خبرنگاران 346 مورد حکم قلع و قمع در اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری اجرا شد

به گزارش مجله باهام، شهرکرد- خبرنگاران- فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از اجرای 346 مورد حکم قلع و قمع و دیوارکشی غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان خبر داد و گفت: از این تعداد 249 مورد احکام تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری با تخلف تغییرکاربری غیرمجاز دیوارکشی بوده است.

خبرنگاران 346 مورد حکم قلع و قمع در اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری اجرا شد

یوسف باقری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران افزود: 97 مورد از این تعداد حکم قطعی قضایی دریافت کردند و 8.7 هکتار تخریب و 35 هکتار آزادسازی انجام شده است و بیشترین آمار قلع و قمع مربوط به تبصره2 ماده10 در کوهرنگ، سامان، اردل و بروجن و حکم قطعی قضایی در سامان و کوهرنگ بوده است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه سامانه 131 آماده دریافت گزارش های مردمی در خصوص تغییر کاربری اراضی است،گفت: شهروندان در مناطق مختلف استان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی به این سامانه اطلاع دهند.

وی با توصیه به مردم مبنی بر استعلام از سازمان جهادکشاورزی قبل از هرگونه معامله و خرید اراضی و همچنین اطلاع از قوانین حفظ کاربری، گفت: مردم مراقب اندوخته های سرمایه ای خود باشند تا به دلیل ناآشنایی با عواقب قانونی برخورد با بناهای غیرمجاز دچار خسارت مالی نشوند.

به گزارش خبرنگاران، چهارمحال و بختیاری دارای 67هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است و سالانه 1.5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان برداشت می شود.

سطح زیر کشت محصولات کشاورزی استان چهارمحال وبختیاری 270 هزار هکتار است.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1624

به "خبرنگاران 346 مورد حکم قلع و قمع در اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری اجرا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 346 مورد حکم قلع و قمع در اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری اجرا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید