دم نوش اوکالیپتوس

به گزارش مجله باهام، درخت اوکالیپتوس درختی از تیره موردی ها می باشد. ارتفاع آن از 30 میلیمتر به 145 متر و محیط تنه آن به 25 متر می رسد. چوب این درخت بسیار سخت و در برابر پوسیدگی مقاوم است. پوست آن رنگ

دم نوش اوکالیپتوس

نویسنده: زهرا عباسی

درخت اوکالیپتوس درختی از تیره موردی ها می باشد. ارتفاع آن از 30 میلیمتر به 145 متر و محیط تنه آن به 25 متر می رسد. چوب این درخت بسیار سخت و در برابر پوسیدگی مقاوم است. پوست آن رنگ قهوه ای مایل به زرد دارد و به راحتی از ساقه جدا می گردد. رنگ برگ آن هم بسته به سنّ درخت (در شروع سبز مایل به آبی و به مرور زمان سبز مایل به سفید) است. دم نوش اوکالیپتوس از برگ های آن تهیه می گردد. از نظر طب سنتی ایران، اوکالیپتوس طبیعتی گرم دارد.

خواص درمانی

این دم نوش به دلیل خواص ضد التهاب و ضد عفونی کننده، بسیار مناسب برای مقابله با سرماخوردگی و سرفه می باشد. دم نوش اوکالیپتوس درمان مناسبی برای برونشیت می باشد؛ زیرا یاری بسیار زیادی به دفع ترشحات نموده و باعث بهبود سرفه های چرکی می گردد.

بیشتر بخوانید: معرفی اوکالیپتوس و خواص درمانی آن

موارد منع مصرف

نوشیدن این دم نوش برای خانم ها در دوران بارداری و شیردهی و بعلاوه بچه ها منع شده است. بعلاوه مصرف بیش از میزان این دم نوش ممکن است باعث ورم معده، روده و کلیه گردد. پس اگر دچار ناراحتی کبد و یا التهاب روده و یا مجرای صفراوی می باشید، از این دم نوش استفاده نکنید.

طرز تهیه

یک قاشق غذاخوری برگ اوکالیپتوس را در قوری ریخته و آب با دمای 70 یا 80 درجه به آن اضافه نموده و اجازه دهید. به مدت 15 دقیقه دم بکشد. سپس آن را از صافی عبور داده و نوش جان کنید.

منبع مقاله :

عباسی، زهرا، (1396)، کافی شاب در خانه، قم: فاتح خیبر، چاپ اول.

منبع: راسخون
انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1954

به "دم نوش اوکالیپتوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دم نوش اوکالیپتوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید