نارضایتی ایران از پیش نویس توافقنامه نشست گلاسگو

به گزارش مجله باهام، ایرنا نوشت:ایران در نشست آب و هوایی سازمان ملل در گلاسگو از پیش نویس توافقنامه نهایی ابراز نارضایتی کرد.

نارضایتی ایران از پیش نویس توافقنامه نشست گلاسگو

به گزارش خبرگزاری رویترز، هیات ایرانی در نشست آب و هوایی سازمان ملل گفت: ما از بند 36 درباره حذف یارانه های سوخت فسیلی راضی نیستیم و از هیات هندی در رابطه با سوخت های فسیلی حمایت می کنیم.

بوپندر یاداو وزیر محیط زیست هند گفته بود که اجماع بر سر این مساله سخت است و اینکه سوخت های فسیلی به بخش هایی از دنیا اجازه می دهد تا به ثروت و استانداردهای بالای زندگی دست یابند.

وی این سوال را بیان نمود: چگونه می توان انتظار داشت که کشورهای در حال توسعه وعده حذف تدریجی یارانه های زغال سنگ و سوخت های فسیلی را بدهند؟

این وزیر هندی اضافه نمود که کشورهای در حال توسعه باید با ریشه کن کردن فقر دست و پنجه نرم نمایند.

وی با بیان مثالی از نحوه استفاده هند از یارانه برای تامین گاز طبیعی مایع به خانوارهای کم عایدی گفت: یارانه ها حمایت و امنیت اجتماعی مورد احتیاج را فراهم می نماید.

در تمام 25 نشست قبل از گلاسکو، با وجود داده های روشن در خصوص اینکه زغال سنگ، نفت و گاز بزرگ ترین عوامل در تغییرات اقلیمی دست انسان هستند، هرگز توافقی حتی در خصوص سوخت های فسیلی به عنوان محرک های بحران آب و هوایی اشاره نشده است.

منابع خبری به شبکه خبری سی ان ان گفتند که متن پیش نویس خواهان حذف تدریجی یارانه های زغال سنگ و سوخت های فسیلی و بعلاوه چند اخطار بین پیش نویس ها اضافه شده بود تا سوخت های فسیلی اصلی کاهش یابد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 آذر 1400 بروزرسانی: 23 آذر 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1993

به "نارضایتی ایران از پیش نویس توافقنامه نشست گلاسگو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نارضایتی ایران از پیش نویس توافقنامه نشست گلاسگو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید