فیروزی پوربادی: شرکت برق قبل از آنکه به فکر منافع مادی خود باشد باید مردم را درنظر بگیرد

به گزارش مجله باهام، یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید نمود: قبوض صادر شده برای اقشار آسیب پذیر جامعه مبلغ بالایی بوده و قطعا اقشار آسیب پذیر از لوازم برقی لاکچری استفاده نکردند که در گروه مشترکان پرمصرف قرار بگیرند.

فیروزی پوربادی: شرکت برق قبل از آنکه به فکر منافع مادی خود باشد باید مردم را درنظر بگیرد

رحمت الله فیروزی پوربادی در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به اظهارات سخنگوی صنعت برق مبنی بر مصرف بیش از 85 درصد مشترکین 2 برابر الگوی مصرف، اعلام کرد: ما شاهد اعتراضات زیادی از سوی مردم در پی افزایش نرخ قبوض برق مصرفی بودیم. دولت موظف است به اقشار آسیب پذیر جامعه توجه ویژه ای داشته باشد. قبوض صادر شده برای این قشر از جامعه مبلغ بالایی است و قطعا اقشار آسیب پذیر از لوازم برقی لاکچری استفاده نکردند که در گروه مشترکان پرمصرف قرار بگیرند.

وی در ادامه اظهار کرد: نمی توان با یک نگاه کلی قیمت را بالا برد و دلیل را هم مشترکان پرمصرف بیان کرد. شرکت برق قبل از آنکه به فکر نفع مادی خود باشد و یا کسری منابع خود را جبران کند، باید به فکر مردم باشد. قطعی های مکرر برق در فصل تابستان خسارت به زندگی مردم وارد نموده است. اکنون نباید با افزایش قیمت مردم را در فشار زیاد تری قرار داد.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: دولت و وزیر نیرو باید ورود جدی به این موضوع داشته باشند. در قیمت گذاری ها شرایط زندگی مردم باید مورد توجه قرار گیرد. از سوی دیگر مسئولان نظام مهندسی و حوزه شهرسازی باید به این موضوع توجه داشته باشند که در ساخت ساختمان باید شرایطی فراهم گردد که مصرف انرژی به حداقل برسد.

وی در ادامه تاکید نمود: چه در بحث سرمایش و چه در بحث گرمایش ساختمان ها باید از سیستم هایی استفاده گردد که در راستای بهینه سازی مصرف باشد. ضروری است کار کارشناسی در این حوزه دنبال گردد و مصرف انرژی را در ساختمان ها کاهش داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 مهر 1400 بروزرسانی: 19 مهر 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1929

به "فیروزی پوربادی: شرکت برق قبل از آنکه به فکر منافع مادی خود باشد باید مردم را درنظر بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیروزی پوربادی: شرکت برق قبل از آنکه به فکر منافع مادی خود باشد باید مردم را درنظر بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید