کارهایی که باید در کشور تایلند انجام داد

به گزارش مجله باهام، کشور تایلند کشوری است با جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیار که سالیانه گردشگران و مسافران بسیاری به آن سفر می نمایند. شاید در یک سفر چند روزه نتوان تمامی این مکان های گردشگری را دید و از آن ها لذت برد. در این مطلب سعی نموده ایم مکان هایی که در سفر به تایلند باید دید، اماکن دیدنی تایلند و کارهایی که در سفر به تایلند باید انجام داد که باید حتما در سفر به کشور تایلند از آن ها دیدن کنید یا آن ها را انجام دهید، ارائه دهیم.

کارهایی که باید در کشور تایلند انجام داد

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

گراند پالاس و معبد WAT PRAKEAW

بانکوک از شهرهای مهم کشور تایلند، دارای دو مکان اصلی است. یکی از این دو مکان کاخ بزرگ گراند پالاس، قلب معنوی پادشاهی کشور تایلند است. این کاخ در سال 1782 ساخته شد و تا 150 سال متعلق به خانواده سلطنتی بوده است، امروزه با این که هنوز هم مراسم سلطنتی مهم در آن برگزار می گردد، تبدیل به مکان تاریخی و گردشگری این شهر شده است. جاذبه گردشگری دیگری که گفته شد، معبد WAT PRAKEAW است. در این معبد مقدس ترین نماد مذهبی بودا، مجسمه بودای زمردی واقع شده است. در سفر به بانکوک حتما از این دو جاذبه گردشگری دیدن کنید.

آیوتایا

یکی از مکان هایی که در سفر به تایلند باید دید آیوتایاست. در نزدیکی بانکوک شهری به نام آیوتایا واقع شده است که در گذشته پایتخت کشور تایلند و شهری بسیار پررونق و پررفت و آمد بوده است. در این شهر تجار و بازگانان بسیاری از کشورهای مختلف مانند چین، پرتغال، ژاپن و فرانسه، رفت و آمد داشته اند. مردم در سال 1762 از این شهر توسط ارتش برمه خارج شدند و آیوتایا از شهری پرهیاهو و پررفت و آمد به شهری متروکه تبدیل شد و کم کم ساختمان های آن تخریب شدند. در حال حاضر این شهر مکان گردشگری پرطرفداری در کشور تایلند است.

پارک ملی KHAO YAI

در تایلند چندین پارک ملی وجود دارد که یکی از بزرگ ترین این پارک های ملی، KHAO YAI با 300 کیلومتر مربع مساحت است. این پارک ملی در رده سوم بزرگ ترین پارک ملی تایلند است. این پارک در یونسکو ثبت شده است و دارای گونه های مختلفی از گیاهان، جانداران و پرندگان است. در این پارک همچنین چندین آبشار واقع شده است. اگر به طبیعت و طبیعت گردی علاقه دارید، در سفر به تایلند حتما از آن دیدن کنید.

جزایر SIMILAN

یکی از زیباترین مکان هایی که در سفر به تایلند باید دید، این جزایر است. این جزایر، پارک ملی دریایی است که از معروف ترین و پرطرفدارترین اماکن دیدنی تایلند است و سالیانه افراد بسیاری برای غواصی به این جزایر سفر می نمایند. این جزایر برای شنا کردن نیز بسیار مناسب اند. در آب های این جزایر ماهی های گرمسیری بسیاری یافت می گردد. این پارک ملی دریایی تنها در زمان مشخصی باز است (بین ماه های نوامبر تا مه)، پس اگر به این جزایر سفر کردید، به این موضوع دقت کنید. اگر به غواصی و شنا علاقه دارید، این پارک ملی دریایی را از دست ندهید.

غواصی

یکی از کارهایی که در سفر به تایلند باید انجام داد، غواصی است. در سفر به تایلند حتی اگر شنا نیز بلند نیستید، تجربه غواصی در خلیج تایلند را از دست ندهید. آب های جزیره کوه تائو واقع در خلیج تایلند، فضایی بسیار مناسب برای غواصی و شناست و در کل جهان به این موضوع معروف است. در این جزیره از مبتدی تا حرفه ای می توانند غواصی نمایند. برای کسانی که در غواصی حرفه ای هستند، دریای آندامان که در قسمت غربی تایلند واقع شده است، بسیار مناسب است.

بازارهای شناور

یکی از دیدنی ترین و منحصر به فردترین اماکن دیدنی تایلند بازارهای شناور این کشور است. مطمئنا در مطالبی که مرتبط با شهر بانکوک است، در خصوص بازارهای شناور شنیده اید. این بازارها بر روی قایق و بر روی آب می باشند، در این قایق های قدیمی و سنتی انواع میوه ها و سبزیجات و غذاهای محلی یافت می گردد. این بازارها مکان بسیار مناسبی برای آشنایی با مردم بومی و محلی بانکوک است.

معابد

در جای جای تایلند، معابد بودایی مختلفی وجود دارد که اماکن دیدنی تایلند را تشکیل می دهند. هرکدام از این معابد دارای معماری و تزئینات زیبایی هستند. در سفر به تایلند حتما از یکی از این معابد با شکوه، زیبا و تاریخی در کنار مناظر طبیعی این کشور دیدن کنید.

تور آیلند هاپینگ

تایلند دارای جزیره های مختلفی است که هر کدام زیبایی و جاذبه های مختص خود را دارند، برای آن که بتوان از این جزیره ها در مدت زمان کوتاهی که در سفر هستید، دیدن کنید، می توانید از تورهای تفریحی و گشت و گذار بین جزیره ها بهره ببرید. این تورها، از طریق قایق های قدیمی به همراه کاپیتان این قایق ها می باشد. از بین هزاران جزیره جزیره تایلند، جزایر کوه فانگ، کوه تائو و کوه سامویی بسیار زیبا است و از این قایق ها برای دیدن این سه جزیره بهره ببرید.

جشنواره های تایلند

در این کشور جشنواره ها و فستیوال های مختلف در طول سال برگزار می گردد، اگر در سفر خود به یکی از این فستیوال ها برخورد کنید، تجربه بسیار خوبی را در این برنامه ها خواهید داشت و از نزدیک با فرهنگ و مردم این کشور آشنا می شوید. Songkran فستیوالی است که در ماه آوریل و به مناسبت سال نو تایلندی به مدت چند روز برگزار می گردد. در این جشنواره مردم آب بازی می نمایند. جشنواره جالب دیگر این کشور، فستیوال لوی کراتونگ یا فستیوال نور است که در ماه نوامبر برگزار می گردد. در این فستیوال که زیبایی بسیاری را به شهر می بخشد، مردم بر روی آب های شهر فانوس ها و کلکی های ساخته شده از برگ موز به نام کراتونگ، روشن می نمایند.

فیل سواری

یکی از مواردی که تایلند به آن بسیار مشهور است، فیل سواری در اینجا است. امکان فیل سواری در سراسر این کشور وجود دارد اما این تفریح از نظر دوست داران محیط زیست و حیات وحش کار درستی نیست و مخالف آن هستند. بچه ها و بزرگسالان در هر سن و سالی می توانند بر روی فیل های بنشینند.

منبع: همگردی
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 507

به "کارهایی که باید در کشور تایلند انجام داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارهایی که باید در کشور تایلند انجام داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید