نظام بین الملل توان حل وفصل درگیری ها را از دست داده است

به گزارش مجله باهام، به گزارش خبرنگاران، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور بعد از ظهر امروز(یکشنبه) در دیدار با فیلیپو گرندی کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، گفت: آمادگی برگزاری جلسات با سفرا در خصوص وضعیت پناهندگان و مهاجرین را داریم و اطلاعات زیادی وجود دارد که آگاهی سفرا از آنها می تواند یاری زیادی کند.

نظام بین الملل توان حل وفصل درگیری ها را از دست داده است

وی اضافه نمود: در مورد فعالیت سازمان های مردم نهاد آمادگی برای همکاری داریم، البته این سازمان ها باید نقش یاری نماینده داشته باشند.

ذوالفقاری با بیان اینکه در سال حدود 700 هدار نفر از افراد غیرمجاز را به افغانستان بر می گردانیم، ادامه داد: بازگشت داوطلبانه مربوط به مهاجرین مجاز است. در خصوص دستمزدها نیز به دلیل تغییرات ارزی در ایران، درآمد افغان ها کاهش یافته و تمایل به مهاجرت به اروپا دارند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، توضیح داد: برای کاهش حضور غیرقانونی مهاجران افغان در کشور کوشش نموده این هزینه های حضور قانونی را کاهش دهیم. تمدید کارت آمایش آنها را تقریبا مجانی نموده ایم.

وی گفت: کاری را که بر خلاف مقررات کشور اما با کسب مجوزها انجام دادیم این بود که مهاجرین بدون دریافت ویزا به افغانستان سفر نمایند و برگردند چراکه نسل سوم و چهارم افغان ها از موطن اصلی خود هیچ شناخت و آشنایی ندارند.

ذوالفقاری با بیان اینکه اطلاعات حدود 800 هزار نفر را که غیرقانونی حضور داشتند ثبت نموده ایم، اعلام کرد: کار دیگری که انجام دادیم، حذف وثیقه در زمان صدور ویزا در افغانستان بود که برای تسهیل ورود قانونی این وثیقه 300 یورویی حذف شد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور مطرح کرد: در اجرای فرمان رهبر انقلاب کسانی که غیر مجاز وارد گردیده اند و داخل ایران صاحب فرزند گردیده اند، بیش از 103 هزار نفر از فرزندانشان بر اساس آمارهای رسمی در مدارس ما مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به توافق انجام گردیده با دولت افغانستان، گفت: بسته تشویقی برای بازگشت داوطلبین از سوی دولت افغانستان اعلام شد، که محقق نشد. از دوستان مان در افغانستان خواستیم برای آشنایی نسل سوم و چهارم افغان ها فیلم هایی را تهیه نمایند، اما آنگونه که مد نظر ما بود محقق نشد.

ذوالفقاری با بیان اینکه احتمال تشدید درگیری ها در افغانستان را زیاد می بینیم، گفت: تا زمانی که مشکل نا امنی و حداقل های زندگی در افغانستان وجود دارد، امید چندانی برای بازگشت مهاجران نداریم. امروز درگیری ها در افغانستان نسبت به گذشته افزایش پیدا نموده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، ادامه داد: اطلاعات نشان می دهد که تکفیری های کوچ نموده به افغانستان در حال فعالیت های پنهان هستند. وضعیت منطقه با ثبات نیست و اقدامات یکجانبه آمریکا نیز یکی از علل این موضوع است.

وی گفت: هرکجا درگیری آغاز گردیده شاهد انتها یافتن آن نیستیم چراکه نظام بین الملل برای حل و فصل درگیری ها توان خود را از دست داده است.

ذوالفقاری در انتها تاکید نمود: هرچقدر که ما به دنبال ارائه خدمات به پناهندگان باشیم، کشورها و گروه هایی هستند که پناهندگان و آورگان جدیدی را در جهان فراوری می نمایند و با این روند شاهد موج جدیدی از مهاجرین خواهیم بود، مگر اینکه کشورهای جهان و سازمان ملل به دنبال صلح در کشور باشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 30

به "نظام بین الملل توان حل وفصل درگیری ها را از دست داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظام بین الملل توان حل وفصل درگیری ها را از دست داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید