لغو اجازه فعالیت چاینا تلکام در آمریکا

به گزارش مجله باهام، کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا در راستای کوشش ها برای پاکسازی بازار آمریکا از شرکت های فناوری چین تحت لوای امنیت ملی، به لغو مجوزهای شرکت چاینا تلکام امریکاس رای داد.

لغو اجازه فعالیت چاینا تلکام در آمریکا

این سازمان در نشست ماهانه خود با چهار رای موافق و بدون هیچ رای مخالفی تصمیم گرفت اجازه فعالیت چاینا تلکام امریکاس که از سال 2020 در اختیار این واحد چاینا تلکام بوده است را لغو کند.

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا اظهار کرد مالکیت چاینا تلکام امریکاس ریسک های امنیت ملی و اجرایی قابل توجهی را برانگیخته است.

این کمیسیون از سال 2019 علیه شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی هواوی اقدام کرد. فعالیت چاینا موبایل را در بازار آمریکا ممنوع نمود و برای سرانجام دادن به مجوزهای فعالیت چاینا یونیکام امریکاس، پسیفیک کورپ و زیرمجموعه اش کام نت اقدام کرد. این سازمان در ژوئن ممنوعیت محصولات پنج شرکت چینی شامل هواوی و شرکت های سازنده دوربین مراقبتی شامل هانگژو هایک ویژن دیجیتال تکنولوژی و داهوا تکنولوژی را پیشنهاد کرد.

این اقدامات منعکس کننده تنشهایی است که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ بین دو کشور به وجود آمد و در دوران ریاست جمهوری جو بایدن همچنان ادامه پیدا نموده است. منازعات بر سر تجارت، امنیت سایبری، حقوق بشر، رقابت نظامی و سرنوشت تایوان و هنگ کنگ افزایش پیدا نموده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کمیسیون ارتباطات فدرال اظهار داشت که حضور چاینا تلکام در آمریکا فرصت هایی را برای افزایش فعالیت های سایبری تحت حمایت دولت چین شامل جاسوسی مالی و اختلال و تغییر راستا ترافیک ارتباطات فراهم می نماید. چاینا تلکام اعلام نموده که این شرکت یک کسب و کار مستقل در آمریکاست و تحت کنترل دولت چین قرار نمی گیرد.

طبق اطلاعات چاینا تلکام، این شرکت به 370 میلیون مشترک موبایل خدمات رسانی نموده و 168 میلیون مشترک پهنای باند داشته است. بر اساس گزارش سال گذشته سنای آمریکا، این شرکت به همراه چاینا موبایل و چاینا یونیکام بازار مخابرات چین را تحت اختیار دارند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1969

به "لغو اجازه فعالیت چاینا تلکام در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو اجازه فعالیت چاینا تلکام در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید