علوم شناختی نیاز جامعه و فضای علمی کشور است

به گزارش مجله باهام، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صدا و سیما گفت:علوم شناختی اکنون نیاز جامعه و فضای علمی کشور است چراکه می تواند تحول خوبی را در تاسیس رشته های جدید ایجاد کند.

علوم شناختی نیاز جامعه و فضای علمی کشور است

علی طهماسبی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صدا و سیما در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با اشاره به کارکرد رشته میان رشته ای علوم شناختی در رشد علمی گفت: رشته علوم شناختی علم جدیدی است که می تواند در حوزه توسعه زیرساخت های علم و فناوری برای جهش اطلاعات نقش آفرینی می کند در واقع این رشته در کشور ایران جدید است البته ما می توانیم از طریق این رشته به شرایطی برسیم که رشد علمی ما افزایش پیدا کند در واقع یکی از راهکارها برای شناخت بهتر نحوه آموزش است که در این رابطه باید زیر مایه های علمی در رشته های مختلف را ارتقاء دهیم.

مراکز آموزشی کشور به سمت رشته های جدید و نوظهور حرکت کنند

وی اضافه کرد: امروز باید مراکز آموزشی کشور به سمت رشته های جدید و نوظهور حرکت کند در واقع یکی از مسیرهای رسیدن به دانشگاه نسل سوم گسترش رشته علوم شناختی است از طرفی می توان این رشته را به عنوان موتور محرک در رشد و ارتقاء علمی نام برد.

علوم شناختی نیاز فضای علمی کشور است

طهماسبی اضافه کرد: علوم شناختی اکنون نیاز جامعه و به خصوص فضای علمی کشور است چراکه می تواند تحول خوبی را در تاسیس رشته های جدید ایجاد کند در واقع علوم شناختی باید با قدرت و سرعت در مراکز علمی ترویج پیداکند.

توسعه زیرساخت های علم و فناوری توسط رشته علوم شناختی

وی ادامه داد: رشته علوم شناختی علم جدیدی است که می تواند در حوزه توسعه زیرساخت های علم و فناوری برای جهش اطلاعات نقش آفرینی کند همچنین این رشته می تواند به تقویت هوش مصنوعی بپردازد از طرفی گسترش و ترویج این علم بدون شک دستاوردهایی را به همراه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 863

به "علوم شناختی نیاز جامعه و فضای علمی کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علوم شناختی نیاز جامعه و فضای علمی کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید