وزارت نفت در پی توسعه همکاری های فناورانه با دانشگاه صنعتی اصفهان است

به گزارش مجله باهام، معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت در نشست با مسئولین و محققان دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: صنعت نفت در بخش فناوری و دانش بنیان کردن نیازمند همکاری دانشگاه ها است.

وزارت نفت در پی توسعه همکاری های فناورانه با دانشگاه صنعتی اصفهان است

به گزارش گروه استان های خبرنگاران، ملاقات وحید زیدی فرد، معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت با مسئولان و محققان دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار گردید.

زیدی فرد در این نشست در این نشست با اشاره به مسائل کشور در حوزه مصرف انرژی و خوردگی تأسیسات و خطوط، اظهار کرد: اهمیت همکاری صنعت نفت با دانشگاه های کشور به ویژه مراکز برتر در زمینه های فناوری، در از بین بردن اثر تحریم ها و ارتقای صنایع داخلی اهمیت بسیاری دارد.

معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت بیان نمود: دانشگاه صنعتی اصفهان یکی از شناخته شده ترین دانشگاه های کشور در زمینه های صنعتی است که طرح های مشترک بسیاری با وزارت نفت داشته و پتانسیل زیادی برای همکاری در این دانشگاه وجود دارد.

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه وزارت نفت چندین پروژه بالادستی با دانشگاه های مطرح کشور دارد خاطر نشان کرد: پروژه میدان مارون با دانشگاه صنعتی اصفهان از جمله پروژه های پیشرو بوده و به نظر می رسد این پروژه تأثیرات خوبی در صنعت نفت داشته باشد.

مهدی احمدخان بیگی، مدیر کل امور پژوهش وزارت نفت نیز در این نشست از تنظیم نقشه راه توسعه فناوری و سامانه جامع پژوهشی وزارت نفت اطلاع داد و بیان داشت: جهت گیری های حوزه پژوهش وزارت نفت مشخص شده و امید است تا خاتمه خرداد سال جاری سند برنامه راهبرد فناوری و تا خاتمه شهریور، نقشه راه توسعه فناوری تدوین و معرفی گردد.

احمدخان بیگی با اشاره به طرح فرصت مطالعاتی اساتید در صنعت اضافه نمود: به تازگی شیوه نامه فرصت مطالعاتی حضور استادان در صنعت نفت ابلاغ شده که فرصت بسیار خوبی برای تقویت ارتباط دانشگاه ها با این صنعت است.

وی به ظرفیت های دانشگاه صنعتی اصفهان در زمینه صنعت نفت اشاره و اضافه نمود: 2 قرارداد همکاری با دانشکده مهندسی شیمی این دانشگاه عملیاتی شده است و بعضی از بخش های دیگر آن از جمله پژوهشکده زیردریایی کاربرد بسیاری در صنعت نفت دارد که امیدواریم در آینده شاهد توسعه همکاری با این بخش ها باشیم.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این نشست با اشاره به سابقه همکاری این مرکز با صنعت نفت، گفت: رویکرد دولت سیزدهم حرکت به سمت تحقیقات کاربردی و حل چالش های بخش های مختلف از جمله صنعت نفت است که باید به یاری متخصصان داخلی انجام گردد.

میبدی با بیان اینکه دانشکده های مهندسی شیمی، مکانیک و مواد و پژوهشکده علوم و فناوری زیر دریا در این دانشگاه در زمینه صنعت نفت کار های زیادی انجام داده اند، اظهار امیدواری کرد که با استفاده از ظرفیت های این دانشگاه در همکاری با وزارت نفت، نخبگان جوان این مرکز در پیشرفت کشور سهم بسزایی داشته باشند.

در ادامه این نشست صفوی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان نیز با اشاره به شکل گیری معاونت فناوری و نوآوری در مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: 42 واحد فناور در دانشگاه صنعتی اصفهان مشغول به فعالیت هستند و استقرار شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در کنار این دانشگاه به تکمیل اکوسیستم فناوری یاری بسیاری می نماید.

در خاتمه این نشست، معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت از آزمایشگاه تخصصی طرح بزرگ نفتی مارون و پژوهشکده علوم و فناوری زیر دریای دانشگاه صنعتی اصفهان بازدید کرد.

لازم به ذکر است، دانشگاه صنعتی اصفهان در سال 1399 مجری طرح پژوهشی افزایش ضریب بازیافت میدان نفتی مارون شد. انجام پژوهش های کاربردی و ارائه مشاوره درباره توسعه میدان نفتی مارون، انجام تحقیقات درباره افزایش مقدار استحصال نفت از این میدان نفتی و ارائه طرح های نو در راستای توسعه این میدان نفتی در آزمایشگاه تخصصی نفت دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 تیر 1401 بروزرسانی: 15 تیر 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2191

به "وزارت نفت در پی توسعه همکاری های فناورانه با دانشگاه صنعتی اصفهان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت نفت در پی توسعه همکاری های فناورانه با دانشگاه صنعتی اصفهان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید