شناسایی بقایای اجساد 102 دانش آموز سرخپوست اینبار در نبراسکای آمریکا

به گزارش مجله باهام، گروهی از محققان در استان نبراسکای آمریکا گفتند بقایای اجساد بیش از 100 تن از دانش آموزان سرخپوست بومی جان باخته را در محل یک مدرسه شبانه روزی مخصوص سرخپوستان که در فاصله سالهای 1884 و 1934 تحت مدیریت دولت فدرال قرار داشت، یافته اند.

شناسایی بقایای اجساد 102 دانش آموز سرخپوست اینبار در نبراسکای آمریکا

به گزارش خبرنگاران، روزنامه گاردین گزارش داد، این مدرسه واقع در شهر جنوآ در استان نبراسکای آمریکا طی سالهای 1884 تا 1934 از طریق دولت فدرال آمریکا اداره شده و از بابت اعمال کار شاقه و مجازاتهای بی رحمانه معروفیت داشت و جستجو برای گورستان محل دفن بسیاری از سرخپوستان بومی ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، این اعمال شاقه و مجازاتهای بی رحمانه نسبت به این دانش آموزان سرخپوست رایج بوده و تعداد زیادی از آنها بر خلاف میلشان از خانواده ها و سرزمینهایشان جدا شده و برای آنها صحبت کردن به زبان مادری شان ممنوع شد و همچنین آنها را در تلاش برای حذف فرهنگ سرخپوستی و مطیع ساختن مجبور به گرویدن به مسیحیت کردند.

خبر کشف اجساد این دانش آموزان از سوی گروه موسوم به پروژه دیجیتال آشتی مدرسه سرخپوستان جنوآ، یک پروژه مشارکتی میان دانشگاه نبراسکا-لینکلن (UNL)، بنیاد مدرسه سرخپوستان جنوآی آمریکا و نوادگان و نمایندگان پنج قبیله نبراسکا اعلام شده و یکی از مهمترین تحولات مربوط به این پروژه از زمان آغازش در سال 2017 است.

به گفته محققان، اسامی 102 دانش آموز فوت شده از منابعی شامل بایگانی های روزنامه ها و خبرنامه های مدرسه یافت شدند و این محققان گفتند که اسناد رسمی به هنگام بسته شدن این مدرسه از بین برده یا پراکنده شدند.

مارگارت جیکوبز، استاد تاریخ در دانشگاه UNL مدیر مشترک این پروژه اظهار کرد، شاید برخی از اسامی تکراری باشند اما احتمالا آمار تلفات مربوط به این مدرسه که هزاران دانش آموز دیگر متعلق به بیش از 40 قبیله را در تاریخ 50 ساله اش پذیرش کرد، خیلی بیشتر است.

او اعلام کرد که اسامی بعد از رایزنی با رهبران قبایل و بعد از پایان یافتن تلاش ها برای ردیابی بستگان در قید حیات فوت شدگان منتشر خواهند شد.

جیکوبز به نشریه Omaha World-Herald گفت: این بچه ها در مدرسه جان باختند. آنها شانس رفتن به خانه را پیدا نکردند. من فکر می کنم که نوادگان شایسته دانستن اینکه چه اتفاقی برای اجدادشان افتاده، هستند.

برخی از دانش آموزان 4 تا 22 ساله در اثر تصادف، غرق شدن یا تیراندازی و در یک مورد بر اثر برخورد با یک قطار باری جان خود را از دست دادند. اما بیشتر آنها بر اثر بیماری مردند. سل و ذات الریه در سیستم مدارس فدرال سرخپوستان که در دهه 1860 با هدف آموزش جوانان قبایل سرخپوست به زبان انگلیسی ایجاد شدند، رایج بود.

کانادا نیز در ماه های اخیر با موارد مشابهی از کشف گورهای دانش آموزان بومی که به مدارس مسیحی فرستاده شده بودند، روبرو بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 دی 1400 بروزرسانی: 9 دی 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2013

به "شناسایی بقایای اجساد 102 دانش آموز سرخپوست اینبار در نبراسکای آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی بقایای اجساد 102 دانش آموز سرخپوست اینبار در نبراسکای آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید