خبرنگاران استاندار چهارمحال وبختیاری بر رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری محرم تاکید کرد

به گزارش مجله باهام، شهرکرد- خبرنگاران- استاندار چهارمحال وبختیاری با اشاره به نزدیک شدن به ایام محرم و صفر بر رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی از سوی عزاداران حسینی تاکید کرد.

خبرنگاران استاندار چهارمحال وبختیاری بر رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری محرم تاکید کرد

اقبال عباسی چهارشنبه شب در ویژه برنامه تجلیل از مدافعان سلامت استان اضافه کرد: رعایت اصول بهداشتی از جمله رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مهار و کنترل این بیماری تاثیرگذار است.

وی گفت:با آغاز دهه اول محرم و برگزاری مراسم های عزاداری با رعایت اصول بهداشتی برگزار شود، تا شرایط شیوع این بیماری گسترش نیابد.

عباسی، به کم بودن امکانات و تجهیزات پزشکی و درمانی در استان و همچنین خسته بودن کادر درمان اشاره کرد و گفت: دغدغه تمام مسئولان حفظ سلامت مردم است و باید با رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم عزاداری سیدالشهدا با کادر درمان همکاری داشته باشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دستورالعمل برگزاری مراسم دهه اول محرم به هیات های عزاداری ابلاغ شده است و در صورت رعایت نکردن پروتکلها ، هیات های مذهبی باید پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از هم استانی در استان های همجوار و یا سایر استان ها ساکن هستند، گفت: در این ایام این افراد به شهر و محل زندگی خود مراجعه می کنند که باید تمام دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

عباسی، به برخی بی توجهی ها در چند هفته گذشته نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی در استان اشاره کرد و گفت: این بی توجهی باعث شده که شرایط استان در یک ماه گذشته شرایط خوبی از نظر ابتلا و تعداد فوتی نداشته باشد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش و زحمات پزرشکان، پرستاران و کادر درمان استان در ایام اضافه کرد: این افراد بدون هیچ چشمداشتی به دور از خانه و خانواده در خدمت مردم استان بودند.

استاندار چهارمحال و بختیاری به همراهی مردم با کادر درمان با رعایت اصول بهداشتی تاکید کرد و گفت: این افراد با شجاعت و ایثار و فداکاری تا پای جان ایستادند.

به گزارش خبرنگاران، بر اساس آخرین اعلام ستاد ملی کرونا، چهارمحال و بختیاری همچنان در شرایط هشدار شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است.

ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید 19 شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله 2 متری از یکدیگر، شست وشوی دست ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1306

به "خبرنگاران استاندار چهارمحال وبختیاری بر رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری محرم تاکید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار چهارمحال وبختیاری بر رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری محرم تاکید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید