زنگوله بال برای نخستین بار در چهارمحال و بختیاری مشاهده شد

به گزارش مجله باهام، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از ثبت مشاهده یک گونه پرنده با نام زنگوله بال برای نخستین بار در استان اطلاع داد.

زنگوله بال برای نخستین بار در چهارمحال و بختیاری مشاهده شد

از وبلاگ عمومی دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

شهرام احمدی گفت: تعداد یک فرد پرنده زنگوله بال برای نخستین بار در استان، توسط سید محمد علی نوربخش رضایی در شهرستان بن شناسایی و ثبت شد.

وی افزود: پیش از این، حفاظت محیط زیست استان گزارشی از مشاهده این پرنده در استان را دریافت ننموده بود و این پرنده در کلینیک مجاز زیر نظر حفاظت محیط زیست استان تحت درمان است.

احمدی اظهار کرد: زنگوله بال با نام علمی (Otix tetrax) با 42 سانتی متر طول کمتر از نصف اندازه میش مرغ است که محتاط بودن بیش از حد این پرنده مشاهده آن را سخت می سازد.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، وی افزود: پرنده های نر بالغ دارای پرهای قهواه ای رنگ و پرهای شکمیش به رنگ سفید بوده که به رنگ خاکستری نیز می رسد، همچنین این پرنده با نوار گردنی سیاه رنگی دارد و پرندگان نابالغ از نظر ظاهری شبیه به زنگوله بال های ماده هستند.

احمدی ادامه داد: این پرنده روی صورت و گردنش نشانه مشخصی ندارد، رفتارش مانند میش مرغ است ولی به سهولت می دود و هنگام مخفی شدن قوز نموده روی زمین پهن می گردد.

وی درباره زیستگاه این پرنده مطرح کرد: این گونه مشاهده شده جدید در دشت های سرسبز و مزارع گندم و شبدر زیست می نماید که دارای پوشش گیاهی باشند تا مکانی مناسب برای پنهان شدن باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 703

به "زنگوله بال برای نخستین بار در چهارمحال و بختیاری مشاهده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنگوله بال برای نخستین بار در چهارمحال و بختیاری مشاهده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید