گنجینه ای از سکه های قرون وسطایی در جنوب غربی اسکاتلند کشف شد

به گزارش مجله باهام، ایلنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، گنجینه ای از سکه های قرون وسطایی در جنوب غربی اسکاتلند کشف شد.

گنجینه ای از سکه های قرون وسطایی در جنوب غربی اسکاتلند کشف شد

چندی پیش فلزیاب ها در میدانی در جنوب غربی اسکاتلند پیروز به کشف یکی از بزرگترین انبارهای سکه شدند که تا به امروز در اسکاتلند کشف شده است. در این مجموعه 8407 سکه نقره بدست آمد که متعلق به قرون وسطی هستند. این گنجینه به دانسکور معروف شد. این مکان از طریق باستان شناسان موزه های ملی اسکاتلند مورد بررسی قرار گرفت و هر سکه شناسایی، وزن، میزان گیری و عکسبرداری می شود.

در این مجموعه سکه های نقره ای بدست آمد که از آنها به نام پنی های ادواردایی یاد می شود، چرا که در زمان پادشاهی ادوارد اول که از سال 1272 تا 1307 در انگلستان سلطنت کرد، نامگذاری شده اند. این گنجینه از آن جهت اهمیت دارد که یافتن هر گونه سکه در اسکاتلند نادر است و این بزرگترین انبار سکه قرون وسطایی است که در اسکاتلند از قرن نوزدهم کشف شد.

اسکاتلند و انگلیس در دوره قرون وسطی پادشاهی های مستقلی بودند و اغلب برای کنترل مرز مشترک خود با یکدیگر می جنگیدند. با این حال، در سال 1296 اسکاتلند خاتمه از طریق ارتش ادوارد اول فتح شد. ادوارد اول در زمان حکومت خود ضرب سکه های قلمرو خود را اصلاح کرد و سکه های نقره متمایز را با چهره خود در یک طرف و صلیب مسیحی در طرف دیگر معرفی کرد. این طرح صدها سال بر سکه های انگلیسی تأثیر گذاشت و امروزه سکه های نقره از دوران سلطنت ادوارد اول و پسرش ادوارد دوم مورد توجه مجموعه داران قرار می گیرد.

منبع: همگردی
انتشار: 9 آذر 1401 بروزرسانی: 9 آذر 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2277

به "گنجینه ای از سکه های قرون وسطایی در جنوب غربی اسکاتلند کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گنجینه ای از سکه های قرون وسطایی در جنوب غربی اسکاتلند کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید