ما انسان ها اینگونه تکامل پیدا کردیم (عکس)

به گزارش مجله باهام، چند هفته پیش یکی از عظیم ترین و معروف ترین عکس های تاریخ نقض شد؛ تصویری که در آن نشان می دهد در طول تاریخ چگونه انسان از یک میمون و یا گوریل (و یا هر حیوان دیگری شبیه آن) به یک انسان امروزی تبدیل می گردد. این عکس در تحقیقات نو رد شده و نشان دهنده تکامل نیست.

ما انسان ها اینگونه تکامل پیدا کردیم (عکس)

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، اکنون تحقیقات گروهی و فردی نشان میدهد تصویری که تکامل انسان را در شش مرحله نشان می دهد واقعی نیست و در واقع تکامل واقعی انسان را نشان نمی دهد.

این تصویر از سال 1960 به طور مرتب در کتاب های درسی و غیردرسی مورد استفاده قرار می گیرد و اکنون هم چند تن از دانشمندان خواستار حذف این تصویر از تمام کتاب ها شده اند تا بشر بیشتر از این اشتباه نکند.

عکس مشهور همین است:

یک هفته پیش هم جمجمه عظیمی از انسان ماقبل تاریخ دوباره به نمایش عایدی. این جمجمه به هیچ اسم در آن عکس قدیمی جای نمی گیرد. بدان معنا که هیچ یک از انسان های نخستین تا مدرن امروزی که در آن عکس مشهور به نمایش در آمده اند با این جمجمه باستانی هماهنگ نیستند. همین جمجمه نشان می دهد که آن عکس یک ادعای غلط علمی است. آن عکس نشان می دهد مغز انسان در طول تاریخ عظیم تر شده است اما مقایسه مغز انسان کنونی با مغز ماقبل تاریخ نشان می دهد مغز آن انسان ماقبل تاریخ عظیم تر از آنچه است که ما امروز داریم.

این جمجمه باستانی نخستین بار در سال 1933 یعنی 85 سال پیش در هاربین چین پیدا شده بود.

قدمت این جمجمه 146 هزار سال تخمین زده شده است.

اکنون دانشمندان می گویند این جمجمه متعلق به یک گونه بشری ناشناخته است و همین یک جمجمه کافی است تا آن عکس تاریخی برای همواره نقض گردد.

یک بار دیگر ، گونه های ما دریافتند که ما باید در داستان بشریت تتازه نظر کنیم تا با یافته های علمی تازه منطبق گردد.

تکامل با انتخاب طبیعی ایده عظیم چارلز داروین بود و سال جاری شاهد صد و پنجاهمین سالگرد انتشار کتاب عظیم او یعنی نزول انسان هستیم که در آن او تئوری خود را در خصوص انسان اعمال می نماید.

از زمان داروین ، شواهد زیادی جمع شده است ، از استخوان های فسیلی گرفته تا اخیراً ، بررسی DNA. این به ما تصویر وسیع تری از تکامل خود می دهد که اغلب آن را درختی تصور می کنیم که گونه های مختلف در زمان های مختلف از زمان شروع زندگی روی زمین منشعب شده است.

عکسی که در ادامه می بینید شاید اطلاعات کامل تر و وسیع تری از تکامل انسان بدهد. در واقع این تصویر نشان میدهد که بر خلاف تصویر یک خطی و کاملا خلاصه شده قبلی ، انسان در طول تاریخ ممکن است به شاخه های متعددی تقسیم شده باشد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1831

به "ما انسان ها اینگونه تکامل پیدا کردیم (عکس)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ما انسان ها اینگونه تکامل پیدا کردیم (عکس)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید