ساماندهی شرایط بازدید از بنای تاریخی تی تی کاروانسرا سیاهکل

به گزارش مجله باهام، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، ساماندهی شرایط بازدید از بنای تاریخی تی تی کاروانسرا سیاهکل صورت گرفت.

ساماندهی شرایط بازدید از بنای تاریخی تی تی کاروانسرا سیاهکل

ولی جهانی گفت: بنای تاریخی تی تی کاروانسرا با قدمتی نزدیک به شش قرن در روستای بالارود دهستان توتکی شهرستان سیاهکل واقع شده و قدمت بنای آن مربوط به عصر صفوی و حکمرانی سادات کیایی در این منطقه برآورد می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان افزود: قرارگیری این بنا در شهرستان سیاهکل نشان دهنده اهمیت جهت عبوری کاروان ها و موقعیت استراتژیک این منطقه در محورهای مواصلاتی عصر احداث این بنا است و بر اساس اصول معماری این کاروانسرا در دسته کاروانسراهای برون شهری و دو ایوانی قرار میگیرد.

جهانی با اشاره به انجام اقدامات حفاظتی و معین عرصه و حریم این کاروانسرا توضیح داد: این کاروانسرا به عنوان یکی از 56 کاروانسرای کشور است که در جهت ثبت جهانی در لیست آثار یونسکو قرار داشته و در سال گذشته ارزیابان این سازمان از کاروانسرای تی تی بازدید بعمل آوردند.

او افزود: به منظور ساماندهی شرایط حضور بازدیدکنندگان در این بنا و براساس ضوابط ابلاغی از سوی اداره کل موزه ها وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبلغ ورودی برای گردشگران داخلی 4 هزار تومان و برای بازدیدکنندگان خارجی این مبلغ 50 هزار تومان معین شده است.

گفتنی است مجموعه کاروانسرای تی تی به عنوان میراث کهن گیلان در سال 1353 و با شماره 1784 در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: همگردی
انتشار: 26 خرداد 1401 بروزرسانی: 26 خرداد 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2173

به "ساماندهی شرایط بازدید از بنای تاریخی تی تی کاروانسرا سیاهکل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساماندهی شرایط بازدید از بنای تاریخی تی تی کاروانسرا سیاهکل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید