دعوت پوتین از شی برای سفر به مسکو (تور روسیه)

به گزارش مجله باهام، تارنمای خبرگزاری اسپوتنیک روسیه تصاویر کوتاهی از این دیدار مجازی را پخش کرد.

دعوت پوتین از شی برای سفر به مسکو (تور روسیه)

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش ایرنا؛ این دیدار همزمان با آغاز سال نو میلادی و نیز در آستانه برگزاری یکی دیگر از جلسات مهم حزب کمونیست چین به رهبری شی جین پینگ برگزار گردیده است. قرار است در آینده نزدیک، حزب کمونیست چین رسما دوره نو ریاست جمهوری شی جین پینگ را اعلام کند.

حدود 10 روز قبل نیز دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه به چین سفر نموده بود و دیداری هم با شی جینپینگ رئیس جمهوری چین انجام داد. در آن دیدار، مدودف پیغام پوتین را به رئیس جمهوری چین تقدیم کرد؛ پیغام و سفری که حکایت از افزایش بی سابقه همکاری های عملی و مصاحبه های سیاسی میان چین و روسیه داشت.

بعلاوه روسای جمهوری دو کشور در حاشیه اجلاس سازمان همکاری شانگ های که اواخر شهریور ماه امسال در شهر سمرقند ازبکستان برگزار گردید، با یکدیگر دیدار کردند. دیدار دیگر سران روسیه و چین هنگام سفر پوتین به پکن حین برگزاری المپیک زمستانی سال گذشته به میزبانی چین انجام شد.

پوتین در بخشی از این دیدار مجازی خطاب به همتای چینی خود گفت: تردید ندارم که به زودی فرصت دیدار حضور با جنابعالی فراهم خواهد شد. دوست عزیز من و رئیس محترم حزب حاکم چین، ما در بهار امسال منتظر سفر رسمی جنابعالی به مسکو خواهیم بود.

پوتین اضافه کرد که سفر رئیس جمهوری چین به روسیه، قدرت روابط چین و روسیه در زمینه های کلیدی را به دنیا نشان خواهد داد و مهم ترین رویداد روابط دو کشور در سال 2023 خواهد بود.

پوتین گفت: همکاری میان روسیه و چین در همه زمینه ها به عنوان یک عامل و فاکتور ثبات ساز در سطح بین المللی درحال افزایش است.

رئیس جمهوری روسیه بعلاوه از افزایش اندازه صادرات گاز روسیه به چین در سال نو میلادی اطلاع داد.

پوتین با بیان اینکه برغم کارشکنی های بعضی دولت های غربی، روابط روسیه و چین رو به توسعه است، گفت: هدف دو کشور برای رسیدن به حجم مبادلات تجاری 200 میلیارد دلار در سال 2024، به زودی محقق می گردد و کاملا در دسترس است. روسیه یکی از صادر کنندگان عمده نفت به چین است و سال آینده صادرات گاز روسیه به چین نیز افزایش می یابد.

شی جینپینگ رئیس جمهوری چین نیز در بخشی از سخنانش در این دیدار گفت روابط و تعامل میان روسیه و چین در سطح گسترده ای رو به افزایش است.

رئیس جمهوری چین بعلاوه تاکید نمود که کشورش آماده توسعه همکاری راهبردی با روسیه است.

منبع: فرارو
انتشار: 13 دی 1401 بروزرسانی: 13 دی 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2292

به "دعوت پوتین از شی برای سفر به مسکو (تور روسیه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت پوتین از شی برای سفر به مسکو (تور روسیه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید