لغو 80 درصد سفرهای ورودی گردشگری به ایران

به گزارش مجله باهام، جمشید حمزه زاده، رئیس جامعه هتلداران ایران، با تایید لغو 80 درصد سفرهای ورودی گردشگری از کشورهای اروپایی و آمریکایی پس از وقوع حوادث اخیر به ایران گفت: این شرایط موقتی است و ما با اعمال سیاست ها و تصمیم ها می توانیم از این بحران عبور کنیم.

لغو 80 درصد سفرهای ورودی گردشگری به ایران

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

وی با بیان اینکه عبور از شرایط فعلی تنها با یاری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میسر نمی گردد، اضافه نمود: برای از عبور از این دوران باید تمام ارکان دولت وارد شوند و از بخش خصوصی یاری بگیریم.

وی اضافه نمود: اگر دولت در راستای تسهیل ورود گردشگران این کشورها به ایران تصمیم هایی اتخاذ کند، بخش خصوصی نیز از آن حمایت جدی خواهد نمود و برای ورود گردشگران این کشورها تمهیدات لازم از جمله بکارگیری سرآشپزهای مخصوص این کشورها برای تهیه غذاهای مورد نظر آنها را می اندیشد.

حمزه زاده توجه جدی به گردشگر داخلی را در شرایط کنونی لازم دانست و گفت: زیرساخت گردشگری خارجی، گردشگری داخلی است، در همه کشورهای توسعه یافته، در حوزه گردشگری، سفرهای داخلی در اولویت واقع شده است.

رئیس جامعه هتلداران اضافه نمود: گردشگری داخلی زیرساخت های لازم برای گردشگری خارجی را مهیا نموده و از طرف دیگر فرهنگ گردشگری را به وجود می آورد و بخش گردشگری را آماده برای پذیرش گردشگر خارجی می نماید.

وی توزیع سفر در مکان هایی با وجود جاذبه کمتر مقصد گردشگری و همچنین محدود نشدن سفر به فصول خاص را از جمله موارد مهم برای توسعه گردشگری داخلی دانست و گفت: وزارت گردشگری همیشه در کوشش برای اجرایی شدن این سیاست ها بوده؛ ولی بارها با تغییرات مدیریتی این فرایند مختل شده است.

حمزه زاده پیش از این با اشاره به ضررهای وارده به هتل ها به خاطر حجم رزروهای ابطال شده، گفته بود: خسارت سنگینی به اقامتگاه ها وارد شده است، هم از ناحیه ابطال مسافران داخلی پس از سهمیه بندی بنزین و هم پس از حوادث اخیر که حجم لغو رزرو مسافران خارجی را افزایش داده است. آنالیز های اولیه در هتل ها نشان می دهد بیش از 80 درصد رزرو گردشگران اروپایی و آمریکایی در یکی دو ماه آینده لغو شده است. این لغوها تا سرانجام فروردین ماه سال 99 ادامه دارد.

حمزه زاده گفت: با توجه به این شرایط و درک شرایط آژانس های مسافرتی ما از هتلداران می خواهیم در صورت ابطال رزروها، طبق قرارداد با آژانس ها رفتار نمایند. اگر آژانسی با هتلی قرارداد ندارد توصیه می گردد طبق ضوابط رزرو و ابطال اقدام گردد. همچنین لغو رزرو مسافران انفرادی که خارج از آژانس سفر می نمایند نیز تابع دستورالعمل لغو است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 727

به "لغو 80 درصد سفرهای ورودی گردشگری به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو 80 درصد سفرهای ورودی گردشگری به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید