سلطانی فر: بعد از 40 سال حق پخش 30 درصدی در لایحه بودجه قرار دادیم، عزم دولت برای واگذاری استقلال و پرسپولیس جدی است

به گزارش مجله باهام، مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان گفت: به هر شکل عزم جذب داریم که استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار شوند.

سلطانی فر: بعد از 40 سال حق پخش 30 درصدی در لایحه بودجه قرار دادیم، عزم دولت برای واگذاری استقلال و پرسپولیس جدی است

به گزارش خبرنگاران و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان در نشست با منتخبین مردم استان مازندران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تجربه، تخصص و تعهد و دلسوزی منتخبین این استان را برای برطرف دغدغه های مردم مورد توجه قرار داد و رویکرد نمایندگان استان مازندران را تعامل با دستگاه های اجرایی در جهت منافع استان ارزیابی کرد .

وی توضیح داد: دوره کنونی را به دلیل تحریم های ناعادلانه و غیر قانونی آمریکا و شیوع ویروس کرونا که شرایط بسیار سختی را برای کشورها ایجاد کرد و اقتصاد جهان را تحت تأثیر قرار داده، یکی از سخت ترین دوره های کشور است.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه موفقیت های ورزش کشور در ابعاد مختلف را مورد توجه قرار داد و در ابتدا با اشاره به هدف گذاری در ساخت اماکن ورزشی کشور اعلام کرد: در سال 97 ، 500 پروژه ورزشی و در سال 98 بیش از 700 پروژه افتتاح و به بهره برداری رسید.

سلطانی فر موفقیت های ورزش طی سه سال گذشته در ابعاد قهرمانی را هم موفقیت آمیز و چشمگیر ارزیابی کرد و گفت: تیم ملی فوتبال مقتدرانه ترین صعود به جام جهانی 2018 را در فاصله دو هفته به سرانجام رقابت ها محقق ساخت و در گروه موسوم به مرگ هم در رقابت با قهرمانان جهان، اروپا و آفریقا بهترین نتیجه در طی 5 دوره حضور ایران در تاریخ جام جهانی فوتبال را به ارمغان آورد و در جام ملت های آسیا نیز فوتبال ملی ایران بعد از 14 سال به نیمه نهایی رسید و در عرصه باشگاهی هم پرسپولیس و استقلال به عنوان بنیان اصلی فوتبال کشور با 50 میلیون طرفدار نتایج خوبی گرفتند.

وی کسب 62 مدال در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا را هم بیشترین تعداد مدال در تاریخ بازی های آسیایی بعد از انقلاب اسلامی برای کاروان ورزشی ایران بیان کرد و از جام خوشه چین برای روستاییان که با هدف استعدادیابی در بین جامعه روستای باعث رقابت بین یک و نیم ملیون نفر شد و المپیاد استعدادهای برتر که در رقابت با میلیون ها نفر ورزشکار مستعد بین 12 تا 15 سال برای شناسایی نخبگان در سراسر کشور برگزار گردید، به عنوان حرکت قابل توجهی در فرآیند توسعه ورزش همگانی ، استعدادیابی و ارتقا ورزش قهرمانی نام برد .

وزیر ورزش و جوانان تاکید نمود که عزم و اراده دولت و وزارت ورزش و جوانان برای واگذاری پرسپولیس و استقلال بسیار جدی است و به هر شکل ممکن عزم جدی دارم تا این اتفاق را رقم بزنم چرا که تنها راه نجات این دو باشگاه، فوتبال و ورزش ما این است که این دو باشگاه واگذار شوند و این اتفاق در قالب بورس و فروش سهام در مردادماه امسال انجام خواهد شد.

سلطانی فر فعال شدن اقتصاد ورزش را هم در کشور ضروری دانست و گفت: اقتصاد ورزش در ایران به نسبت خیلی از کشورها تفاوت دارد بطوریکه تازه بعد از چهل سال که صدا و سیما زیر بار حق پخش به عنوان یکی از منابع مهم ورزش نمی رفت، توانستیم حق پخش را در قالب تبصره ای در بودجه 99 با بهره 30 درصد وزارت ورزش و جوانان و 70 درصد صدا و سیما بگنجانیم و امیدوارم عزم و اراده لازم در صدا و سیما برای اجرای این مهم وجود داشته باشد .

وی عملکرد حوزه جوانان در وزارت ورزش و جوانان را هم مثبت ارزیابی کرد و گفت: تعداد سمن ها را از زیر 100 سمن در سال 93 به بیش از سه هزار رساندیم و خانه های جوان را که وجود نداشت در شهرها و مراکز استان ها احداث و راه اندازی کردیم و دفاتر مشاوره و هدایت ازدواج را با رویکرد پایداری در ازدواج ها راه اندازی کردیم و از هویت و استقلال جوانان در قالب سازمان ملی جوانان هم دفاع نموده و دفاع می کنیم و میزان وام ازدواج را در امسال به 50 میلیون تومان برای هر یک از زوجین رساندیم و دستورالعملی هم بانک مرکزی تدوین خواهد نمود که سوءاستفاده از این وام نشود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1087

به "سلطانی فر: بعد از 40 سال حق پخش 30 درصدی در لایحه بودجه قرار دادیم، عزم دولت برای واگذاری استقلال و پرسپولیس جدی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلطانی فر: بعد از 40 سال حق پخش 30 درصدی در لایحه بودجه قرار دادیم، عزم دولت برای واگذاری استقلال و پرسپولیس جدی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید