واکنش مرکز بهداشت مازندران به تبلیغ یک روغن خوراکی

به گزارش مجله باهام، خبرنگاران/مازندران مرکز بهداشت مازندران در مورد تبلیغ روغن آفتابگردان غنچه در رسانه ها به ویژه صدا و سیما و تبعات آن، توضیحاتی ارائه داد.

واکنش مرکز بهداشت مازندران به تبلیغ یک روغن خوراکی

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، در این اطلاعیه آمده است:

76 درصد مرگ های ناشی از بیماری های غیرواگیر در ایران ناشی از بیماری های قلبی عروقی، دیابت، سرطان و بیماری های مزمن ریه است که یکی از دلایل ایجاد این بیماری ها رژیم غذایی نامناسب و مصرف زیاد روغن ها و چربی ها محسوب می گردد.

اخیرا شرکت کشت و صنعت شمال روغنی با نام تجاری غنچه (روغن آفتاب گردان حاوی توکوفرول) برای مصرف خانوار فراوری نموده است که متاسفانه تبلیغات گسترده ای به وسیله صدا و سیما و شبکه تبلیغاتی محیطی (بیلبوردها و سایر تابلوهای شهری و ...) و فضای مجازی جهت استفاده از این روغن با این مضمون که حاوی توکوفرول بوده و باعث نشاط و جوانی و پیشگیری از پیری زودرس می گردد، شده است.

این در حالیست که توکوفرول نام علمی ویتامین E یکی از ویتامین های محلول در چربی است که در روغن های گیاهی باعث پایداری روغن می گردد.

اندازه این ترکیب طی فرآیند تصفیه روغن کم می گردد و اندازه آن نیز با توجه نوع روغن فرق دارد به طوری که اندازه ویتامین E موجود در 100 گرم روغن جوانه گندم 150 میلی گرم و در حالی که در روغن آفتابگردان 41 میلی گرم است، در حالی که مصرف مازاد بر احتیاج روغن نیز باعث ایجاد مسائل سلامتی از جمله اضافه وزن و چاقی، بیماری های قلبی عروقی و ... می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آذر 1400 بروزرسانی: 26 آذر 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1996

به "واکنش مرکز بهداشت مازندران به تبلیغ یک روغن خوراکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش مرکز بهداشت مازندران به تبلیغ یک روغن خوراکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید