سفیر عمان در ایران از کلیساهای ارومیه بازدید کرد

به گزارش مجله باهام، سفیر عمان در جمهوری اسلامی ایران از کلیساهای حضرت مریم و مارسرگیز ارومیه دیدن کرد.

سفیر عمان در ایران از کلیساهای ارومیه بازدید کرد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی، سعود احمد البروانی باهدف آشنایی با جذابیت های تاریخی آذربایجان غربی با سفر به این استان از تعدادی از اماکن تاریخی این منطقه بازدید و از نزدیک با پیشینه تاریخی این خطه از ایران اسلامی آشنا شد.

او از کلیساهای ننه مریم و کلیسا مارسرگیز در منطقه گردشگری سیر ارومیه دیدن کرد.

سفیر عمان در بازدید از کلیسای مارسرگیز گفت: مهم ترین جاذبه گردشگری که در کوه سیر داغی ارومیه به چشم خورده و در بام این شهر شش هزارساله خودنمایی می نماید، کلیسای تاریخی مارسرگیز است که طی 18 قرن عرش معنوی عابدان و مؤمنان مسیحی را به فرش بندگی متصل نموده است.

این کلیسا یکی از مهم ترین زیارتگاه های مسیحیان است که از اغلب کشورهای دنیا مانند آمریکا، آلمان، انگلیس، سوئد، فرانسه و کانادا و سایر کشورها برای بازدید و زیارت به این کلیسا می آیند و برخی از مسیحیان از سایر کشورها در سال حتماً یک بار برای زیارت مزار این دو شخصیت به ارومیه می آیند.

داریاووش عزیزیان کشیش کلیسای شرق آشور در ادامه بازدید از کلیسای ننه مریم یا حضرت مریم ضمن معرفی بخش های مختلف این بناهای تاریخی، گفت: بیش از 80 کلیسا در ارومیه و حومه وجود دارد که یک کمربند کلیسایی را تشکیل داده اند.

کلیسای ننه مریم یا حضرت مریم شهرستان ارومیه یکی از قدیمی ترین کلیساهای ایران و دنیا است که در خیابان خیام این شهرستان واقع شده است، کلیسای ننه مریم به روایتی اولین کلیسای مشرق زمین، به روایت دیگری دومین کلیسای قدیمی دنیا است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 316

به "سفیر عمان در ایران از کلیساهای ارومیه بازدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر عمان در ایران از کلیساهای ارومیه بازدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید