کارنامه مجلس یازدهم قابل مقایسه با قبل نیست ، نمایندگان باید از نگاه های پوپولیستی دوری نمایند خبرنگاران

به گزارش مجله باهام، نماینده مردم اراک در مجلس گفت: بنده به این مجلس خوشبین هستم و می دانم که مجلس نسبت گذشته می تواند مجلس مقتدر، پرتوان، پرتلاش و کارآمد تر باشد و همچنین کارنامه مجلس یازدهم نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست بلکه مجلس یازدهم تا به امروز پیروز تر عمل نموده است.

کارنامه مجلس یازدهم قابل مقایسه با قبل نیست ، نمایندگان باید از نگاه های پوپولیستی دوری نمایند خبرنگاران

محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، درباره عملکرد مجلس شورای اسلامی در این 10 ماه گذشته، اظهار کرد: به نظر بنده مجلس یازدهم از افراد متخصص، با تجربه و همچنین جوان تشکیل شده است، اما هنوز نتوانسته است به صورت 100 درصدی نمره خوبی کسب کند.

وی ادامه داد: امروز مردم در موضوعات معیشت، اقتصاد، احتیاج های روزمره زندگی و اشتغال مسائلی دارند از این رو هنوز نتوانسته ایم این مسائل را حل و فصل کنیم یکی از علت هایی که هنوز مجلس نتوانسته است در این زمینه ها به خوبی عمل کند نبود دولت موافق است.

نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه دولت نیز همکاری لازم را با مجلس نداشته است مثلاً در کمیسیون تلفیق این موضوع را مشاهده کردیم مثلا مجلس درصدد بود اعتباراتی را برای اشتغال و معیشت مردم اختصاص دهد، اما دولت متاسفانه همکاری لازم را نداشت.

آصفری توضیح داد: به نظر بنده در این مدت که مجلس نتوانسته است به خوبی عمل کند به علت عدم همکاری دولت با مجلس یازدهم بوده است، زیرا اگر خود مجلس طرح هایی را مصوب می کرد حتما مشکل اصل 75 قانون اساسی به آن می خورد و به وسیله شورای نگهبان این مصوبه رد می شد.

وی اضافه نمود:، اما اگر دولت در حوزه های معیشت لوایحی تقدیم مجلس می کرد مطمئنا مجلس می توانست کارآمدتر و پیروز تر باشد، اما این اقدام از سوی دولت عملی نشد که امیدواریم انشالله در آینده این مسئله حل گردد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در این چند ماه هم مجلس در حد توان خود توانسته است پیروز باشد، اما نه در حد ایده آل، اعلام کرد: مجلس یازدهم توانست در حوزه های مختلف به صورت پیروز ورود کند مانند موضوعاتی مانند مسکن، درآمد های مالیاتی و همچنین سیاست خارجی که برای این مدت کوتاه کارنامه خوبی برای مجلس است.

آصفری تاکید نمود: اگر دولت با مجلس یازدهم همراهی می کرد قطعا مسائل حل می شد، اما دولت در برطرف مسائل همکاری لازمی را نداشته است.

وی در پاسخ به این سوال که مجلس چه اقدامی انجام دهد که بتواند در این چهارسال پیروز باشد؟، گفت: ابتدا باید نمایندگان از نگاه های شعاری و پوپولیستی دوری نمایند که متاسفانه در ابتدای مجلس این اتفاق پر رنگ بود و باید به صورت جدی دنبال این باشیم که بتوانیم اقداماتی صورت دهیم که بتواند خروجی خوبی برای مردم داشته باشد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: نکته بعدی این است که مرکز پژوهش های مجلس باید حضوری فعال تر داشته باشد و اعضای کمیسیون ها وقت بیشتری را در کار های کارشناسی شده صرف نمایند یعنی کمیسیون ها به مثابه اتاق فکر مجلس هستند که می توانند یک چارچوب برای آینده مجلس ترسیم نمایند.

آصفری در سرانجام گفت: بنده به این مجلس خوشبین هستم و می دانم که مجلس نسبت گذشته می تواند مجلس مقتدر، پرتوان، پرتلاش و کارآمد تر باشد و همچنین کارنامه مجلس یازدهم نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست بلکه مجلس یازدهم تا به امروز پیروز تر عمل نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1669

به "کارنامه مجلس یازدهم قابل مقایسه با قبل نیست ، نمایندگان باید از نگاه های پوپولیستی دوری نمایند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارنامه مجلس یازدهم قابل مقایسه با قبل نیست ، نمایندگان باید از نگاه های پوپولیستی دوری نمایند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید