خبرنگاران تقسیم کار، راه حل کاهش اختلافات خانوادگی در خانه نشینی کرونایی

به گزارش مجله باهام، تهران - خبرنگاران - یک روانشناس بالینی تاکید نمود با مشارکت و تقسیم کار بین اعضای خانواده می توان اختلافات خانوادگی را در ایام خانه نشینی کاهش داد.

خبرنگاران تقسیم کار، راه حل کاهش اختلافات خانوادگی در خانه نشینی کرونایی

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

افسانه نزاکتی روز آدینه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران اضافه نمود: با بروز ویروس کرونا در کشور و ضرورت رعایت برخی اصول بهداشتی نظیر در خانه ماندن، ساعات با هم بودن اعضا خانواده نیز افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بنابراین خلوت (حریم خصوصی) اعضای خانواده تحت تاثیر قرار گرفته و این امر موجب بروز برخی اختلافات و ناسازگاری ها شده است.

این مشاور خانواده گفت: تعطیلی برخی کسب وکارها، مراکز آموزشی، مدارس و مهدکودک ها نیز سبب حضور مداوم فرزندان در منزل و اختلاف در رابطه با فرزندپروری و مشاجره والدین شده است.

به گفته وی، حضور مداوم بچه ها در منزل همچنین عدم تخلیه هیجانات و گاه بیش فعالی، سستی و کاهلی بچه ها را در پی داشته است.

نزاکتی اضافه نمود: تغییر سبک زندگی، تغییر زمان خواب و بیداری و صرف وعده های غذایی نیز بر خلق و خوی افراد اثرگذار بود و گاه اختلافات را تشدید نموده است.

وی توضیح داد: عدم برقراری ارتباطات جنسی نیز به عنوان یکی از مهمترین علل ناسازگاری ها در دوران شیوع کرونا به دلیل ترس از ابتلاء به بیماری افزایش یافت و این امر نیز اختلافات زوجین را تقویت کرد.

این مشاور خانواده یادآور شد: برقراری ارتباطات جنسی زوجین مستلزم تعاملات زناشویی مناسب است و در دوران شیوع کرونا این تعامل به دلایل متعدد مالی و اجتماعی تحت تاثیر قرار گرفته است.

وی تاکید نمود: گاه بروز برخی اختلافات خانوادگی با انجام برخی از اقدامات نظیر خروج از منزل و مسافرت تعدیل و خشونت و پرخاشگری نیز کاهش می یافت اما با شیوع کرونا امکان مسافرت، حضور در کافه ها و رستوران ها هم با محدودیت روبرو شد.

حفظ حریم خصوصی در روابط خانوادگی سبب امنیت و احترام متقابل است

این روانشناس بالینی درخصوص کاهش و برطرف اختلافات خانوادگی نیز گفت: یکی از مهمترین اقدامات به منظور کاهش ناسازگاری ها پذیرش زوجین به مشارکت و همکاری برای برطرف اختلافات است.

وی اضافه نمود: تقسیم کار در منزل نیز به عنوان یکی از راهکارهای اصلی در کاهش تنش ها موثر و حاکی از آگاهی علمی و رفتاری در شرایط بحران است.

نزاکتی توضیح داد: فراهم کردن فضای کافه و رستوران نیز در منازل یکی از اقدامات موثر در کاهش اضطراب و تنش و اختلافات خانوادگی است.

این روانشناس همچنین یادآور شد: زوجین به منظور کاهش اختلافات در مورد خاطرات شیرین گذشته و برخی مباحث همچون فرزندپروری گفت وگو نمایند؛ در تعامل با فرزندان نیز اقداماتی نظیر قصه گویی های شبانه را فراموش ننمایند؛ خاطرات عروسی را با عکس ها و آلبوم های قدیمی تداعی و علاقه مندی های مشترک (گوش سپردن به موسیقی و...) را باهم انجام دهند.

نزاکتی اضافه نمود: فقدان مشارکت و همکاری در اقدامات روزمره و تذکر در رابطه با رعایت اصول بهداشتی هم به دلیل ترس و وحشت ناشی از ابتلاء به بیماری در تقویت اختلافات خانواده اثرگذار است.

به گفته این مشاور خانواده، حرکات سبک ورزشی نظیر یوگا نیز نقشی اساسی در کاهش اضطراب و ناسازگاری ایفا می نماید.

نزاکتی با بیان اینکه زوجین حد و مرز ارتباطی را هم معین نمایند، اضافه نمود: مشخص چارچوب ارتباطی و حفظ حریم خصوصی امنیت، هویت و احترام متقابل را سبب می گردد و بی شک اختلافات را کاهش می دهد.

وی اضافه نمود: زن و شوهر همچنین در مشاجرات خانوادگی به دنبال پیروزی نباشند؛ گفت وگو و مکالمه نمایند و از فرصت حضور در منزل برای مطالعه، خودشناسی فردی و دگرشناسی استفاده نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1138

به "خبرنگاران تقسیم کار، راه حل کاهش اختلافات خانوادگی در خانه نشینی کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تقسیم کار، راه حل کاهش اختلافات خانوادگی در خانه نشینی کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید