دانشجویان دکتری نمونه برای استفاده از فرصت تحقیقاتی حمایت می شوند، افزایش 50 درصدی جایزه دانشجویان نمونه

به گزارش مجله باهام، بیست و هشتمین جشنواره دانشجویان نمونه با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نهاد ریاست جمهوری برگزار گردید.

دانشجویان دکتری نمونه برای استفاده از فرصت تحقیقاتی حمایت می شوند، افزایش 50 درصدی جایزه دانشجویان نمونه

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در انگلیس در مقطع دبیرستان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، بیست و هشتمین جشنواره دانشجویان نمونه با هدف نکوداشت و تجلیل از برگزیدگان مرحله کشور با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اکنون در نهاد ریاست جمهوری در حال برگزاری است.

مجتبی صدیقی در این مراسم از افزایش 50 درصدی مبلغ جایزه نقدی دانشجویان نمونه سال جاری اطلاع داد و گفت: دانشجویان دکتری نمونه برای استفاده از فرصت تحقیقاتی حمایت و یاری می شوند، همچنین دانشجویان در مقاطع پایین تر می توانند بدون آزمون در دوره بالاتر شرکت نمایند.

وی در تشریح جزئیات برگزاری این جشنواره اضافه کرد: جشنواره دانشجویان نمونه در دولت تدبیر و امید به شکل منظم برگزار شده است. از برگزاری این جشنواره سه هدف را پیگیری می کنیم؛ اول اینکه از کوشش های دانشجویان نخبه کشور و زحمات اساتید آنها که این دانشجویان را تربیت نموده اند تقدیر گردد و هدف دوم نیز به منظور ایجاد انگیزه برای سایر دانشجویان است تا آنها نیز با دیدن این دانشجویان نمونه های کشوری ترغیب و تشویق شوند و این راستا را دنبال نمایند.

صدیقی در ادامه توضیح داد: یکی دیگر از اهداف برگزاری جشنواره فوق این است که از این فرصت استفاده کنیم تا مسائل حوزه آموزش عالی در حوزه پزشکی و غیرپزشکی را به گوش مسئولان برسانیم تا امکانات و تجهیزات حمایت از این دانشجویان افزایش یابد.

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به بازنگری آیین نامه دانشجویان نمونه گفت: سال جاری با بازنگری آیین نامه دانشجویان نمونه، سخت گیری ها بیشتر شد تا بهترین ها انتخاب شوند؛ در حوزه آموزش و پژوهش امتیازها سخت تر و جدی تر شد. برهمین اساس تعداد دانشجویان نمونه در این دوره نسبت به سال گذشته کمتر هستند. هدف ما این بود که فردی که به عنوان دانشجوی نمونه معرفی می گردد در آن هیچ تردید، شک و شبهه وجود نداشته باشد.

فردی به عنوان دانشجوی نمونه معرفی می گردد در آن هیچ تردید، شک و شبهه وجود نداشته باشد

صدیقی از افزایش جایزه نقدی منتخبان دانشجوی نمونه سال جاری اطلاع داد و گفت: کاهش تعداد دانشجویان برای افزایش کیفیت جشنواره این فرصت را ایجاد کرد که بتوانیم جایزه نقدی برگزیدگان را افزایش دهیم؛ به طوری که جایزه نقدی دانشجویان کارشناسی بیش از 50 و دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد نیز تا 50 درصد افزایش یافت.

معاون وزیر علوم درخصوص تسهیلات و امتیازات اختصاصی به دانشجویان نمونه نیز گفت: دانشجویان دکتری نمونه برای استفاده از فرصت تحقیقاتی حمایت و یاری می شوند. دانشجویان در مقاطع پایین تر می توانند بدون آزمون در دوره بالاتر شرکت نمایند. همچنین این دانشجویان به بنیاد ملی نخبگان معرفی می شوند و از امتیاز برای جذب به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه ها برخوردار هستند.

رئیس سازمان اموردانشجویان در خاتمه تاکید نمود: سال جاری دانشگاه آزاد اسلامی همانند سایر زیر نظام های آموزش عالی در این جشنواره شرکت کرد و براساس شاخص های خود دانشجویان نمونه را معرفی کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 898

به "دانشجویان دکتری نمونه برای استفاده از فرصت تحقیقاتی حمایت می شوند، افزایش 50 درصدی جایزه دانشجویان نمونه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجویان دکتری نمونه برای استفاده از فرصت تحقیقاتی حمایت می شوند، افزایش 50 درصدی جایزه دانشجویان نمونه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید