10 رستوران برتر کوالالامپور، مالزی

به گزارش مجله باهام، تاثیری که از ترکیب فرهنگ مالزیایی، چینی و هندی حاصل می گردد، کوالالامپور را به یک مقصد بلامنازع برای دوستداران غذا تبدیل می نماید. همانند دیگر کلان شهرهای آسیایی، کوالالامپور نیز به لحاظ تنوع غذایی بسیار غنی ست؛ دکه های فست فود فراوانی در سطح شهر وجود دارند که حتی به عقیده بعضی، رقیبی جدی برای رستوران های درجه یک محسوب می شوند. با خبرنگاران همراه باشید تا با 10 رستوران برتر کوالالامپور آشنا شویم.

10 رستوران برتر کوالالامپور، مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

رستوران آ کونگ (Ah Koong Restaurant)

رستوران آ کونگ، طی چندین سال تبدیل به یکی از رستوران های سنتی و معروفِ کوالالامپور شده است که عمده شهرتش را مدیونِ نودل و کوفته ماهیِ خود است. ممکن است ظاهر کوفته ماهی ساده به نظر آید اما هر کسی که تا کنون ماهی وارفته خورده باشد، سخن از تمیز و مرتب بودن غذا به میان خواهد آورد؛ چرا که لذتِ خوردنِ ماهی، به نحوه سِرو شدن و تمیزی آن است. این رستوران در سال 1987 افتتاح شده است؛ دکوراسیون داخلی اش مانند اعماق زمین است؛ درست مثل غذاهایش! همچنین مشتریان می توانند غذای خود را سفارش داده و تا قبل از پیدا کردن میز، روی کانتر منتظر بمانند. مشتریان می توانند غذای خود را سفارشی نمایند اما اکثرشان، کوفته ماهی درون سوپ نودل، به همراه یک پرس ماهی سوخاری مخصوص رستوران را سفارش می دهند که بسیار محبوب نیز هست.

آدرس: مالزی، کوالالامپور، خراج از منقطه جالان پودو، چانگات تامبی دالا، شماره 172، طبقه همکف، رستوران آ کونگ

بیژن (Bijan)

بیژن در جشنواره غذای کوالالامپور، پنج سالِ پیاپی، عنوان بهترین رستوران را از آن خود نموده است که شهرت اصلی اش در تهیه غذاهای سنتیِ مالزیایی به روشی خاص و پیچیده می باشد. نام این رستوران برگرفته شده از کلمه مالزیایی کنجد است و فهرست غذایش، بر اساس احیای دستور پخت خانوادگی خودشان است که طی چندین سال و نسل به نسل به دست شان رسیده است. چیدمان رستوران، ترکیبی از دکوراسیون مدرن و سنتی ست؛ میز و جایگاه نیز در داخل، بیرون و یا تراس قرار گرفته اند. وجود دسرهایی مثل کیک شکلاتی و ذرت خامه ای برولی، توانایی های سرآشپز، در تهیه غذاهای نوآورانه را نشان می دهد.

آدرس: مالزی، کوالالامپور، جالان سیلون شماره 3، رستوران بیژن

کافه کافه (Cafe Café)

کافه کافه، گیرایی و چاشنی غذاهای اروپایی را به گوشه کوچکی از جالان ماهاراجالیلا آورده است. محیط این رستوران، محبت آمیز و رمانتیک است؛ دکوراسیون داخلی با موسیقی فرانسوی، دیوارهای چوبی، چلچراغ های درخشان و نیز شمع به روی میزهای غذاخوری همراه شده است. فهرست غذاها، ترکیبی از غذاهای فرانسوی و ایتالیایی است که توازن خاصی بین غذاهای مدرن و کلاسیک برقرار نموده است. یکی از غذاهای مخصوص این رستوران، کانفی اُردک است که با کمی نمک در چربی خودش پوشیده شده است؛ این غذا به دلیل حفظ طعم اصلی اش، بدون سُس سرو می گردد. نوشیدنی نیز در کنار غذا در دسترس است.

آدرس: مالزی، کوالالامپور، کامپونگ اتپ، جالان ماهاراجالیلا، شماره 175، کافه کافه

گشنیز (Cilantro)

گشنیز را می توان بین محبوب ترین رستوران های کوالالامپور جستجو کرد که با لیستی غنی از غذاهای فرانسوی با چاشنی غذاهای ژاپنی به استقبال مشتریانش می رود. این رستوران که در هتل میکاسا واقع شده، دکوراسیون بسیار زیبا و شیکی را با ته رنگ قهوه ای و کرمی هماهنگ ساخته است. سرآشپز این رستوران، تاکاشی کیمورا، متولد ژاپن و تعلیم دیده فرانسه است که کوشش می نماید با مواد اولیه محلی، تا جای ممکن، غذاهای خوشمزه و ابتکارانه تهیه کند. همه غذاهای رستوران، با نان مجانی و کره قارچ لذیذ سرو می شوند. فهرست غذای ترکیبی، می تواند بهترین انتخاب برای بار اولی های این رستوران باشد که شامل غذایی با 9 نمونه از بهترین غذاهای رستوران است.

آدرس: مالزی، کوالالامپور، تامان یو تانت، جالان تون رازاک، شماره 368، رستوران گشنیز

رستورانِ تاریکِ کوالالامپور (Dining In The Dark KL)

همینطور که از نام این رستوران پیداست، مشتریان می توانند از یک فهرست غذای چندگانه و یک سورپرایز، در محیطی کاملا تاریک لذت ببرند! هدف اصلی این رستوران از محیط تاریکش، محروم کردن مشتریان از نور و در نتیجه جلب توجه شان به غذاست که در این حالت مشتریان می توانند بدون توجه به چیز دیگری، از هر قاشق غذای خود، با تمرکز کامل لذت ببرند. فهرست غذای کلاسیک، متشکل از 4 نوع غذا است که شامل یک غذای گیاهی نیز هست. اگرچه مشتریان هنگام خوردن غذا، دقیقا نمی دانند که چه می خورند، اما در انتهای کار، فرصتی برای دیدن فهرست غذایی که خورده اند، خواهند داشت. این رستوران دارای کارکنانی با عنوان ٬متخصصان تاریکی٬ می باشد که عمدتاً نابینا یا کم بینا هستند و برای کار کردن به دیگر حس های خود متکی اند.

آدرس: مالزی، شماره 50200 کوالالامپور، بوکیت بینتانگ، چانگات بوکیت بینتانگ، شماره 50، رستوران

Dining In The Dark KL

رستوران (El Cerdo)

تخصص اصلی این رستوران در سرو گوشت بوده که الهام گرفته شده از غذاهای اروپایی، مکزیکی و کارائیبی است، گفتنی است، فهرست غذای این رستوران، الکترونیکی است. پاچه ترد و خوشمزه آلمانی، غذای اصلی این رستوران است که با سبزیجات و سیر تزئین می گردد؛ این غذا همچنین بهمراه پوره سیب زمینی و کلم و نیز سُس خردل و سیب سرو می گردد. در روزهای یکشنبه، این رستوران مراسم ویژه ای برای میان وعده اش در نظر می گیرد که در آن می توانید تا جایی که می توانید بخورید و بنوشید!

آدرس: مالزی، کوالالامپور، بوکیت بیتانگ، چانگات بوکیت بیتانگ، رستوران El Cerdo

Enak

این رستوران، غذای مالزیاییِ سنتی را بصورت اصیل و اعیانی تهیه و سرو می نماید. دکوراسیون داخلی با چوب و رنگ های قرمز روشن آراسته شده است. همینطور، مشتریان می توانند برای غذا خوردن، نشستن روی جایگاه و یا حتی زمین را انتخاب نمایند. در این مکان، کارکنان سعی می نمایند با روشی مدرن، غذاهای سنتی همچون گادو-گادو و ساتای را سرو نمایند. خوراک دریایی این رستوران بسیار محبوب بوده، که شامل بوتاک-بوتاک است. بوتاک-بوتاک، ماهی ماکرل بخار پز شده است که با انواع ادویه و سبزیجات مانند پاپایا و کاساو تزئین شده است. دسرهای رستوران اناک، که شامل شیرینی های سنتی همچون کندول و بوبور پولوت هیتام است، بهترین گزینه برای تمام کردن هر غذایی محسوب می گردد.

آدرس: مالزی، کوالالامپور، شماره 181 جالان بوکیت بینتانگ، گالریِ استارهیل، فیست فلور، الجی2، رستوران اناک

رستورانِ می و مایک (May N Mikes Spicy Corner)

این مکان، رستورانی کوچک و ساده است که غذاهای خانگیِ مالزیایی سرو می نماید. این رستوران با دکوراسیونی ساده، بیشتر بر کیفیت غذا تمرکز دارد. این رستوران در سال 2000 افتتاح شده است و غذاهایش بر اساس دستور پختی ست که طی چندین سال از خانواده صاحب این مکان، می میرانادا و همسر مرحومش مایک دکروز، دست به دست منتقل شده است. تخصص اصلی آشپز این رستوران، در تهیه و پخت ماهی پوتو است که شامل ماهی پولک دار است که بهمراه شیر نارگیل، زیره سبز، زردچوبه و دیگر ادویجات سرو می گردد. دومین غذای تخصصی این رستوران، مرغ سوخاری است که با چات نی(یک نوع ترشیِ هندی)، فوق العاده خوشمزه می گردد.

آدرس: مالزی، کوالالامپور، پتالینگ،، 357 جالان 57/5، رستوران May N Mikes Spicy Corner

سانکت (Songket)

سانکت، مکانی دلنشین و ارزان قیمت برای خوردن غذاهای سنتی مالزیایی است. دکوراسیون داخلی با پارچه های پر زرق و برق تزئین شده است. فهرست غذا متشکل از خوراک استاندارد و معمول مالزیایی است که غذاهای اصلی اش شامل ماهی، گوشت گاو، مرغ و چند غذای گیاهی است. غذای مخصوص این رستوران روسوک سالای برکیکپ است که گوشت دنده کباب شده بهمراه سس سویا و سامبال بالاکان را شامل می گردد. این رستوران، فرهنگ مالزیایی را با اجرای پایکوبی و آواز سنتی، اشاعه می دهد.

آدرس: مالزی، کوالالامپور،جالان یاپ کوان سنگ، شماره 29، رستوران سانکت

رستوران 39 (The 39 Restaurant)

رستوران 39 با ارائه تجربه بینطیر از غذای اعیانی و نیز نمایی فوق العاده از برج های دوقلوی پتروناس، مکانی ست که به هیچ وجه نباید از دست بدهیدش! نام این رستوران بخاطر موقعیت مکانی اش است که در طبقه 39 برج PNB Darby Park واقع شده است. دکوراسیون این رستوران بسیار زیباست؛ میز و جایگاه های این مکان، در داخل و بعضی در خرج از رستوران و در پشت بام قرار گرفته است که برای افراد نترس تدارک دیده شده است! فهرست غذا شامل سوپ دم گاو، مرغ سوخاری و ماهیِ اسنپر ترش و داغ است. این رستوران با سرو غذای حلال، از تهیه هرگونه نوشیدنی های الکلی پرهیز می نماید. اما نوشیدنی های دیگری در این مکان یافت می گردد.

آدرس: مالزی، کوالالامپور، شماره 10 جالان بینجای، برج PNB Darby Park، رستوران 39

منبع: theculturetrip

منبع: کجارو
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 379

به "10 رستوران برتر کوالالامپور، مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 رستوران برتر کوالالامپور، مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید