گل های مقاوم در برابر گرما را بشناسید و با داشتن آن ها لذت ببرید

به گزارش مجله باهام، تمام گل های مقاوم در برابر گرما می توانند حرارت ناشی از گرمای گرمسیری را تحمل کنند و در آفتاب کامل رشد کنند. درواقع، هر فردی که به نگهداری از گل ها و گیاهان در فضای آپارتمان خود علاقه مند است، باید به خوبی انواع گل های مقاوم در برابر گرما را بشناسد.

گل های مقاوم در برابر گرما را بشناسید و با داشتن آن ها لذت ببرید

این گل ها در عین حال که ویژگی های عملکردی خود را دارند، می توانند به زیبایی فضای خانه نیز کمک کنند. به هر روی، ما در این مقاله درباره انواع گل های آپارتمانی مقاوم در برابر گرما صحبت خواهیم کرد؛ با یک مقاله دیگر از ویکی ساختمون همراه باشید.

گل های مقاوم در برابر گرما

آیا در آب و هوای گرم زندگی می کنید و به دنبال گل های مناسب برای چنین فضایی هستید؟ پس می توانید گل های مناسب آپارتمان خود را انتخاب کنید:

1- گل پنچ پَر یا پنتاس

گل های زیبای پنتاس به دلیل شهدی که دارند و گرده افشانی هایی که می کنند، حشراتی مانند زنبورها، مرغ های مگس خوار و مرغ عسل خوار را جذب خود می کنند. پنتاس گیاهی مقاوم در برابر حرارت و می تواند در گلدان نیز به راحتی رشد کند.

2- گل شاه پَسند یا لنتانا

لنتانا یک گل گرمسیری رایج است که در تمام سال در رنگ های روشن مانند قرمز، زرد، نارنجی، سفید یا صورتی شکوفا می شود. این گل در گرما و در بی توجهی محض رشد می کند و نوعی گیاه مخصوص آفتاب بعد از ظهر است؛ هر چه آفتاب بیشتر باشد برایش بهتر است. رشد لنتانا به عنوان یک گیاه سالیانه، فقط در آب و هوای معتدل امکان پذیر است.

3- گل یاس آبی

یک درختچه بومی آفریقایی شبیه به تاکستان است که با کمترین مراقبت در گرمای نیمه گرمسیری یا گرمسیری رشد می کند. گل های آبی آسمانی تقریباً طی تمام طول سال می توانند در آب و هوای های مختلف سالم بمانند. اما باید مراقبت های لازم برای رشد یاس آبی در مناطق سردسیری به درستی انجام گیرند.

4- گل ماه

نمایش تماشایی گل های سفید خالص، بزرگ و معطر که شبیه به شکوه صبح است و در عصر باز می شوند، همان گل های ماه هستند. این درختچه یکی از گل های مقاوم در برابر گرما است. گیاه گل ماه می تواند در یک فصل به ارتفاع یک متر هم برسند و از فصل تابستان تا پاییز شکوفه می دهند.

5- گل بامیه (ختمی)

این گل به دلایل مختلفی به عنوان یکی از محبوب ترین درختچه های گل دار شناخته می شود. یکی از دلایل آن مراقبت کم از این گل می باشد. می توان این گل را به راحتی در گلدان ها پرورش داد. همچنین در رنگ ها مختلف موجود است و برای آب و هوای معتدل و گرمسیری مناسب هستند. ختمی گرمسیری می تواند به راحتی دمای بالای 100 درجه فارنهایت یا بیشتر را تحمل کند.

6- گل پورتولاکا یا گل ناز آفتابی

گل پورتولاکا با شاخ و برگ های سوزنیِ شگفت انگیز و گل های کوچک و روشن و رنگارنگ، جای با ارزشی را در باغچه، سبدهای حلق آویز یا جعبه های پنجره ای شکل اشغال می کنند. اگر در مناطق استوایی و یا در مناطق معتدل زندگی می کنید، می توانید این گل زیبا را انتخاب کنید. پورتولاکا سرسخت است و نسبت به افزایش گرما و خشکسالی مقاوم است. گل پورتولاکا به جز مناطق گرمسیری، در تمام طول سال نیز رشد می کند.

7- گل رعنا یا شاد گل (گل پتو هندی)

گل رعنا همچنین به گل پتو هندی نیز معروف است، گیاهی مقاوم در برابر حرارت بوده و در برابر خشکی بسیار مقاوم است. شکوفه های تازه این گل بسیار جذاب به نظر می رسند و به گل های برش خورده زیبایی تبدیل می شوند. گل پتو هندی را در آفتاب شدید پرورش دهید و سایه بعد از ظهر را در اوج تابستان گرمسیری برای حفظ و نگهداری این گل فراهم کنید.

8- کالیاندرا (پودر پفکی)

گل کالیاندرا اصولاً درخت کوچکی است که به خاطر گل های پف دار خود که باعث جذب حیوانات وحشی می شود، شهرت خاصی دارد. می توان در یک گلدان بزرگ مخصوصاً در مناطق سردسیر، کالیاندرا را پرورش داد.

9- گل وربنا

بیش از 250 گونه از انواع گل وربنا وجود دارند. تقریباً همه گونه ها برای رشد و شکوفایی به نور آفتاب احتیاج دارند. برای رشد گیاهان وربنا به خاک خوب زهکشی شده و در صورت خشک شدن آب، به آبکمک منظم احتیاج است.

10- گل توبرگیا

گل توبرگیا که به درختچه بوش نیز معروف است، گل بومی آفریقا می باشد. با یک سال رشد گیاه تونبرگیا می توان شاهد شکوفه هایی به رنگ بنفش، ارغوانی و زرد بود. این گل نیز یکی از بهترین گل های مقاوم در برابر گرما است.

11- گل ماندویلا

ماندویلا مقاوم در برابر گرما و حرارت است و به سرعت رشد می کند و به سرعت شکوفه می دهد. شکوفه های این گل به رنگ صورتی، سفید یا قرمز هستند و جلوه ای گرمسیری به فضای آپارتمان می بخشند.

12- گل شیشه شور (بطری شور)

با برگ های خود مانند گل های پف دار که در طول سال ظاهر می شوند، شیشه شور بدون شک یکی از بهترین گل های بزرگ گل دار است. رشد این گل را می توان در ظروف بزرگ نیز شاهد بود، اگرچه ممکن است به فضایی بزرگ احتیاج باشد.

13- گل همیشه بهار

گل همیشه بهار، عاشق خورشید و گرما است. آن ها را در محلی نگه دارید که نور خورشید را به طور کامل دریافت کنند. با دریافت نور، آن ها به سرعت شکوفه می دهند. با استفاده از گزینه های موجود، می توانید هر ساله یا چند سال یکبار به پرورش گل همیشه بهار بپردازید.

14- گل میمونی (گل آنجلونیا)

به دلیل شکل گل ها، اغلب به آن ها گل میمونی تابستانی گفته می شود. یکی از بهترین گل های مناسب برای آفتاب شدید است. این گل مقاوم در برابر حرارت بود و معمولاً به صورت سالانه رشد می کند. این گل به رنگ های آبی، سبز، نارنجی، صورتی، قرمز، سفید و زرد موجود است.

15- گل شمعدانی

شما نمی توانید شمعدانی را از لیست گل های مقاوم در برابر گرما حذف کنید. آنها عاشق خورشید هستند. این گل های سنتی و قدیمی را در گلدان، حاشیه حیاط و باغچه خانه خود پرورش دهید.

16- گل اختر

با اختر های زیبا، یک منظره استوایی شادابی را ایجاد کنید. برای شکوفایی آن ها، گرما، نور آفتاب شدید و خاک مرطوب احتیاج است. بسته به نوع اختر ها، آنها می توانند بین 1 تا 8 پا رشد کنند و سایه هایی را در رنگ های قرمز، نارنجی و زرد ایجاد می کنند.

17- گل کوفه آ

معمولاً کوفه آ به صورت سالیانه رشد می کنند، اما وجود این گیاهان در آب و هوای بدون یخبندان دائمی خواهد بود. آن ها گیاهان مناسبی برای مناطق گرمسیری هستند و به نور آفتاب برای رشد و نمو احتیاج دارند.

18- گل آدنیوم (رز صحرایی)

آدنیوم یک گیاه محبوب در مناطق گرمسیری است. همچنین می توانید از آن برای رشد سریع بونسای نیز استفاده کنید. در یک زمان تعیین، شکوفه های لوله ای شکل این گل، زیبایی آن را بی نهایت می کنند. به طور عادی، می توانید آدنیوم را به عنوان گیاهی خانگی پرورش دهید.

19- گل یاس وحشی (ایکسورا)

یاس وحشی یک بوته گرمسیری چند ساله است که به شکل گل هایی زیبا شکوفا می شوند. می توان این گیاه را در گلدان با حضور نور خورشید و گرمای مناسب پرورش داد.

20- گل تاج خروس

گل تاج خروس به طور کلی به صورت سالانه رشد می کند، اما یکی از بهترین گل های مقاوم در برابر گرما است. رشد این گیاه در گلدان یا باغچه موجود در بالکن یک راه عالی برای داشتن این گل خاص است.

21- گل اطلسی

به نظر می رسد گل های اطلسی، خورشید و گرما را بسیار دوست دارند. آن ها یکی از زیباترین و محبوب ترین گل های سالانه هستند. با این حال، رشد این گیاه در آب و هوای گرمِ دائمی و همیشگی است.

22- گل بلوبن نت تگزاس

یک گل از ایالت تگزاس است و یکی از بهترین گل های مناسب در برابر آفتاب می باشد که می توان آن را در گلدان و ظروف نیز پرورش داد.

سخن آخر

گل های مقاوم در برابر گرما را در بالا معرفی کردیم، حال به خوبی می توانید گل مورد نظر محیط زندگی خود را انتخاب کنید. هر یک از گل های معرفی شده در بالا برای مناطق گرمسیری انتخابی در خور توجه هستند. اما مهم هست که شرایط نگهداری اعم از تغییر خاک و شرایط آب رسانی آنها را به خوبی آموزش ببینید.

منبع: ویکی ساختمان
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1206

به "گل های مقاوم در برابر گرما را بشناسید و با داشتن آن ها لذت ببرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گل های مقاوم در برابر گرما را بشناسید و با داشتن آن ها لذت ببرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید