خبرنگاران آشنایی با اقدامات قبل، حین و بعد از حوادث از مهمترین اقدامات هلال احمر است

به گزارش مجله باهام، زنجان - خبرنگاران - رییس جمعیت هلال احمر شهرستان ابهر گفت: آشنایی با مخاطرات و اقدامات قبل، حین و بعد از وقوع حوادث از مهمترین نکاتی است که توسط مربیان هلال احمر به علاقه مندان ارائه شده است.

خبرنگاران آشنایی با اقدامات قبل، حین و بعد از حوادث از مهمترین اقدامات هلال احمر است

ابراهیم کاظمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، گفت: در راستای آموزش شهروندان در زمینه آمادگی در مخاطرات، واحد آموزش جمعیت هلال احمر شهرستان ابهر اقدام به ارائه آموزش های مرتبط با روستاییان در خانه های هلال مستقر در این مناطق کرده است.

وی افزود: تا به امروز برگزاری دوره های آموزشی در خانه های هلال روستاهای الگزیر، سروجهان، اسپاس، عباس آباد، زره باش، خراسانلو، قروه، عمید آباد، فنوش آباد، خانه های هلال تشکیل شده در مناطق شهری مانند مسجد جامع شناط، مسجد 14 معصوم، کانون ولایت صائین قلعه و کانون رضوان هیدج با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شده است.

این مسوول اظهار داشت: پیرو ماموریت محوله ستاد مدیریت بحران وزارت کشور به جمعیت هلال احمر پیگیری ها برای تشکیل خانه های هلال در سطح مناطق شهری و روستایی شهرستان و ارائه آموزش های امدادی لازم ادامه دارد که به همین دلیل خانه های هلال روستاهای کینه ورس و زره باش در روزهای اخیر افتتاح شد.

کاظمی تاکید کرد: در راستای افتتاح خانه های هلال توسط جمعیت هلال احمر، بیست و سومین خانه هلال شهرستان در سطح شهرستان در مرکز اداری شرکت توزیع برق هم تشکیل و افتتاح شد.

وی یادآور شد: هدف از تشکیل این خانه های هلال در محلات شهری، روستاها و اداره ها استفاده از ظرفیت شهروندان و علاقه مندان به فعالیت های عام المنفعه و داوطلبانه برای تکریم جایگاه انسان و تسکین آلام بشری است.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان ابهر اظهار داشت: جمعیت هلال احمر به عنوان مردمی ترین نهاد بین المللی با همکاری داوطلبان خود به صورت افتخاری و بدون هیچ چشم داشت مادی در خدمت رسانی به نیازمندان و حادثه دیدگان و به ویژه در حوزه آموزش شهروندان برای کاهش اثرات بلایای طبیعی تلاش می کند.

وی افزود: خانه هلال رادیو مجازی رها توسط جمعیت هلال احمر شهرستان ابهر و با همکاری کانون آگهی و تبلیغاتی رها شهریور ماه امسال در محل این مرکز افتتاح شد.

کاظمی اظهار داشت: امید است این مرکز رسانه ای و فرهنگی در انجام مطلوب رسالت خود که همان آموزش همگانی است عملکرد مناسبی داشته باشد و در این راستا خانه هلال رادیو رها در نوع خود در سطح شعب جمعیت هلال احمر کشور نمونه ای بی نظیر است.

این مسوول ابراز کرد: جذب و سازماندهی هنرمندان شهرستان در خانه هلال رادیو رها برای ارتقا فعالیت های داوطلبانه و عام المنفعه به ویژه در بستر رسانه و فرهنگ می تواند در شناساندن نوع فعالیت های هلال احمر به آحاد مردم بسیار موثر باشد.

وی اظهار داشت: رادیو رها در بحث آموزش شهروندان می تواند افراد بیشتری از جامعه را تحت آموزش های مورد نظر در جهت کاهش آثار حوادث قرار دهد همچنین این خانه هلال با توجه به عضویت هنرمندان شهرستان در آن توانایی اطلاع رسانی و دعوت به همکاری مناسب شهروندان را در جمع آوری کمک های مردمی برای حادثه دیدگان و فعالیت هایی از این دست را از طریق افراد محبوب جامعه در خود دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1351

به "خبرنگاران آشنایی با اقدامات قبل، حین و بعد از حوادث از مهمترین اقدامات هلال احمر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آشنایی با اقدامات قبل، حین و بعد از حوادث از مهمترین اقدامات هلال احمر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید