پوتین: ایران برای مقابله با کرونا به یاری احتیاج دارد، اما غرب محدودیت ها را حفظ نموده است

به گزارش مجله باهام، رئیس جمهور روسیه با بیان این که ایران در مبارزه با همه گیری کرونا احتیاج به یاری دارد، اما غرب تمایلی به برداشتن هیچ یک از محدودیت ها ندارد، ادعا های بشردوستانه کشور های غربی را به چالش کشید.

پوتین: ایران برای مقابله با کرونا به یاری احتیاج دارد، اما غرب محدودیت ها را حفظ نموده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز (آدینه) در سخنرانی خود در کنفرانس مجمع مالی شرق به تحریم های ایران در دوره همه گیری کرونا اشاره نمود و ادعاهای بشردوستانه غرب را به چالش کشید.

به نوشته خبرگزاری تاس روسیه، وی گفت: ایران در مبارزه با همه گیری کرونا احتیاج به یاری دارد اما غرب تمایلی به برداشتن هیچ یک از محدودیت ها ندارد.

پوتین اضافه نمود: در مورد ایران، نمی خواهم در جزئیات سیاسی وارد شوم، اما این کشور احتیاج به یاری دارد و همچنان هیچ محدودیتی برداشته نمی گردد. حتی هیچ بحثی در این خصوص وجود ندارد.

رئیس جمهور روسیه در ادامه گفت من حتی به کشورهای دیگر اشاره ننموده ام؛ ونزوئلا را در نظر بگیرید: سیاست سیاست است اما مسائل بشردوستانه، بشردوستانه [باقی می مانند].

وی با اشاره به این که غرب مکرراً ضرورت قرار دادن چهره انسانی بر روابط بین المللی را برجسته می نماید، پرسید: این انسانیت کجاست؟ و اضافه نمود حتی محدودیت های مربوط به همه گیری، به ویژه در زمینه توزیع داروها و واکسن ها برداشته نمی گردد.

پیش از این وزیر امور خارجه کشورمان در گفت وگو با همتای آلمانی، دورویی آمریکایی ها را که حتی در ارسال کالاهای دارویی و حیاتی مانند واکسن تولیدی در آلمان هم موانع تحریمی ایجاد نموده اند، مورد انتقاد قرار داد.

امیرعبداللهیان با اعلام اینکه آمریکایی ها درک درستی از منطقه و مردم آن، بویژه ایران ندارند، اضافه نمود: آمریکایی ها باید بدانند جز با زبان احترام، ادب و منطق نمی توانند صحبت نمایند و این ادبیاتی که گاه و بیگاه به کار می گیرند نه تنها یاریی به حل مسائل نمی نماید، بلکه خود مسئله ساز است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1890

به "پوتین: ایران برای مقابله با کرونا به یاری احتیاج دارد، اما غرب محدودیت ها را حفظ نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: ایران برای مقابله با کرونا به یاری احتیاج دارد، اما غرب محدودیت ها را حفظ نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید