واشنگتن: چین و هند از ونزوئلا نفت نخرند

به گزارش مجله باهام، نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا گفت که واشنگتن به دهلی نو و پکن توصیه می نماید که از ونزوئلا نفت نخرند.

واشنگتن: چین و هند از ونزوئلا نفت نخرند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، الیوت آبرامز نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا روز سه شنبه گفت که آمریکا به هند و چین توصیه می نماید که از ونزوئلا نفت نخرند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، وی که در یک کنفرانس خبری صحبت می کرد، اضافه نمود: دو مشتری اصلی نفت ونزوئلا هند و چین هستند. ما در گفت وگو با این مشتریان هستیم تا به آنها درباره سیاست آمریکا در مورد صادرات نفت ونزوئلا توصیه کنیم.

وی ادامه داد: ما به کوشش خود برای ترغیب این کشورها ادامه می دهیم تا به این فعالیت ها که باعث حمایت و بقای این رژیم (نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا) می گردد سرانجام دهند.

این مقام آمریکایی افزود که انتظار دارد تا شرکت اسپانیایی رپسول پس از تحریم هایی که امروز علیه شرکت تجاری روس نفت اعمال شد، به تغییر فرایند خود بپردازد.

وزارت خزانه داری آمریکا سه شنبه شب به وقت تهران شرکت روس نفت تریدینگ اس اِی و دیدیر کاسیمیرو معاون شرکت روس نفت را تحریم نموده است.

دولت آمریکا مدت هاست که به هدف سرنگون ساختن دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا تحریم هایی را وضع نموده و کشورهاییی همچون کوبا و روسیه را که با ونزوئلا همکاری تجاری دارند، تحت فشار قرار می دهد. (جزئیات بیشتر)

آمریکا که رقیب اصلی روسیه در تأمین انرژی اروپا به شمار می آید، پیش از این هم روس نفت را به دلیل پفراینده اوکراین تحریم نموده و کشورهای اروپایی را برای توقف واردات نفت و گاز از روسیه تحت فشار قرار داده بود.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 777

به "واشنگتن: چین و هند از ونزوئلا نفت نخرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن: چین و هند از ونزوئلا نفت نخرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید