ساری به مرکز مهم فرهنگی در کشور تبدیل می گردد

به گزارش مجله باهام، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران اظهار کرد: ساری به یکی از مراکز مهم فرهنگی در کشور تبدیل می گردد.

ساری به مرکز مهم فرهنگی در کشور تبدیل می گردد

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران سیف الله فرزانه، عصر سه شنبه 16 آذر1400 در جلسه سامان دهی مبادی ورودی شهر ساری با رویکرد میزبانی از کشورهای عضو اکو ضمن تشکراز شهردار ساری برای در اختیار گذاشتن 4 ساختمان تاریخی برای احداث موزه گفت: ساری به یکی از مراکز مهم فرهنگی در کشور تبدیل می گردد و ایجاد موزه در بخش های مختلف، ساری را برای میزبانی دراین رویداد بیش از پیش فراهم می نماید.

او اضافه نمود: این رویداد می تواند مبدأ توسعه و تحول در مازندران باشد، اما ضروری است که همه مسئولان نگاهی ویژه به آن داشته باشند.

فرزانه تأکید کرد: در رویداد ساری 2022 قطعاً نگاهمان فقط به مرکز استان نیست، بلکه باید ظرفیت های شهرستان ساری را شناسایی و آن را به گردشگران معرفی کنیم.

فرماندار ساری در این نشست نیز با اشاره به بعضی ظرفیت های گردشگری مازندران و فرصت هایی که رویداد ساری 2022 برای مازندران و کشور می تواند ایجاد کند، گفت: هرچند در میزبانی این رویداد بین المللی نگاه ها به سمت شهرداری ساری است اما دیگر دستگاه های مربوط به این رویداد مهم، با جدیت پای کار باشند.

عباس علی رضایی با بیان این مطلب که این رویداد بین المللی فرصتی برای کل کشور به شمار می آید، گفت: شهر ساری باید به زیباترین شکل ممکن چشم انداز آرایی گردد.

شهردار ساری دیگر سخنران این جلسه با اشاره به جاذبه های متعدد این شهر اضافه نمود: شهرداری ساری کوشش می نماید تا با سامان دهی مبادی ورودی، مرکز استان را برای این میزبانی آماده کند.

او بر اهمیت زیباسازی ورودی شهر در کنار زیباسازی خیابان ها و معابر شهر تأکید کرد و اضافه نمود: نیازمندی های محورهای ورودی از سمت شمال، جنوب، شرق و غرب موردبررسی نهاده شد و هم اینک روشنایی ضلع جنوبی محدوده شهر انجام و محدوده خارج از آن به راهداری واگذار شد. مابقی ورودی ها در دست اقدام است.

شهردار ساری ضمن قدردانی از حمایت های اعضای شورای اسلامی شهر ساری توضیح داد: کوشش می کنیم تا شهر تاریخی ساری را با تمام ظرفیت های موجود به کشورهای اکو و حتی فراتر از آن معرفی کنیم.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2030

به "ساری به مرکز مهم فرهنگی در کشور تبدیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساری به مرکز مهم فرهنگی در کشور تبدیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید