پیش بینی فدراسیون جهانی وزنه برداری از قهرمانی رستمی و مرادی در آمریکا

به گزارش مجله باهام، مجله فدراسیون جهانی وزنه برداری در مقاله ای به آنالیز مسابقات جهانی این رشته پرداخت که به زودی در آناهیم آمریکا برگزار می گردد.

پیش بینی فدراسیون جهانی وزنه برداری از قهرمانی رستمی و مرادی در آمریکا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، مجله فدراسیون دنیای وزنه برداری در مقاله ای به آنالیز مسابقات دنیای این رشته پرداخت که به زودی در آناهیم آمریکا برگزار می گردد. در این مقاله آمده است: ما در انتظار دوره بعدی مسابقات قهرمانی دنیا وزنه برداری هستیم که در آمریکا برگزار می گردد. این هفتمین بار است که بازی ها در این کشور برگزار می گردد.

در این دوره نسبت به دوره های قبلی که بازی ها در آمریکا برگزار گردید کشورهای کمتری حضور خواهند داشت اما تعداد ورزشکاران به حدود بیش از 300 نفر می رسد. به این ترتیب بازی های قهرمانی دنیا که از 28 نوامبر تا پنجم دسامبر در آمریکا برگزار می شوند بسیار شلوغ خواهد بود.

پیش از المپیک 2016 ریو، در سال 2015 مسابقات قهرمانی دنیا وزنه برداری در هیوستون آمریکا برگزار گردید.

اولین باری که مسابقات قهرمانی دنیا در آمریکا برگزار گردید، در فیلادلفیا بود. این مسابقات در سال 1947 بود که دو سال بعد از جنگ دنیای دوم بود. در آن سال 39 وزنه بردار از 12 کشور در مسابقات شرکت کردند.

بعد از آن در سال 1970 آمریکا سری چهل و چهارم مسابقات قهرمانی دنیا وزنه برداری را در اوهایو برگزار کرد که 129 وزنه بردار از 28 کشور در آن حضور داشتند.

هشت سال بعد در سال 1978 بعد از گرفته شدن میزبانی از تهران، مسابقات قهرمانی دنیا وزنه برداری در گتیزبرگ آمریکا برگزار گردید که 185 وزنه بردار از 35 کشور در آن حضور داشتند.

در سال 1984، پنجاه و ششمین سری مسابقات قهرمانی دنیا وزنه برداری در لس آنجلس آمریکا برگزار گردید. در این سال 187 وزنه بردار از 28 کشور در این مسابقات حضور یافتند.

در سال 1987 مسابقات قهرمانی دنیا وزنه برداری زنان در فلوریدای آمریکا برگزار گردید که 100 وزنه بردار زن از 22 کشور در این رقابت ها حضور داشتند.

در این دوره از مسابقات قهرمانی دنیا در آناهیم آمریکا تعدادی از کشورهای مهم غایب هستند. برای مثال اندونزی و کره شمالی.

کره شمالی به دلیل تنش های سیاسی بین این کشور و آمریکا در مسابقات قهرمانی دنیا سال جاری حضور نخواهد داشت. با وجود این که آمریکا اعلام نموده بود پذیرای تیم کره شمالی است. این کشور حاضر به اعزام تیم خود به مسابقات قهرمانی دنیا نشد.

کره شمالی می توانست در صورت حضور در صدر جدول مدال آوران قرار بگیرد زیرا وزنه برداران این تیم در هفت وزن در رنک یک دنیا قرار دارند. در ضمن بسیاری از رقیبان کره شمالی به دلیل دوپینگ از شرکت در مسابقات قهرمانی دنیا محروم هستند و این می توانست شانس مدال آوری آنها را افزایش دهد.

بعد از مسابقات قهرمانی دنیا 2015 حدود 25 وزنه بردار به دلیل دوپینگ نتایج به دست آورده در مسابقات دنیای را از دست دادند.

از میان مردان وزنه برداری که در مسابقات قهرمانی دنیای 2015، قهرمانی کسب نموده بودند افراد زیر در مسابقات سال جاری غایب خواهند بود:

چن لیژون از چین در وزن 62 کیلوگرم، شی ژیونگ از چین در وزن 96 کیلوگرم، نیجات رحیموف از قزاقستان در وزن 77 کیلوگرم، آرتم اوکولف از روسیه در وزن 85 کیلوگرم، واد زیم استرالستف از بلاروس در وزن 94 کیلوگرم و الکساندر زایچیکوف از قزاقستان در وزن 105 کیلوگرم.

به این ترتیب در وزن 56 کیلوگرم مردان اوم یون چون از کره شمالی می توانست مدال طلا کسب کند که غایب است. در وزن 62 کیلوگرم والنسیا موسکرا از کلمبیا شانس مدال آوری دارد زیرا رقیب او در مسابقات قبلی بازنشسته شده است. در وزن 69 کیلوگرم، کرم بن هینا احتمال مدال طلا دارد. او در مسابقات قبلی پنجم شده بود.

در وزن 77 کیلوگرم محمد محمود از مصر که در مسابقات قهرمانی دنیا قبلی دوم شده بود شانس قهرمانی دارد.

کیانوش رستمی از ایران در وزن 85 کیلوگرم مدعی مدال طلا است. به نظر می رسد ایران بیشترین فایده را از غیبت چند کشور می برد. رستمی در مسابقات قبلی مدال نقره گرفت.

در وزن 94 کیلوگرم سهراب مرادی، دیگر وزنه بردار ایرانی که اخیرا رکورد دنیا را به ثمر رسانده است، احتمال قهرمانی دارد.

در وزن 105 کیلوگرم شرایط معین نیست و باید مسابقات انجام گردد تا معین گردد چه کسی به قهرمانی نزدیک تر است.

در وزن 105 + کیلوگرم تالاخادزه بیش از همه احتمال قهرمانی دارد. البته باید این را هم در نظر گرفت که در این وزن بهداد سلیمی نیز رقابت می نماید. او در ریو رکورد یک ضرب را به ثمر رساند اما در دو ضرب حذف شد. باید دید که این قهرمان دو دوره مسابقات دنیای و المپیک 2012 در آناهیم چگونه عمل می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 824

به "پیش بینی فدراسیون جهانی وزنه برداری از قهرمانی رستمی و مرادی در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی فدراسیون جهانی وزنه برداری از قهرمانی رستمی و مرادی در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید