نکات خانه داری مفید، فوت و فن های کدبانوگری!

به گزارش مجله باهام، دانستن نکات خانه داری مفید به شما این امکان را می دهد که در کمترین زمان ممکن خانه خود را تمیز و مرتب کنید و از نظافت منزلتان لذت ببرید.

نکات خانه داری مفید، فوت و فن های کدبانوگری!

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ای هوم ،بهار همواره نمادی از نو شدن، جوانی و شروعی دوباره بوده و هست. ما در این مطلب قصد داریم توجه شما را نسبت به فضاهایی که ممکن است در خانه تکانی قبل از نوروز از چشمان شما پنهان مانده باشد جلب کنیم. هدف این مطلب خانه تکانی مجدد نیست، نظافت به معنای کامل کردن خانه تکانی و فضاهایی که توجه کمتری به آنها شده است. در ادامه این مطلب از ihome با ما همراه باشید تا شما را با این فضاها بیشتر آشنا کنیم و بهترین شیوه نظافت آن ها را با یکدیگر بیاموزیم.

نظافت شیرآلات و دوش حمام

یکی از اغلب بی توجهی ها به فضاهای آلوده داخل منزل، شیرآلات آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام می باشد. شما میتوانید به شادگی با سرکه آنها را جرم زدایی کنید. مقداری سرکه سفید داخل کیسه بریزید و مطابق عکس از طریق کش پلاستیکی آن را به دوش حمام یا شیرآلات وصل کنید. بعد از 30 دقیقه از طریق یک مسواک قدیمی جرم ها را پاک کنید و در آخر با آب بشویید.

غبار زدایی شیدهای لوستر یا آباژور

اگر تا به امروز توجهی به این فضا نداشته اید به طور حتم گرد و غبار روی این شیدهای باقی مانده است. با استفاده از جارو برقی و از طریق سری برس دار آن غبار را از روی شیدها پاک کنید. این روش هیچ گونه آسیبی به بافت پارچه ای شیدها نمی رساند.

تمیز کردن داخل مایکروویو

امروزه به دلیل استفاده های زیاد و گوناگونی که از مایکروویو ها می گردد این وسیله بیشتر از دیگر فضاها در معرض آلودگی واقع شده است. پخش شدن تکه های غذا یا پاچیده شدن روغن غذاها باعث کثیفی مایکروویو می گردد و عدم نظافت آن باعث می گردد که لکه ها سفت شده و عمل نظافت را مشکل کند. ولی جای هیچگونه نگرانی نیست. کافی است یک کاسه آب جوشیده شده را با تکه های لیمو به مدت 2 دقیقه داخل مایکروویو قرار داده و دکمه استارت را بزنید. این ترکیب اعجاب انگیز را پس از اتمام کار 3 دقیقه به همان حالت داخل مایکروویو نگاه داشته و بعد خارج کنید و از طریق یک پارچه میکروفیبر دیواره ها را تمیز کنید.بخار حاصل از ترکیب آب و لیمو باعث می گردد چربی ها به سادگی از بین بفرایند.

جرم زدایی یخ ساز و آبسردکن یخچال

رطوبت همیشگی یخساز و آبسردکن یخچال محل مناسبی برای رشد کپک ها و آهک زدگی است. مقداری سرکه سفید را روی محل مورد نظر اسپری نموده و از طریق مسواک آن را تمیز کنید.

تمیز کردن روی کتاب ها و وسایل دکوری

یکی دیگر از فضاهایی که ممکن است کمتر به آن توجه گردد، روی کتاب ها و وسایل مختلف دکوری است. به سادگی با استفاده از سری لوله ای شکل جاروبرقی این فضا را غبار زدایی کنید.

صیقل دادن صفحه های استیل ضد زنگ

برای از بین بردن لکه ها، جای انگشتان و همچنین صیقل دادن و برق انداختن وسایلی که از صفحه های استیل ضد زنگ درست شده اند، بهترین روش استفاده از روغن زیتون طبیعی است. پنبه را به روغن زیتون آغشته کنید و روی وسیله مورد نظرتان بکشید. پس از 20 دقیقه یک پارچه تمیز روی سطح بکشید و با یک تیر چند نشان بزنید. دیگر از لکه ها خبری نیست و شما سطحی تمیز و براق خواهید داشت.

غبار زدایی قاب پنجره

به دلیل مطبوع بودن هوا در فصل بهار امکان باز کردن پنجره وجود دارد. اولین باری که به سراغ این می روید، از کثیفی قاب داخلی پنجره و بیشتر از آن از بی توجهی خودتان متعجب خواهید شد. برای نظافت این قسمت هم می توانید از سرکه سفید بهره ببرید. آن را اسپری نموده و پس از 2 دقیقه به یاری یک پارچه تمیز آن را پاک کنید. اگر لکه های سر سخت داشتید از مسواک یاری بگیرید.

نظافت وسایل با ارتفاع زیاد

طبقات بالای کتابخانه، بوفه، گنجه و قفسه ها هم در معرض گرد و غبار هستند اما به دلیل عدم دسترسی آسان و دیده نشدن، معمولاً در نظافت ها از قلم می افتند. اما شما تنبلی را کنار گذاشته و از طریق جاروبرقی تمام این فضا ها را به سادگی نضافت نموده و عاری از گرد و غبار کنید.

نظافت ماشین لباسشویی

شاید شما تصور کنید که ماشین لباسشویی پس از هر بار شستشو به صورت اتوماتیک داخلش تمیز و عاری از هرگونه آلودگی می گردد. اما متأسفانه این برداشت اشتباه باعث شده است که ما از نظافت این وسیله بسیار مهم خانه غافل شویم. ماشین لباسشویی خود را در حالت شستشوی نرمال با آب داغ قرار داده و در مخزن پودر آن یک لیوان سرکه سفید ریخته و آن را روشن کنید. پس از اتمام شستشو، ماشین لباسشویی شما آماده شستن لباس ها می باشد.

جارو کردن فضای زیر مبلمان

بیشتر ما به صورت هفتگی خانه را جارو می کنیم. اما حقیقتاً تمام و کمال این کار را انجام نمی دهیم.گرد و غبار، موی حیوانات خانگی و آشغال های ریز در کمین این فضاها قرار دارند. با راه رفتن روی کفپوش ها و یا فرش ها این آلودگی ها به زیر مبلمان می فرایند و از دید خارج می شوند.جاروبرقی ها با سری های مختلفی که دارند مخصوص نظافت موکت، فرش و کفپوش ها هستند و این کار را برای ما آسان نموده اند. به راحتی زیر تمام وسایل با ارتفاع کم مانند مبلمان را غبار زدایی کنید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1347

به "نکات خانه داری مفید، فوت و فن های کدبانوگری!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات خانه داری مفید، فوت و فن های کدبانوگری!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید