چادرهای لوکس برای تماشاگران جام جهانی قطر 2022 (تور قطر)

به گزارش مجله باهام، چادرهای لوکس قطری چه هستند و چه کاربردی دارند؟ آیا از رزرو هتل و اقامتگاه مورد نظر خود برای مسابقات جام جهانی جا مانده اید؟ آیـا از رزرو شدن بیشتر هتل ها و اتاق های قطر خبر دارید و هنوز نمی دانید چه مکان ها و گزینه های دیگری برای اقامتتان وجود دارد؟ آیا در پی راهی ارزان برای تماشای بازی های جام جهانی در قطر هستید؟ پس باید با چادرهای لوکس قطری و تجربه یک سفر و کمپینگ به صورت بادیه نشینی آشنا شوید.

چادرهای لوکس برای تماشاگران جام جهانی قطر 2022 (تور قطر)

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 8540-021 تماس بگیرید.

چادرهای لوکس قطری برای تماشاگران جام دنیای 2022

کشور قطر که در خاورمیانه و در بخش جنوبی خلیج فارس واقع شده است، برای اولین بار میزبان جام دنیای 2022 شده است. با اینکه در قطر اقامتگاه ها و هتل هایی برای اقامت مسافران و تماشاگران جام دنیای وجود دارد؛ با رزرو شدن بیشتر اتاق ها، قطر به یک فکر چاره ای بسیار جالب رسیده است. چادرهای لوکس قطری برای تماشاگران جام دنیای 2022 در دل بیابان و تجربه کمپینگ هیجان انگیز برای مسافران. خبرنگاران هم مقاله امروز را به چادرهای لوکس برای تماشاگران جام دنیای قطر اختصاص داده و میخواهد ویژگی و امکانات این چادرهای لوکس قطری و دیگر گزینه های اقامت را در طول مسابقات بگوید تا اگر برای تماشای بازی های جام دنیای به قطر سفر کردید و هیچ هتل و اتاقی نتوانستید رزرو کنید، از این گزینه ها و چادرهای لوکس قطری غافل نمانید.

ویژگی های کشور قطر

از بارزترین ویژگی های کشور قطر می توان به آب وهوای بیابانی و نور شدید خورشید در تمام طول سال اشاره نمود. این کشور تابستان هایی بسیار گرم و زمستان هایی معتدل دارد. ازآنجایی که قطر یک کشور عربی است، زبان رسمی آن هم عربی است، اما معمولاً در همه مکان های عمومی انگلیسی صحبت می گردد. بعلاوه ضروری است بدانید که قطر کشوی با امنیتی بالاست. پس اگر از امنیت خود بابت ماندن در چادرهای لوکس قطری نگران هستید، همین حالا به شما می گوییم که قطر کشوری آرام و امن است.

کشور قطر

کشور قطر بسیار کوچک و با جمعیتی کمتر از 3 میلیون نفر، یک کشور مستقل است که برای میزبانی مسابقات جام دنیای سال جاری آماده می گردد. این اولین و بزرگ ترین رویداد فوتبال است که در یک کشور عربی برگزار می گردد. به دلیل آب وهوای گرم و بیابانی این کشور، جام دنیای از تاریخ 21 نوامبر 2022 تا خاتمه دسامبر برگزار می گردد. با وجود هتل ها و اقامتگاه های مختلف در کشور قطر و سال ها آماده سازی و سرمایه گذاری قابل توجه دوحه در هتل ها و زیرساخت ها، دور از انتظار نیست که از همین حالا هم تمام هتل ها رزرو شده باشند و با کمبود هتل و اقامتگاه ها روبه رو شوید.

این کمبود باعث شده تا بسیاری از طرفداران فوتبال به کشورهای همسایه خلیج فارس برای گزینه های اقامتی جایگزین نگاه نمایند. البته قطر چاره ای برای آن اندیشیده و آن را با ایده کمپینگ به سبک قطر درهم آمیخته و در نهایت با ایده چادرهای لوکس قطری برای اقامت مسافران فیفا، آماده پذیرایی از آن ها هستند.

دلیل کمبود هتل و اقامتگاه ها در قطر

در ماه می، اعلام شد که ساکنان قطر اجازه میزبانی از تعداد محدودی از گردشگران را خواهند داشت. و دلیل کمبود هتل و اقامتگاه ها در قطر در زمان برگزاری مسابقات جام دنیای این بوده که، هزاران اتاق در بسیاری از هتل های مجلل برای مسئولان و بازیکنان فیفا در نظر گرفته شده و رزرو شده اند. برای فراهم کردن راحتی و آسایش دیگر مسافران و طرفداران، قطر علاوه بر برپا کردن چادرهای لوکس قطری، دو کشتی تفریحی لوکس هم اجاره نموده است. بعلاوه قطر صاحبان خانه ها را تشویق نموده که املاک خود را به بازدیدنمایندگان اجاره دهند. مسافران می توانند در کشتی ها کروز و خانه و آپارتمان ها اقامت نمایند. دو کشتی کروز با 4000 کابین در بندر دوحه لنگر انداخته و پذیرای مهمانان جام دنیای خواهد بود. بعلاوه هزینه یک شب اقامت در سوییت یک کشتی تفریحی 350 دلار هزینه برمی دارد.

قطر یک سیستم منطقه ای از 180 پرواز روزانه شاتل راه اندازی نموده است تا طرفداران بتوانند در کشورهای دیگر اقامت نمایند. این پروازهای شاتل و خطوط هوایی منطقه ای با اپراتورهای خصوصی خود، در طول مسابقات مکان های فرود اضافی ترتیب داده اند تا شرایط را برای همه آسان تر نمایند.

چادرهای لوکس قطری

فراهم کردن محل اقامت کافی برای طرفداران، تیم ها و کارکنان مسابقات جام دنیای یک چالش کلیدی برای قطر است. انتظار می رود بیش از یک میلیون طرفدار در طول این رویداد به این کشور کوچک خلیجی سفر نمایند. قطر کمتر از 30000 اتاق هتل دارد و بیشتر آنها برای مهمانان فیفا رزرو شده است. به همین خاطر برای جبران کمبود ظرفیت هتل ها، از طرفداران فوتبال دعوت شده که به سبک بادیه نشینی در صحرا و بیابان، در چادرها بمانند. این چادرهای لوکس قطری دسترسی به آب و برق دارند البته که تهویه مطبوع و مناسبی برای چادرهای لوکس قطری در نظر گرفته شده است تا از شب های سرد بیابان در امان بمانید.

چادرهای روستایی به سبک بادیه نشینی در قطر

این کشور که در بخش جنوبی خلیج فارس قرار گرفته است، امیدوار است که حدود 1.2 میلیون بازدیدنماینده، معادل نیمی از جمعیت خود، برای مسابقات جام دنیای در ماه های نوامبر و دسامبر جذب کند. ازاین رو، این کشور میخواهد هزاران چادرهای روستایی به سبک بادیه نشینی در قطر به عنوان محل اقامت برای طرف داران فوتبال در صحرا برپا کند.

عمر الجابر، رئیس کمیته اسکان ستاد برگزاری مسابقات در شرح سبک بادیه نشینی گفت: بادیه نشینان، عشایر بیابانی هستند که به طور سنتی در زیر کرباس زندگی می نمایند و این چادرها در اطراف منظره ها زیبای بیابانی دوحه، طعم و لذت واقعی کمپینگ قطری را به بازدیدنمایندگان و مسافران خود نشان خواهد داد. این چادرهای لوکس قطری در اطراف دوحه برپا می شوند و دسترسی نزدیکی به ورزشگاه های برگزار نماینده مسابقات جام دنیای را فراهم می نمایند. چادرهایی که برای اقامت در دوران جام دنیای آماده شده اند، مجموعه ای از کابین های پیش ساخته و سازه های چادر مانندی هستند که اصطلاحا نام دهکده طرفدارن را بر روی آن گذاشته اند. هرچند این چادرها به سبک چادرهای سنتی قطری طراحی شده اند، اما مبله بوده و دارای وسایل مدرن هستند. این چادرها به عنوان گزینه ای ارزان برای اقامت در طول مسابقات به شمار میرود. هزینه اقامت شبانه در این چادرها چیزی در حدود 200 دلار است.

ویژگی چادرهای لوکس قطری

طبق گفته عمر الجابر، رئیس کمیته اسکان ستاد برگزاری مسابقات، حدود 20 درصد از چادرهای برپا شده در رده چادرهای لوکس و گران قیمت قرار می گیرند که امکانات رفاهی بیشتری نسبت به چادرهای معمولی داشته و هزینه شبانه آن نسبت به چادرهای معمولی گران تر است. ویژگی چادرهای لوکس قطری، علاوه بر داشتن آب و برق، دارای دسترسی و امکاناتی برای نوشیدنی و غذاهای خوشمزه، موسیقی، سیستم تهویه هوا، اینترنت وای فای، حمام و دستشویی و امکاناتی برای تهیه قهوه و چای هستند. البته گفتنی است که چادرهای معمولی چندان از تهویه مطبوع و مناسبی برخوردار نیستند.

عمر الجبار امیدوار است که بتواند طرفداران فوتبال از سراسر دنیا را از این طریق با تجربه فرهنگی کشور قطر نیز آشنا کند. او اقامت در این چادرها را به عنوان تجربه ای خاص توصیف نموده است. البته انتظار می رود که اتاق های بیشتری با نزدیک تر شدن به شروع مسابقات در 21 نوامبر در دسترس عموم باشند، زیرا دیگر احتیاجی به رزرو اتاق ها به وسیله تیم ها، رسانه ها و مسئولان مسابقه نیست و اتاق های که به آن احتیاج ندارند، خالی خواهد شد. در نتیجه اتاق برای طرفداران فوتبال جام دنیای در دسترس خواهد بود.

مزایای کمپینگ

به طورکلی کمپینگ مزایای زیادی برای همه افراد پیر و جوان دارد. از مزایای کمپینگ می توانید با صرف وقت در فضای باز از آن ها لذت ببرید، به همین خاطر تجربه کمپینگ در چادرهای لوکس قطری را در طول مسابقات جام دنیای به شما پیشنهاد می کنیم. به طور کلی مزایای کمپینگ شامل:

  1. کاهش استرس
  2. لذت بردن از هوای تازه
  3. فرصت ایجاد روابطی نو و تازه
  4. ارتباط با طبیعت و لذت بردن از منظره ها
  5. تقویت ویتامین D
  6. تجربه خوابی بهتر

گزینه های اقامت مسافران در کشور قطر

با اینکه چادرهای لوکس قطری امکانات کاملی در حد یک هتل 5 ستاره دارند و یک تجربه نو و متفاوت را برای مسافران رقم می زند، اما الجابر به طرفداران فوتبال اطمینان داده و ذکر نموده که در مجموع، تعداد اتاق های بسیاری در دسترس بوده و هنوز گزینه های اقامت مسافران در کشور قطر متعدد هستند.

شرکت مشاوره املاک و مستغلات Cushman & Wakefield آنالیز بازار املاک و مستغلات سه ماهه اول خود را در ماه مه منتشر کرد و در آن گفت که انتظار دارد ساخت تعداد بسیاری از هتل های نو قبل از شروع جام دنیای در نوامبر تکمیل گردد.

در طول سال ها ضعف این کشور در بازار املاک، حال با افزایش تقاضا، قطر شاهد افزایش اجاره بها علی رغم این سال ها شده است. به مستاجران بعضی از اقامتگاه های هتل گفته شده است که باید قبل از شروع مسابقات نقل مکان نمایند و بعضی از سایر مستاجران به دلیل افزایش سرسام آور اجاره ماهانه در حال نقل مکان هستند.

علاوه بر این هتل های نوی که به زودی تکمیل می شوند، هتل ها و آپارتمان های خدماتی و اجاره ای موجود در قطر، اتاق هایی را در اختیار مسافران خود قرار می دهد. این آپارتمان های اجاره ای که برای اقامت مسافران در نظر گرفته شده است، دارای آشپزخانه کامل، اتاق نشیمن و سایر امکانات است و مهمانان می تواند واحدهای یک تا شش خوابه اجاره نمایند. تمامی اقامتگاه های قطر مطابق با استانداردهای دولتی املاک و مستغلات هستند. حدبیشتر 10 میهمان مجاز به اقامت در یک واحد مسکونی هستند، به شرطی که در وب سایت رسمی محل اقامت جام دنیای فیفا قطر ثبت شده باشد.

بعلاوه تعدادی سایت موقت برای قراردادن کانتینرهای حمل و نقل در حومه شهر در نظر گرفته شده تا مکانی برای اقامت مسافران و طرفداران باشد. هزینه اقامت در این کانتینرها چیزی در حدود 200 دلار است.

نکته مهمی که حتما باید اطلاع داشته باشید، رزرو این امکانات و اقامت در هتل ها، آپارتمان ها و چادرهای لوکس قطری تنها با داشتن بلیت مسابقه و کارت شناسایی ثبت شده طرف داران امکان پذیر است.

نتیجه گیری

قطر کشوری کوچک اما ثروتمند بوده که برای اولین بار میزبان مسابقات جام دنیای شده است. با وجود هتل و اقامتگاه های مختلف، بیشتر این هتل ها و اتاق ها برای مهمانان فیفا رزرو شده است که این مسئله موجب کمبود هتل و اتاق برای مسافران و تماشاگران مسابقات فوتبال شده است. طبق آنالیز های شرکت املاک قطر، تا قبل از شروع جام دنیای، ساخت هتل ها و اقامتگاه های نوی تکمیل می گردد که آن ها را در اختیار مسافران و بازدیدنمایندگان قرار می دهد؛ بااین حال یکی از راه های مجذوب کننده اقامت در قطر، چادرهای لوکس قطری است. این چادرها در حد یک هتل 5 ستاره امکانات داشته و به ورزشگاه های محل برگزاری مسابقات جام دنیای نزدیک هستند. چادرهای لوکس قطری می تواند تجربه یک سفر خاطره انگیز و متفاوت را برایتان رقم بزند.

سوالات متداول از خبرنگاران

1. برای جام دنیای در قطر، کجا می توان اقامت داشت؟

چادرهای لوکس قطری می تواند تجربه خوبی برای اقامت باشد. بعلاوه برای کسانی که می خواهند یک تجربه اقامتی منحصربه فرد داشته باشند، هتل های کشتی کروز در طول مدت مسابقات در مرکز شهر لنگر انداخته و پذیرای مسافران و مهمانان خود خواهد بود.

2. آیا چادرهای لوکس قطری سیستم تهویه هوا دارند؟

بله این چادرها دارای تهویه مطبوع برای محافظت از مهمانان در برابر شب های سرد کویر و گرمای شدید صبحگاهی خواهند بود.

3. هزینه اقامت در چادرهای معمولی در قطر چقدر است؟

هزینه اقامت در چادرهای معمولی قطر، شبی حدود 200 دلار است.

4. آیا قطر گران ترین جام دنیای است؟

قطر بیش از 200 میلیارد دلار برای زیرساخت ها، از جمله ساخت ورزشگاه برای جام دنیای 2022 هزینه نموده است. برای مقایسه، جام دنیای 2018 طبق گزارش ها بین 10 تا 15 میلیارد دلار برای روسیه هزینه داشته است که این گزارش، قطر را به گران ترین جام دنیای تا به امروز تبدیل نموده است.

5.ارزان ترین راه اقامت در قطر چیست؟

در حال حاضر دهکده طرفداران شامل سه منطقه در حومه قطر هستند. هزینه این چادرها حدود 200 دلار برای هر شب بوده، که یکی از ارزان ترین گزینه ها برای جام دنیای قطر محسوب می گردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 25 شهریور 1401 بروزرسانی: 25 شهریور 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2244

به "چادرهای لوکس برای تماشاگران جام جهانی قطر 2022 (تور قطر)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چادرهای لوکس برای تماشاگران جام جهانی قطر 2022 (تور قطر)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید