راهنمای خرید دستگاه بخور سرد و گرم؛ مزایا، ویژگی ها و پرفروش ترین ها

به گزارش مجله باهام، خورشید تابانِ تابستان یا سیستم گرمایشی خانه در فصول سرد، می تواند رطوبت هوای محیط شما را از بین ببرد و باعث خشک شدن پوست گردد. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که در طول فصول گرم، پوستتان آغاز به تَرک خوردن، پوسته پوسته شدن یا حتی خارش می نماید، بهتر است به فکر خرید یک دستگاه بخور خانگی باشید چراکه طبق ادعای آموزشگاه پوست آمریکا (American Academy of Dermatology) دستگاه بخور می تواند به پیشگیری یا تسکین این دست از مسائل پوستی یاری کند.

راهنمای خرید دستگاه بخور سرد و گرم؛ مزایا، ویژگی ها و پرفروش ترین ها

اما با وجود مدل های متنوع این محصولات که با امکانات متنوعی همراه است، چگونه باید مدل مناسب را بخرید؟ این مقاله به همین منظور آماده شده است تا اطلاعات شما در این زمینه را افزایش دهد و نکات اساسی برای خرید دستگاه بخور را ارائه کند. با یاری این مقاله خرید هدفمند و آگاهانه ای را خواهید داشت و در آینده مجبور به صرف هزینه مجدد نخواهید شد.

سطح مناسبِ رطوبت برای داخل خانه چقدر است؟

در پاسخ به این سوال می توان بیان کرد که بر اساس اطلاعات دریافتی از استاندارد بین المللیِ ستاره انرژی (Energy Star)، سطح رطوبت ایدئال در خانه بین 30 تا 50 درصد است. البته در بخش های خنک تر خانه در تابستان، این مقدار باید بر روی مقدار 30 تا 40 درصد متغیر باشد، چراکه این مقدار رطوبت از بخار گرفتن پنجره ها جلوگیری می نماید.

بعلاوه به یاد داشته باشید که رطوبت بیش از حد می تواند باعث رشد قارچ ها و باکتری ها شود. بنابراین به منظور برقراری تعادل لازم در محیط خانه، وجود دستگاه بخور می تواند یاری نماینده باشد.

مهمترین مزیت های خرید دستگاه بخور سرد و گرم

استفاده از دستگاه بخور می تواند مزیت ها و فواید بسیاری داشته باشد که از مباحث مربوط به سلامت شخصی گرفته تا شرایط کلی خانه را شامل می شود. بنابراین در همین ابتدا مروری بر مهم ترین مزیت های خرید دستگاه بخور خواهیم داشت.

کاهش رسیک ابتلا به یک سری از بیماری ها

جالب است بدانید که افزودن رطوبت به هوا منجر به کاهش هوای خشک در محیط می شود. این مساله خود می تواند عاملی برای کاهش رسیک ابتلا به یک سری از بیماری ها از جمله بیماری های پوستی باشد. درواقع در هوای مرطوب (البته به صورت متعادل) ویروس ها و سایر باکتری ها به صورت طولانی در هوا معلق نخواهند بود و طبیعتا در چنین حالتی احتمال ابتلای شما به یک سری از بیماری ها کاهش می یابد.

بهبود قابلیت کنترل دما

جالب است بدانید که مدیریت هوای خشک سخت است چراکه قابلیت نگهداری گرما را به خوبی ندارد. در نتیجه به منظور کنترل دما با افزایش هزینه ی انرژی روبرو خواهید شد. درواقع برای گرم کردن بیشتر محیط احتیاج خواهید داشت که دمای سیستم ها گرمایشی را بالا ببرید. در چنین حالتی وجود دستگاه بخور سرد می تواند رطوبت را به هوا اضافه و در نهایت کنترل دمای محیط را آسان تر کند.

بهبود شرایط پوست شما

همانطور که در مقدمه هم ذکر شد، هوای خشک اغلب منجر به خشکی پوست می شود. خشکی پوست نیز احتمال خارش، پوسته پوسته شدن و ترک خوردگی پوست دست ها وصورت را بالا می برد. بنابراین وجود رطوبت می تواند تا حد قابل قبولی این دست از مسائل را رفع کند.

بهبود تنفس

به تجربه می توان دریافت که هوای خشک می تواند منجر به گلو درد، خشکی چشم و تحریک مجاری تنفسی شود. بنابراین اضافه کردن رطوبت به هوا باعث بهبود و راحتی در تنفس می شود.

آشنایی با انواع دستگاه بخور و مزایا و معایب آن

دستگاه بخور در مدل های متنوعی از جمله رومیزی و کنسولی (قابلیت قرار گیری بر روی کف زمین)، بخور گرم، بخور سرد یا سرد و گرم (با هم) در بازار وجود دارد. از طرفی رنج قیمت این کالاها هم از تنوع مناسبی برخوردار است و معمولا از 80 هزارتومان تا حدودا 5 میلیون تومان متغیر است.

دستگاه بخور سرد (Cool Mist Humidifier)

جالب است بدانید که بیشتر مردم تمایل به خرید دستگاه های مرطوب نماینده هوا از نوع بخور سرد دارند. به گفته سازمان غذا و دارو در صورت مبتلا شدن به سرما خوردگی وجود یک دستگاه بخور سرد می تواند نقش موثری در کاهشِ تورمِ مجاری تنفسی داشته باشد، در چنین حالتی نفس کشیدن بسیار راحت تر خواهد شد.

به طور کلی دو نوع سیستم بخور سرد در بازار وجود دارد که شامل مدل های تبخیری (Evaporative) و اولتراسونیک (Ultrasonic) می شود. به همین دلیل کارکرد دستگاه های بخور سرد از نوع تبخیری به این شکل است که یک فن هوا را به داخل فتیله ای مرطوب می دمد. در چنین حالتی هوای خنک به وسیله فیتیله داخلی به خارج انتقال می یابد. گفتنی است که اگر پس از استفاده، تصمیم به تعویض فتیله دستگاه داشتید، می توانید بسته به مدل آن از 20 هزارتومان الی 300 هزار تومان هزینه کنید.

دستگاه های بخور از نوع اولتراسونیک از یک نبولایزر (قطعه ای که ذرات آب را به صورت بسیار ریز در هوا پخش می نماید) که یک صفحه ای ارتعاشی و کوچک است، برای ایجاد بخور خنک استفاده می نمایند. از آنجایی که هیچ نوع فنی در این سیستم ها وجود ندارد، مدل های اولتراسونیک معمولاً بی صداتر از مدل های تبخیری هستند. گفتنی است که قیمت دستگاه های بخور سرد مدل اولتراسونیک از 200 هزارتومان تا 2 میلیون تومان متغیر است.

دستگاه بخور گرم (Warm Mist Humidifier)

دستگاه های بخور گرم، که به عنوان دستگاه بخار هم شناخته می شوند، معمولا مقرون به صرفه ترین گزینه پیش روی شماست. درواقع کارکرد این مدل ها به این شکل است که از یک عنصر حرارتی برای جوشاندن آب و ایجاد بخور گرم استفاده می نمایند. طبیعتا این مساله به این معنی است که انرژی بیشتری نسبت به دستگاه بخور خنک مصرف می نمایند. از طرفی در فصول سرد سال، ممکن است ترجیح دهید که بخار گرمی در خانه شناور باشد، به جای اینکه هوای خانه با رطوبت سرد پر شده باشد. البته باید بدانید که این دست از محصولات می توانند باعث متورم شدن مجرای بینی و سخت تر شدن تنفس شوند، بنابراین نباید از آن ها برای تسکین علائم سرماخوردگی استفاده کرد.

دستگاه های بخور گرم برای کاهش باکتری ها و پاک سازی محیط گزینه های بهتری هستند و می توانند سطوح بالاتری از رطوبت را در اتاق فراهم نمایند. بعلاوه با وجود این نوع از دستگاه های بخور می توانند برخی محصولات دارویی را برای تسکین سرفه های خشک در فضا پخش کنید.

توصیه می شود که از دستگاه بخور گرم در اتاق بچه ها استفاده نکنید، چراکه مخزن این دستگاه حاوی آب داغ است که در صورت بالا آمدن یا نشتی رطوبت، می تواند برای کودک خطرساز (سوختگی با آب داغ) باشد. قیمت دستگاه بخور گرم از 80 هزارتومان تا 500 هزار تومان متغیر است.

دستگاه بخور سرد و گرم (Dual-mist Humidifier)

همانطور که از نام این دستگاه معین است، دستگاه بخور دو کاره قابلیت شیفت از حالت سرد به گرم را دارد. چنین قابلیتی می تواند احتیاجهای شما را در گستره وسیع تری رفع کند، اما قیمت آن نسبت به مدل ها تک کاره بالاتر است.

برترین دستگاه بخور برای اتاق هایی با مقدار های مختلف

برای معین مقدار رطوبت مورد احتیاج برای اتاق، در ابتدا باید متراژ اتاق را بر حسب مترمربع مقدار گیری کنید. برای ایجاد رطوبت در اتاق های کوچک تا میانه، استفاده از دستگاه بخورهای رومیزی کم هزینه ترین گزینه انتخابی است، اما احتیاج است تا مخازن کوچک آن را دائما پر از آب کنید! این در حالی است که برای فضاهای بزرگ، مدل های کنسولی برترین نمونه های موجود برای خرید هستند که می توانند هوای اتاق را تا حجم وسیعی مرطوب نمایند. دستگاه های بخور مدل کنسولی از مخازن آب بزرگ تری برخوردار هستند، بنابراین احتیاج به پر کردن مجدد در دوره های کمتری دارند. البته از آنجایی که این مدل ها بزرگ و سنگین تر هستند، ممکن است جابه جایی آن ها راحت نباشد.

به طور کلی دستگاه های بخور کوچک برای اتاق هایی با مقدار 27.87 مترمربع (300 فوت مربع) مناسب است. مدل های میانه برای فضاهایی با مقدار 37.06 الی 46.35 مترمربع (399 تا 499 فوت مربع) و انواع بزرگ تر این نوع محصولات، برای اتاق هایی به وسعت 46.45 مترمربع (500 فوت مربع) مناسب است.

6 نکته کلیدی برای خرید انواع دستگاه بخور خانگی

در این قسمت شش نکته اساسی به منظور انتخاب دستگاهی کاراتر را مرور می کنیم.

1. سهولت در استفاده از دستگاه بخور

به یاد داشته باشید که خرید دستگاه بخوری که به راحتی جابجا شود، فاکتوری مهم در زمان خرید است. در هنگام خرید دستگاه بخور از نوع تبخیری، مطمئن شوید که فتیله آن قابل جایگزینی به شکلی آسان و مالی است، چراکه هر چند وقت یک بار باید آن را تعویض کنید. البته این موضوع به مدل و مقدار کارکرد دستگاه وابسته است. توصیه می شود در پی محصولی با دکمه ها و منوی کاربرپسند باشید که اطلاعات (دما، مقدار رطوبت و…) را به واضح ترین شکل ممکن نمایش دهد.

2. توجه به مقدار فراوری رطوبت

شاید در زمان خرید دستگاه بخور به این موضوع فکر کنید که صرف نظر از مقدار اتاق، بزرگ ترین دستگاه بخور را تهیه کنید. در چنین حالتی باید اذعان کرد که این کار ایده خوبی نیست. چراکه بنا بر بنیاد آسم و آلرژی آمریکا، اگر مقدار و مقدار فراوری رطوبت دستگاه بخور با سایز اتاق تناسبی نداشته باشید، با رطوبت بیش از حد در هوا روبرو خواهید شد. چنین مساله ای می تواند امکان رشد کپک و کنه های زنده در غبار را بالا ببرد و عاملی برای واکنش های آلرژیک باشد. در حالت ایدئال، مقدار رطوبت خانه شما باید بین 30 تا 50 درصد باشد. بنابراین در هنگام خرید این کالا حتما باید به تناسب و مقدار رطوبت فراوری دستگاه دقت کنید.

3. قابلیت کنترل رطوبت دستگاه بخور

تقریباً بیشتر دستگاه های بخور هوشمند قابلیت کنترل رطوبت را دارند و زمانی که مقدار رطوبت فضا به مقدار معین شده به وسیله شما برسد، دستگاه به طور اتوماتیک خاموش می شود. لازم به تاکید است که این قابلیت در مدل های مناسب برای اتاق هایی با مقدار بزرگ بیشتر است. توصیه می کنیم که اگر دستگاه خریداری شده چنین قابلیتی ندارد، یک رطوبت سنج بخرید تا سطح رطوب اتاق تان را کنترل کند، رطوبت سنج ها از رنج قیمت حدودا 50 هزارتومان به بالا در بازار وجود دارند.

4. اهمیت تمیز کردن راحت دستگاه

اهمیت تمیز کردن راحت دستگاه از این جهت مهم است که دستگاه بخور به طور مرتب احتیاج به تخلیه، شست و شو و خشک کردن بخش های داخلی دارد. اگر دستگاه بخور به درستی تمیز نشود، میکروارگانیسم ها می توانند در مخزن رشد نمایند و به هوا منتقل شوند. در چنین حالتی احتمالاً مسائل تنفسی در پیش خواهد بود، به ویژه اگر گروه های حساس در خانه حاضر باشند. بنابراین ضروری است که قبل از اولین استفاده و بعلاوه در آغاز فصل دستگاه بخور را تمیز کنید.

5. انتخاب مدل های کم صداتر برای اتاق خواب یا اتاق کودک

برخی از این دستگاه ها صدای بیشتری نسبت به سایرین فراوری می نمایند. بنابراین پیشنهاد می کینم که برای محیط هایی مانند اتاق خواب و دفاتر خانگی که به فضای ساکت تری احتیاج دارند، مدل های اولتراسونیک را به عنوان راه چاره انتخاب کنید. چراکه همانطور که قبلا هم اشاره شد، بخارسازهای اولتراسونیک از یک دیافراگم لرزشی خاص برای فراوری بخورات تسکین دهنده استفاده می نماید. بنابراین از آنجایی که فن ندارند، این محصولات به طور قابل توجهی کم صداتر از سایر مدل ها هستند.

6. توجه به امکانات و قابلیت های محصول

در کنار تمام موارد ذکر شده ممکن است دیگر قابلیت های دستگاه بخور از جمله خاصیت آنتی باکتریالی، داشتن سرعت های چندگانه، قابلیت رطوبت سنجی، امکان خارج کردن بخور ولرم و نشانگر مقدار آب برای شما قابل توجه باشد. بنابراین در زمان خرید با توجه به احتیاج خود دستگاهی با قابلیت های مدنظر و البته قیمت بالاتر را تهیه کنید.

آیا استفاده از دستگاه بخور برای نوزاد مناسب است؟

استفاده از دستگاه بخور از جمله ضروری ترین گزینه ها برای نگهداری از نوزاد و کودک نیست، اما می تواند در فصل زمستان ارزشش را داشته باشد.

زمانی که دمای اتاق با استفاده از گرم نماینده های مختلف در اتاق بالا می رود، یک دستگاه بخور سرد در اتاق خواب ممکن است به نوزاد شما یاری کند تا راحت تر نفس بکشد، بعلاوه از خشکی پوست او جلوگیری کند. بعلاوه توصیه می شود که در صورت سرماخوردگی کودک از دستگاه بخور سرد برای اتاق بهره ببرید. گفتنی است که وجود دستگاه بخور می تواند به مرطوب نگه داشتن پوست در صورت ابتلا به اگزما و جلوگیری از خون ریزی بینی کودک یاری نمایند. البته تمیز کردن دائمی دستگاه اتاق نوزاد و کودک باید با وسواس بیشتری دنبال شود.

نحوه نگهداری و تمیز کردن دستگاه بخور

به طور کلی در مدل های مختلف دستگاه بخور این عملیات کمی فرق دارد، اما به طور کلی، فرایند تمیز کردن تقریبا مشابه و به توضیح زیر است.

به منظور تمیز کردن دستگاه ابتدا باید آن را خاموش کنید و از خالی بودن مخزن آن مطمئن شوید. سپس مخزن را با سرکه سفید پر کنید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه سرکه در مخزن بماند. پس از سپری شدن زمان لازم سرکه را خالی کنید و داخل مخزن بخورساز را بشویید تا رسوبات معدنی از بین برود. پس از این مرحله دستگاه را خشک کنید و قسمت های مختلف آن را به هم وصل کنید، تا آماده استفاده مجدد شود. برترین روش برای تمیز نگه داشتن دستگاه بخور، انجام عملیات مطرح شده به صورت هفتگی است. چراکه با انجام دوره ای این کار در صورت اختلال در عملکرد دستگاه بخور خیلی زود متوجه آن خواهید شد. بعلاوه فرصتی به قارچ ها و باکتری ها برای رشد در مخزن دستگاه نخواهید داد.

پرفروش ترین دستگاه های بخور در بازار ایران

در هنگام خرید دستگاه بخور باید به فاکتورهای مهمی از جمله خروجی رطوبت، راحتی در استفاده، مقدار صدا، بهره وری انرژی و دقت رطوبت سنجی دستگاه توجه کنید. به طور کلی سازندگان این سری از کالاها اذعان دارند که دستگاه بخور باید با توجه به مقدار و شرایط دمایی اتاق انتخاب و خریداری شود. از طرفی همانطور که اشاره شد، در هنگام خرید بهتر است به چگونگی راه اندازی و کارکرد و تمیز کردن آسان هم توجه کنید. درواقع این مساله از این جهت مهم است که شما باید مرتبا دستگاه را تمیز کنید تا محلی برای رشد باکتری ها و قارچ ها نشود. اگر قصد استفاده از دستگاه بخور در اتاق خواب یا اتاق کودک را دارید، بهتر است مدل هایی با مقدار فراوری صدای کم را انتخاب کنید و از دستگاه های پر سروصدایی که می توانند خواب شما را مختل نمایند، دوری کنید.

در کنار این موارد ضروری است به برچسب انرژی و مقدار مصرف برق به ازای خارج کردن یک گالن آب به شکل بخار به هوا هم توجه داشته باشید. در نهایت، با توجه به اینکه اغلب شهرهای ایران درگیر آب لوله کشی سخت هستند، باید به این نکته هم توجه داشته باشید که هنگام استفاده از آب سخت، خروجی رطوبت دستگاه چقدر است. چراکه مواد معدنی محلول در آب سخت می توانند دستگاه بخور را مسدود نمایند و رطوبت خروجی را به شدت کاهش دهند. حال با توجه به هر آنچه در این مقاله جامع به آن اشاره نمودیم، به سراغ معرفی پرفروش ترین دستگاه های بخور به استناد نظرات خریداران از سایت خبرنگاران می رویم.

دستگاه بخور سرد مدل Nano-L2

دستگاه بخور سرد مدل Nano-L2، محصولی با ارزش خرید بسیار بالا و به مقدار کف دست شماست (10x3x3 سانتی متر) که با وزن 50 گرمی که دارد به راحتی قابل جابه جایی است. ظرفیت مخزن آب این دستگاه در حدود 0.02 لیتر است، بنابراین احتیاج است که به طور مداوم آن را آب کنید، که ممکن است برای برخی کاربران خوشایند نباشد.

منبع تغذیه این کالا هم به وسیله باتری و هم برق تامین می شود (و به خوبی شارژ ا نگه می دارد!) و همراه با یک کابل شارژ USB به بازار ارائه شده است. البته گفتنی است که با توجه به قابلیت های این محصول، فشار بخار در آن خیلی بالا نیست، بنابراین اگر در پی رطوبت و بخار آب زیاد هستید این دستگاه بخور مناسب شما نیست!

دستگاه رطوبت ساز و بخور سرد مدل DQ-107

اگر علاقه مند به خرید دستگاهی کاملا مالی و در عین حال زیبا و فانتزی هستید، دستگاه رطوبت ساز و بخور سرد مدل DQ-107 می تواند گزینه ای مناسب برای شما باشد. این دستگاه دارای فیلتر و مخزنی با ظرفیت 300 میلی لیتری است که سبک (106 گرم) و قابل حمل است. وجود چراغ LED (می توانید به عنوان چراغ خواب از آن بهره ببرید) در کنار کارایی قابل قبول، این دستگاه بخور این محصول را جزو پرفروش های خبرنگاران نموده است. ابعاد DQ-107 در مقدار های 78x78x119 میلی متر است و قابلیت کارکرد به صورت منقطع تا 6 ساعت را دارد.

این نوع کالای بخور هم به صورت شارژی و هم برقی قابل استفاده است و همراه با فیلتر یدکی در جعبه به بازار عرضه شده است. در کنار این مزایا باید بدانید که دستگاه رطوبت ساز و بخور سرد مدل DQ-107 قابلیت فراوری بخار با فشار بالا را ندارد و حجم کم مخزن آن شما را به آب کردن دائمی دستگاه مجبور می نماید، اما در حالت کلی با چنین رنج قیمتی محصولی به صرفه به شمار میرود که برای کارهای سبک مناسب است.

دستگاه بخور و رطوبت ساز سرد درما مدل DEM-F600

دستگاه بخور و رطوبت ساز سرد درما مدل DEM-F600، محصولی مناسب برای اتاق هایی با مقدار میانه و محیط کار است که توانایی مرطوب سازی هوای محیط را تا حد بالایی دارد. منبع آب این دستگاه در قسمت بالایی آن قرار گرفته است و در حدود 5 لیتر ظرفیت نگهداری از آب (معادل 20 بطری 250 میلی لیتری) را دارد. از ویژگی های بسیار عالی این کالا مجهز بودن آن به یک مانیتور شفاف و واضح برای نمایش شرایط دستگاه در کنار ابعاد 187x200x295 میلی متری آن است.

علاوه بر این این نمایشگر قابلیت نمایش اطلاعاتی از قبیل سرعت، قابلیت زمان بندی و نمایش دما و رطوبت را دارد. جالب است بدانید که این کالای کاربردی قابلیت تنظیم بر روی 3 عملکرد متفاوت را دارد و در کنار آن ویژگی های دیگری همانند آنتی باکتریال بودن مخزن، ضربه پذیری بالا، ثبات ابعاد، عایق بودن نسبت به برق و صدای کم (در حد dB 36) برخوردار است. بنابراین اگر در پی یک محصول حرفه ای و با طول عمر بالا هستید، مطمئنا دستگاه بخور و رطوبت ساز سرد درما مدل DEM-F600 می تواند توجه شما را به خود جلب کند.

دستگاه بخور گرم سیندال مدل VS 40

دستگاه بخور گرم سیندال مدل VS 40، محصولی 960 گرمی و با ابعاد 280x220x300 میلی متری است که با استفاده از برق قابل استفاده است. به طور کلی از جمله ویژگی های این کالای کاملا مالی وجود کلاهک تنظیم، جهت خروج بخار در راستای مناسب و نشانگر مقدار آب داخل دستگاه است که با وجود مخزنی با ظرفیت 4.3 لیتر گزینه ای بسیار بادوام و کاربردی به شمار میرود. جالب است بدانید که این دستگاه توانایی فراوری بخور گرم به طور مداوم و تا 24 ساعت را دارد و با وجود قیمت کاملا به صرفه می تواند احتیاجهای شما را تا حد مناسبی رفع کند.

دستگاه بخور گرم مروارید مدل Newfane

دستگاه بخور گرم مروارید مدل Newfane از جمله محصولات نیمه حرفه ای و ساده (تنها یک کلید روشن و خاموش دارد!) است که تنها 180 گرم وزن دارد. بنابراین به راحتی قابل جابه جایی است و فضای زیادی را در خانه اشغال (ابعاد 25×19×19 میلی متر) نمی نماید. این محصول با استفاده از برق شهری کار می نماید و ظرفیت مخزن آب در آن 0.25 لیتر (مخزن کوچک) است. Newfane قابلیت بخوردهی منظم و دقیق به صورت را دارد و عملکرد آن می تواند برای اغلب کاربران رضایت بخش باشد.

دستگاه بخور سرد یوکومت مدل LP-2110

از جمله دیگر محصولات حرفه ای و با ارزش خرید بالا دستگاه بخور سرد یوکومت مدل LP-2110 است که با وجود سبکی (1190 گرم) و ابعاد مناسبی (201x180x289 میلی متر) که دارد به راحتی قابل جابه جایی است. به طور کلی ظرفیت مخزن این دستگاه 5 لیتر است و مسئله ای از بابت آب کردن زود به زود مخزن آن وجود ندارد. LP-2110 با استفاده از برق خانگی کار می نماید و توان آن در حدود 25 وات است. این محصول همراه با ریموت کنترل، کلیدهایی لمسی و نمایشگری باکیفیت است. بعلاوه با وجود نازل 360 درجه و لامپ یو وی قابلیت استریل کردن محیط را دارد. LP-2110 بخوردهی باکیفیت از برند یوکومت است که با توجه به امکانات و قابلیت هایی که دارد، می تواند انتخابی مطلوب جهت حفظ تعادلِ رطوبت هوای محل کار و زندگی باشد.

دستگاه بخور سرد آی هوم مدل j2024

اگر در پی دستگاه بخوری بی صدا برای اتاق خواب با ظرفیت مخزن کافی و کاملا کاربردی هستید، دستگاه بخور سرد آی هوم مدل j2024 محصولی با کیفیت مدنظر شما است. این مدل دستگاه، دارای مخزن 5.5 لیتری است که قابلیت تنظیم زمان برای بخار خروجی را دارد. آی هوم مدل j2024 قابلیت فراوری رطوبت سرد با فشار بالا دارد اما تاکید می شود که برای مکان هایی با مساحت 50 مترمربع و کم تر گزینه ای کاربردی به شمار میرود. چراکه همانطور که در طول راهنما هم به آن اشاره شد، مقدار محیط نقش موثری بر عملکرد این نوع از سیستم ها دارد.

از دیگر معینه های این دستگاه بخور وجود فیلتر سرامیکی، قابلیت تنظیم خروج بخار در سه درجه، نمایشگر دیجیتالی و خاموشی اتوماتیک در هنگام اتمام آب دستگاه است.

دستگاه بخور مدل ES-500

با وجود دستگاه بخور مدل ES-500 که همراه با دمنده اولتراسونیک است می توانید تجربه تنفس در هوایی لطیف را تجربه کنید. چرا که در زمان کارکرد این دستگاه، روغن گیاهی معطر و خاصی به صورت ذرات ریز و همراه با آب (به صورت مه پاشی) در فضای اتاق پراکنده می شود. این دستگاه قابلیت پخش بخور سرد دارد و در دسته محصولات نیمه حرفه ای قرار می گیرد. مقدار کارکرد مداوم این محصول تا 10 ساعت است و مخزن آن 0.5 لیتر ظرفیت دارد. گفتنی است که حدبیشتر فضای مناسب این سیستم حدود 60 متر مربع است و با استفاده از برق شهری کار می نماید.

جالب است بدانید که هدف اصلی این دستگاه بخور سبک (520 گرم) رایحه درمانی است اما به منظور پخش رطوبت و بخوردهی هم کاملا کاربردی است. این محصول خوش ساخت علاوه بر ظاهری زیبا، امکاناتی همانند قابلیت تنظیم مقدار پراکندگی بخارات، چراغ خواب، قابلیت تنظیم محل خروج بخارها و خاموشی اتوماتیک است؛ بنابراین گزینه ای مجذوب کننده برای خرید شما خواهد بود.

دستگاه بخور سرد سایلن مدل MH-501

دستگاه بخور سرد سایلن مدل MH-501 سیستمی کم صدا و همراه با قابلیت های کاملا کاربردی است که با توجه به همین ویژگی ها هم به عنوان یک دستگاه بخور سرد کاربردی مورد استفاده اغلب کاربران است. این کالا از جمله مدل های اولتراسونیک است و برای مکان هایی با مساحت 50 مترمربع و کم تر موردی مناسب است. جالب است بدانید که MH-501 قابلیت جذب گرد و غبارهای معلق در محیط را دارد و در کنار آن می تواند ذرات ریز موجود در هوا را فیلتر کند. این محصول علاوه بر کارکرد مداوم تا حدود 15 ساعت، مجهز به هشدار اتمام آب و خاموشی اتوماتیک است که با وجود مخزن 4.2 لیتری و وزن 1300 گرمی یکی از پیشنهاد های شخصی ما برای خرید است. گفتنی است که رنج قیمت این کالا هم در محدوده معقولی قرار گرفته است و با توجه به امکانات آن کاملا منطقی است.

دستگاه بخور و رطوبت ساز سرد درما مدل F329

دستگاه بخور و رطوبت ساز سرد درما مدل F329 محصولی از نوع اولتراسونیک است که با وجود فیلتر پارچه ای گردوغبار برای پاکسازی بخارات آب، محدوده صدای 36 دسیبل و هشدار اتمام آب کالایی باکیفیت برای انواع مختلفی از استفاده های حرفه ای و عمومی است. جنس بدنه این نوع بخارساز پلاستیک ABS است که همین مساله هم قابلیت ضربه گیری بالایی را به آن می بخشد.

سطح پوشش خانگی به منظور عملکردی کامل در این محصول در حدود 20 الی 30 متر مربع است و ظرفیت مخزن آب آن تا 5 لیتر است. جالب است بدانید که با خرید این دستگاه بخور سرد می توانید به طور اتوماتیک رطوبت محیط خود را کنترل کنید، در درون دستگاه گیاهان خوشبو یا میوه بریزید و از هوایی متعادل و لطیف لذت ببرید.

گفتنی است که رطوبت ساز سرد درما مدل F329 نسخه ارتقا یافته Aroma325 است که از جمله پرفروش ترین مدل های بخور سرد از برند درما است. مسلما این قابلیت ها در کنار صدای کم (38 دسی بل)، وزن مناسب (1100 گرم) و ابعاد جالب توجه (250x250x320 میلی متر) این کالا را به محصولی بادوام و با ارزش خرید بالا تبدیل نموده است.

دستگاه بخور و رطوبت ساز سرد مدل SG-688

اگر قصد ندارید که هزینه زیادی برای خرید دستگاه بخور هزینه کنید، رطوبت ساز سرد مدل SG-688 می تواند کالایی مالی و مناسب برای خرید شما باشد که کاملا بی صدا و همراه با قابلیت تصفیه آب است و در کنار زیبایی ظاهری، قابلیت افزودن خوشبو نماینده به آب را هم دارد. به طور کلی درباره معینه های فنی این محصول می توان اذعان داشت که SG-688، وزنی در حد 300 گرم دارد که نمود سبکی آن است. بعلاوه ظرفیت مخرن یک لیتری، قابلیت استفاده از بخور و چراغ به صورت جداگانه، وجود چراغ خواب و ابعاد 120x120x200 میلی متر از دیگر معینه های این نوع سیستم بخاردهی است که آن را شایسته خرید می نماید.

دستگاه بخور سرد مدل DW-3L

اگر در پی محصولی مناسب برای خانه، درمانگاه، بیمارستان، رستوران یا مدرسه هستید، دستگاه بخور سرد مدل DW-3L می تواند همان چیزی باشد که در پی آن هستید. این کالا از استحکام کافی در برابر ضربه برخوردار است و با 7 چراغ رنگی به عنوان چراغ خواب هم به کار می آید. ظرفیت مخزن آب در این مدل 3 لیتر و همراه با کلید تنظیم بخار است که در رده ظرفیت های معمولی به شمار میرود. جالب است بدانید که مخزن این سیستم از نوع متحرک است و شما می توانید آن را بعد از جداسازی از بدنه پر از آب و مایعات معطر نمایید. علاوه بر این موارد، محصول فوق دارای عملکرد و راندمان بالا و مصرف انرژی بسیار پایین است.

گفتنی است که مقدار بخاردهی این دستگاه 280 میلی لیتر در ساعت و وزن و ابعاد آن به ترتیب 1200 گرم و 215x215x250 میلی متر است.

دستگاه بخور سرد و گرم بیورر مدل 88

دستگاه بخور سرد و گرم بیورر مدل 88 کالایی کاربردی، خوش ساخت، گران قیمت و دو کاره است که از سیستم نبولایزرهای التراسونیک استفاده می نماید. چنین سیستمی این قابلیت را به دستگاه می دهد که رطوبت خروجی را به صورت کاملا تمیز و عاری از هرگونه باکتری در محیط پخش کند. جالب است بدانید که این محصول همه فن حریف دارای فیلتر آب سنگین است و می تواند آب را تصفیه کند و بخاری بدون رسوب را در محیط آزاد کند.

از مزیت های دیگر دستگاه بخور سرد و گرم بیورر مدل 88 می توان به سیستم خوشبونماینده هوا، قابلیت کار بدون صدا، قابلیت فراوری رطوبت در حد 550 میلی لیتر در ساعت برای یک اتاق 48 متر مربعی، کلید تنظیم بخار و مخزن 6 لیتری آن اشاره نمود. بعلاوه ابعاد این کالا 350x250x280 میلی متر و وزن آن 3000 گرم (نه چندان سبک) است.

دستگاه بخور سرد آی هوم مدل LP-2111A

دستگاه بخور سرد آی هوم مدل LP-2111A محصولی از نوع اولتراسونیک با کارکرد بی صدا است که قابلیت پخش بخارات سرد تا 280 میلی لیتر در ساعت را دارد. LP-2111A کالایی با ابعاد کم (237x150x150 میلی متر) است که فضای زیادی را از شما اشغال نمی نماید. بعلاوه به شما اطمینان می دهیم که با توجه به وزن کم (745 گرم) این مدل، مسئله ای از بابت جابه جایی آن نخواهید داشت.آی هوم مدل LP-2111A استحکام بالایی دارد و ظرفیت کل مخزن آن 2.6 لیتر است. با توجه به همین معینات گفتنی است که بیشینه بخاردهی آن به 250 الی 280 میلی لیتر در ساعت هم می رسد. در مجموع می توان بیان کرد که این کالا گزینه ای باکیفیت و خوش قیمت برای مصارف خانگی است و می تواند اغلب احتیاجهای کاربران را به برترین شکل ممکن رفع کند.

سخن پایانی

با توجه به اطلاعات ارائه شده در این مقاله می توان ادعا کرد که چه برای نوزادان و چه بزرگسالان، خرید دستگاه بخور می تواند گزینه بسیار مفیدی برای حفظ سطح رطوبتِ سالم در خانه باشد، از خشکی پوست جلوگیری کند و تنفس را راحت تر کند. در یک کلام راحتی و آسایش شما و اعضای خانوادتان را بالاتر ببرد؛ البته به شرط اینکه با کسب اطلاعات کافی و توجه به جزئیات لازم اقدام به خرید محصولی مناسب با توجه به احتیاجهای خود کنید.

منبع: Consumer Reports

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 خرداد 1401 بروزرسانی: 28 خرداد 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2175

به "راهنمای خرید دستگاه بخور سرد و گرم؛ مزایا، ویژگی ها و پرفروش ترین ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید دستگاه بخور سرد و گرم؛ مزایا، ویژگی ها و پرفروش ترین ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید