کمبود آب کشور ناشی از بحران مدیریتی است

به گزارش مجله باهام، به گزارش خبرنگاران، محمد محمودی شاه نشین پیش از ظهر دوشنبه در همایش آب، نبض زندگی که در شهریار برگزار گردید، طی سخنانی کمبود آب را ناشی از بحران مدیریتی دانست و گفت: باید در حوزه فرهنگ و اقتصاد هم کوشش روزافزونی داشت و حفظ خاک کشور فقط در جنگیدن نیست .

کمبود آب کشور ناشی از بحران مدیریتی است

وی با بیان این که در کنار امنیت و آرامشی که به واسطه خون شهدا برای کشور ایجاد گردیده است، باید مراقب بود تا به بیماری درونی مبتلا نشویم، تاکید نمود: سازمان های مردم نهاد در برون رفت از مشکلات کشور نقش بسزایی دارند.

کم توجهی به آمایش سرزمینی مشکل ساز خواهد گشت

نماینده مردم شهرستان های ملارد، شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی گفت: همه باید از اعتیادهایی که به مصرف بی رویه داریم، فاصله بگیریم و با رگشت این مصرف ها مقابله کنیم.

محمودی شاه نشین با بیان این که حمایت های دولت و مجلس نسبت به نهادهای مردمی نباید تک محوری باگشت، گفت: دولت و مجلس باید در همه حوزه ها، به سازمان های مردم نهاد اهمیت داده و از ظرفیت آن ها برای بهبود امور بهره گیرند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: عدم آمایش سرزمینی بزرگ ترین مشکل در کشور است، اگر این مهم به خوبی انجام گردد در همه حوزه ها اعم از کشاورزی، صنایع، فراوری و غیره می توان برنامه ریزی های بهتری داشت .

وی ادامه داد: اگر همچون گذشته به این موضوع کم توجهی گردد بحث کم آبی، مشکلات اقتصادی و فراوری دوباره سرباز می نماید.

معلوم نیست که چرا از پساب آب غرب تهران استفاده نمی گردد

عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفت: بحث آمایش سرزمینی الزامی است که دولت ها مدعی آن هستند و عنوان می گردد، که در 60 درصد استان های کشور انجام گردیده اما به دلیل تغییرات محیطی و شرایط منطقه ای با مشکلاتی روبه رو است.

وی گفت: آمایش سرزمینی اگر به سرعت و در زمان مشخصی انجام گردد نتیجه مطلوب تری به همراه دارد که این احتیاج به مدیریت جهادی و آینده نگر دارد.

محمودی شاه نشین با بیان این که 2 سال است، که پساب تصفیه خانه های شهرستان های ملارد، شهریار و شهرقدس هدر می رود، گفت: در حالی که دائما در حال برداشت از سفره های زیرزمینی هستیم، پساب تصفیه خانه ها را نیز هدر می دهیم و بازگشت پساب را نداریم که این خود مشکلاتی را برای آینده ایجاد می نماید.

این نماینده مجلس گفت: معلوم نیست که چرا از پسابی که میزان قابل توجهی هم در غرب تهران استحصال می گردد، بهره گرفته نمی گردد.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 9 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 6

به "کمبود آب کشور ناشی از بحران مدیریتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود آب کشور ناشی از بحران مدیریتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید