشگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه سالمندان فیل ها در پوکت؛ مکانی آگاهی بخش برای گردشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید