مرگ خودخواسته در پرتغال قانونی شد

به گزارش مجله باهام، مجلس پرتغال روز آدینه لایحه ای را به تصویب رساند که بر اساس آن مرگ خودخواسته با بهره بردن از یاری پزشکی در این کشور قانونی می گردد.

مرگ خودخواسته در پرتغال قانونی شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پرتغال بدین ترتیب با تصویب این قانون و در صورت اجرایی شدن آن پس از بلژیک، هلند و لوکزامبورگ به چهارمین کشور اروپایی تبدیل می گردد که حق استفاده از اتانازی را برای بیماران صعب العلاج قانونی قلمداد می نماید.

این قانون که در برگیرنده پیشنهاد ها مصوب قبلی است تنها به افراد بزرگسال دارای تابعیت پرتغال و ساکن این کشور اجازه می دهد در صورت قرار دریافت در شرایط درد و رنج شدید، تحمل صدمات و ضایعات شدید و غیرقابل بازگشت و یا رنج بردن از بیماری های صعب العلاج به مرگ خودخواسته با یاری پزشکی متوسل شوند.

لایحه قانونی یاد شده روز آدینه پس از به رای گذاشتن در مجلس پرتغال با کسب 136 رای موافق در برابر 78 رای مخالف و 4 رای ممتنع به تصویب رسید و به قانون تبدیل شد.

قانون استفاده از اتانازی برای اجرایی شدن در پرتغال باید به تایید مارسلو ربلو، رئیس جمهوری این کشور برسد. آقای ربلو در صورت مخالفت یا از حق وتو خود استفاده می نماید و یا آنرا به دیوان قانون اساسی ارجاع می دهد.

این لایحه در حالی به لطف اکثریت آرا نمایندگان سوسیالیست و احزاب چپ به تصویب رسید که مجلس پرتغال پیش تر در فوریه 2020 نیز چندین پیشنهاد قانونی در مورد حق استفاده از اتانازی برای بیماری های بی درمان را تصویب نموده بود.

لایحه قانونی مصوب در روز آدینه در واقع دربرگیرنده همه پیشنهاد های قبلی است که در صورت تایید ریاست جمهوری به صورت قانونی به اجرا گذاشته می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1569

به "مرگ خودخواسته در پرتغال قانونی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ خودخواسته در پرتغال قانونی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید