معرفی انواع چسب های بسته بندی مجموعه آریاناپکینگ سایر چسب های موجود در بازار

به گزارش مجله باهام، رپرتاژ آگهی - قدمت چسب و استفاده از چسب به هفتاد هزارسال پیش از میلاد مسیح بر می گردد. زمانی که غارنشینان آفریقایی با استفاده از شیره و صمغ گیاهان و درختان نقاشی های خود را روی دیوارهای غارها حفظ می کردند. شاید به علت همین قدمت زیاد باشد که امروزه انواع چسب های بسته بندی مشاهده می گردد و هر کدام هم کاربرد و مزایای خاص خود را دارند.

معرفی انواع چسب های بسته بندی مجموعه آریاناپکینگ سایر چسب های موجود در بازار

مجموعه آریاناپکینگ چسب های متنوعی را به بازار عرضه می نماید. در ادامه این مطلب با انواع چسب های بسته بندی این مجموعه و مزایا و کاربردهای هر یک از آن ها بیشتر آشنا خواهید شد.

چسب آکواریوم

چسب آکواریوم همان چسب های درزگیر سیلیکونی هستند که از آن ها برای پر کردن شکاف های سرویس های بهداشتی، آینه ها، وان حمام، سینک ظرفشویی و کاشی ها استفاده می گردد. این چسب ها ضد آب هستند و از طرفی چون ظاهر شفاف و زیبایی دارند برای فضاهایی که احتیاج به طراحی روکار دارند، می توانند برترین و اولین گزینه برای استفاده باشند. معمولا چسب آکواریوم به دو صورت چسب آکواریوم پمادی و چسب آکواریوم 300 سی سی عرضه می شوند.

چسب نواری

چسب های نواری انواع مختلفی دارند. به طور کلی چسب نواری به 3 شکل چسب های حساس به فشار، چسب های حساس به دما و چسب های فعال آبی عرضه می شوند. چسب های نواری حساس به فشار پرکاربردترین انواع چسب نواری هستند و چسبندگی بسیار بالایی دارند و با فشار انگشت می چسبند.

چسب نواری حساس به دما برای چسبندگی باید تحت دمایی بالاتر از 180 درجه فارنهایت قرار بگیرند. از این چسب ها برای سطوح پلاستیکی استفاده می گردد و بیشترین کاربردشان در مواد پلاستیکی مثل PVC است.

نوع بعدی یا چسب نواری فعال آبی از نوع صمغی شده است که به وسیله رطوبت چسبنده می گردد. این چسب ها در حالت عادی اصلا چسبندگی ندارند و خشکند. اما چسب های بسیار قدرتمندی هستند و قیمت بسیار پایینی هم دارند.

نوار چسب 5 سانتی و 7 سانتی

این نوار چسب ها نوعی چسب نواری شفاف و شیشه اند که در عرض های چسب 5 سانتی و 7 سانتی فراوری می شوند. از این چسب ها در مکان های مختلفی مثل ادارات، صنعت بسته بندی و حتی در منازل بیشترین استفاده می گردد. نکته مهم در مورد این چسب ها قابلیت چاپ طرح و تبلیغات روی آنهاست. این چسب ها ممکن است به مرور زمان بر اثر تابش مستقیم نور خورشید چسبندگی خود را از دست بدهند.

چسب قطره ای

یکی از قدرتمندترین چسب های موجود در بازار همین چسب های قطره ای هستند. از این چسب ها برای چسباندن کریستال، چینی، شیشه، پلاستیک، سرامیک و چوب استفاده می گردد. چند قطره از این چسب به راحتی قطعات مختلف را بهم می چسباند و خیلی هم سریع خشک می گردد.

این چسب ها به طور معمول در بسته های 2 و 3 گرمی عرضه می شوند. رنگ آن ها شفاف است و برای استفاده روکار بسیار مناسبند. این چسب ها بسیار چسبنده اند و هنگام کار ممکن است به پوست و ناخن دست شما بچسبند و حتی پوست دست را بکنند.

قدرت چسبندگی بسیار بالا، سریع خشک شدن و استفاده آسان سه مزیت اصلی هستند که باعث پرکاربردشدن این چسب شدند. بعلاوه پس از خشک شدن، این چسب دارای مقاومت کافی در برابر بیشتر حلال هاست و به اسم یک عایق رطوبت و حرارتی هم عمل می نماید.

چسب 1 2 3

چسب های 1 2 3 به چسب های فوری هم معروف اند. این چسب ها در سه سایز 400، 200 و 100 میل عرضه می شوند. به همراه این چسب ها باید از یک اسپری شتاب دهنده هم استفاده کرد. با اسپری کردن روی چسب تنها در چند ثانیه این چسب خشک می گردد و دو قطعه موردنظر به هم چفت می شوند. امروزه از این چسب بیشتر در صنعت کاشی کاری و سرامیک استفاده می گردد. استفاده از این چسب باعث شده تا مصالح ساختمانی کمتر مصرف شوند و بعلاوه کار خیلی سریع تر پیش برود.

در هنگام استفاده از این چسب باید به چند نکته ایمنی هم توجه داشته باشید. به هیچ وجه موقع استفاده از این چسب سیگار نکشید. بعلاوه بهتر است در محیطهایی استفاده گردد که تهویه مناسب دارند. استنشاق اسپری این چسب برای ریه ها بسیار مضر است.

چسب برق

چسب برق یا چسب نواری برق به لنت برق هم معروف است. این گونه از چسب های نواری به علت خاصیت عایقی که دارند برای عایق کردن سیم های برق و رساناهای الکتریسیته استفاده می شوند. به طور معمول جنس این چسب ها از پلاستیک و به خصوص وینیل است.

این چسب ها در انواع رنگ های مختلف عرضه می شوند که معمول ترین آن ها رنگ مشکی است. بعلاوه از سایر رنگ ها برای تعیین کردن سیم فاز و نول استفاده می گردد.

نوار چسب آلومینیومی

نوار چسب آلومینیومی در بسیاری از صنایع کاربرد دارد. بیشترین استفاده از این نوار چسب در صنعت خودروسازی، لوازم خانگی، صنعت ساختمان، صنعت برق و صنایع مخابراتی است. بعلاوه به علت جنس آلومینیومی این چسب ها می توان از آن ها در هوابندی کانال خرطومی و فلکسیبل بهره برد.

از این چسب ها بعلاوه برای پیکربندی کانال های پیش عایق پلی اورتان و اتصال گوشه های کانال هم می توان بهره گرفت. مقاومت این چسب ها بسیار بالاست، زیرا در آن ها از نوار آلومینیوم با پوشش استری استفاده شده است.

همانطور که گفتیم کاربرد این نوع از نوار چسب ها بسیار زیاد است. به طوری که در کاور و درزگیری اتصال های پشم شیشه، پشم سنگ و فایبرگلاس، در اجرای نماهای بیرونی با توجه به رنگ نقره ای نوار چسب و در لوله های سرد و گرم موتورخانه با توجه به حرارت و برودت لوله ها می توان از این چسب برای درزگیری، زیباسازی و عایق سازی بهره برد.

سایر چسب های موجود در بازار

علاوه بر چسب هایی که معرفی گردید، بعضی دیگر از چسب ها هم در بازار موجودند که کاربردهای جالبی دارند. برای مثال از چسب پازل برای چسباندن حتی بیش از هزار قطعه پازل می توان استفاده کرد. از چسب اسپری همه کاره برای چسباندن کاغذ، اعلامیه، مقوا، چرم، اسفنج، ابر، موکت و موارد دیگر استفاده می گردد. و چسب کش هم به علت شفافیت در صنعت بسته بندی بیشترین کاربرد را دارد.

چسب های اختصاصی چاپ دار هم یک گزینه عالی برای تبلیغات شرکت ها هستند. به طوری که می توان برند شرکت را روی این چسب ها چا کرد و در هنگام بسته بندی تبلیغات شرکت را هم انجام داد. یک نمونه دیگر هم چسب های حرارتی هستند که به صورت میله ای و گرانولی عرضه می شوند و در تزئینات و ساخت عروسک بیشترین کاربرد را دارند.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1892

به "معرفی انواع چسب های بسته بندی مجموعه آریاناپکینگ سایر چسب های موجود در بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی انواع چسب های بسته بندی مجموعه آریاناپکینگ سایر چسب های موجود در بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید