شروع ثبت نام وام ازدواج بچه ها بازنشستگان کشوری، افزایش تسهیلات به 35میلیون تومان

به گزارش مجله باهام، سرپرست اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از شروع هشتمین دوره ثبت نام اینترنتی وام ازدواج 1402 بچه ها بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق از امروز (شنبه سوم تیر) به وسیله درگاه خدمات الکترونیک اطلاع داد.

شروع ثبت نام وام ازدواج بچه ها بازنشستگان کشوری، افزایش تسهیلات به 35میلیون تومان

به گزارش ایرنا، مسعود خواست خدایی با اعلام این خبر اضافه نمود: هشتمین دوره ثبت نام وام ازدواج بچه ها بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری از امروز (شنبه سوم تیر) به صورت اینترنتی شروع می گردد و تا انتهای سال بنا به احتیاج بازنشستگان به این تسهیلات به صورت مستمر قابل ثبت نام و انجام است.

وی تاکید نمود: بازه زمانی تاریخ عقد فرزند بازنشستگان از 21مردادماه 1400 به بعد مشخص شده و بنابراین تنها افرا امکان ثبت درخواست و دریافت این تسهیلات را خواهند داشت که تاریخ عقد آن ها در این بازه زمانی باشد.

وی ادامه داد: متقاضیان می توانند با مراجعه به درگاه الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری (قسمت تسهیلات مالی/وام ازدواج) نسبت به ثبت درخواست و بارگذاری تصویر اصل مدارک مشخص شده در سامانه اقدام نمایند.

وی بعلاوه گفت: لازم است، متقاضیان پیش از ثبت درخواست و بارگذاری مدارک شرایط و دستورالعمل مندرج در سایت را به طور کامل و دقیق مطالعه نمایند و سپس اقدام به ثبت درخواست خود نمایند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه با دستور و تاکید مدیرعامل صندوق بازنشستگی، کوشش شده تا امکان ثبت نام انواع تسهیلات مالی برای بازنشستگان در طول سال فراهم گردد گفت: با تعامل و هماهنگی بانک عامل این امکان برای وام ضروری و وام حمپاد ایجاد شده بود و اکنون برای وام ازدواج بچه ها نیز عملیاتی شده است.

افزایش وام ازدواج به 35 میلیون تومان

خواست خدایی توضیح داد: مبلغ وام ازدواج بچه ها در این دوره، مبلغ 35میلیون تومان با اقساط 36ماهه و کارمزد سالانه چهار درصد مشخص شده است. البته این مبلغ با توجه به شرایط امروز چشمگیر نیست، اما کوشش مجموعه صندوق بازنشستگی این بوده تا با توجه به منابع در اختیار و تنوع تسهیلات مالی صندوق در بانک عامل، به تسهیل ازدواج بچه ها بازنشستگان یاری کند.

وی با شاره به شرایط پرداخت این تسهیلات به متقاضیان، یادآور شد: از جمله این شرایط می توان به این نکته اشاره نمود که تسهیلات صرفاً به ازدواج اولیه فرزند (عروس/داماد) بازنشستگان و فرزند وظیفه بگیر (همسر) تحت پوشش صندوق تعلق می گیرد یا اگر پدر و مادر هر دو مشترک صندوق باشند، صرفاً یک فقره تسهیلات به بچه ها آنان پرداخت می گردد.

خواست خدایی اظهارداشت: اسکن اصل صفحه اول شناسنامه و صفحه ای که مشخصات همسر و بچه ها قید شده باشد؛ اسکن اصل عقدنامه و صفحاتی که مشخصات زوجین (عروس وداماد) قید شده و ثبت شماره دفترکل، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه (بازنشسته/وظیفه بگیر همسر) در سامانه ثبت نام الزامی است.

متقاضیان تحت پوشش در زمان ورود به سامانه ثبت نام اینترنتی باید از روش ورود شناسایی سه عاملی (دفترکل، کد ملی و شماره حساب) استفاده نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 3 تیر 1402 بروزرسانی: 3 تیر 1402 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2368

به "شروع ثبت نام وام ازدواج بچه ها بازنشستگان کشوری، افزایش تسهیلات به 35میلیون تومان" امتیاز دهید

1 کاربر به "شروع ثبت نام وام ازدواج بچه ها بازنشستگان کشوری، افزایش تسهیلات به 35میلیون تومان" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع ثبت نام وام ازدواج بچه ها بازنشستگان کشوری، افزایش تسهیلات به 35میلیون تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید