ماجرای شامپانزه ای که به باغ وحش ارم بازگردانده نشد، چیست؟

به گزارش مجله باهام، مدیر باغ وحش ارم تهران درباره شامپانزه سه ساله ای که به باغ وحش ارم برنگشته است توضیحاتی داد.

ماجرای شامپانزه ای که به باغ وحش ارم بازگردانده نشد، چیست؟

جهت دریافت خدمات طراحی خانه باغ ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

امیر الهامی مدیر باغ وحش ارم تهران در گفت و گو با حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرنگاران، با اشاره به خبرهای مبنی بر گم شدن یک شامپانزه در باغ وحش ارم اظهار کرد: همانطور که طی چند روز اخیر اعلام کردیم شامپانزه ای در باغ وحش ارم ناپدید نشده است و خبرهایی که دارد در فضای مجازی می پیچید صحت ندارد.

مدیر باغ وحش ارم در ادامه اضافه نمود: سه سال پیش در باغ وحش ارم شامپانزه ای به دنیا آمد، که دامپزشک قبلی باغ وحش ارم به دلیل ضعف و ناتوانی هایی در شامپانزه ماده تازه به دنیا آمده از مدیرعامل باغ وحش درخواست نگهداری این شامپانزه را به صورت اختصاصی کرد و با آن موافقت شد.

او با اشاره بر اینکه شامپانزه با نام باران معروف است،گفت: قرار بوده که پس از مدتی این حیوان به باغ وحش ارم پس داده گردد اما دامپزشکی سابق باغ وحش ارم مدعی است که بین حیوان و او و برعکس وابستگی ایجاد شده و قادر به پس دادن آن نیست.

الهامی با بیان اینکه در چند مرحله از سوی سازمان محیط زیست برای ایشان تذکر کتبی و شفاهی فرستاده شده است، گفت: متاسفانه تذکرات ما برای بازگرداندن شامپانزه به باغ وحش مورد توجه ایشان قرار نگرفت.

او اضافه نمود: دامپزشک سابق باغ وحش ارم معتقد است که اگر این شامپانزه به باغ وحش ارم بازگردانده گردد خواهد مرد در صورتی که اینگونه نیست و طی بیست سال اخیر پنج شامپانزه عظیم شده و 4 قلاده هم در ارم به جهان آمده است.

مدیر باغ وحش ارم تهران اعلام کرد: به دلیل بی توجهی ایشان برای برگشت این حیوان به باغ وحش ارم ما مجبور به شکایت از وی به جرم خیانت در امانت شدیم و اکنون از او طرح دعوا شده است.

الهامی با اشاره بر اینکه شامپانزه اکنون سه سالش است، بیان کرد: در بهمن سال 98 یک روز به صورت غیر قانونی و بدون مجوز این شامپانزه از باغ وحش ارم خارج شده و دیگر به باغ وحش بازگردانده نشد.

مدیر باغ وحش ارم تهران گفت: این شامپانزه حتما باید در مکان مناسبی همچون باغ وحش ارم نگهداری گردد نه یک مکانی همچون کلینیک دامپزشکی.

الهامی عنوان کرد: ایشان تمایل انتقال این حیوان به انگلیس را داشت که با مخالفت مسئولان محیط زیست رو به رو شد.

او با بیان اینکه با وجود شامپانزه (باران) اکنون 9 شامپانزه در باغ وحش ارم وجود دارد؛ گفت: 5 شامپانزه در باغ وحش ارم به دنیا آمده و با بهترین روش های دامپزشکی در حال نگهداری هستند.

الهامی توضیح داد: برای سلامت و آینده این حیوان بهتر است که هر چه سریع تر به زیستگاه خود یعنی همان باغ وحش ارم بازگردانده گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1007

به "ماجرای شامپانزه ای که به باغ وحش ارم بازگردانده نشد، چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای شامپانزه ای که به باغ وحش ارم بازگردانده نشد، چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید