آمریکا درخواست روسیه درباره ایران را نپذیرفت

به گزارش مجله باهام، فارس نوشت: پس از اقدام غیرقانونی آمریکا در کلید زدن مکانیزم بازگشت تحریم ها علیه ایران، روسیه درخواست برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره این اقدام آمریکا شد که واشنگتن با برگزاری این نشست که قرار بود امروز، آدینه برگزار گردد، مخالفت کرد.

آمریکا درخواست روسیه درباره ایران را نپذیرفت

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

خبرنگار شبکه خبری سی بی اس آمریکا بیان کرد که آمریکا با درخواست مسکو برای برگزاری نشست امروز شورای امنیت سازمان ملل درباره اقدام واشنگتن در فعال کردن مکانیزم ماشه مخالفت نموده است.

روز 20 آگوست (30 مرداد)، آمریکا با ارسال نامه ای به شورای امنیت خواهان شروع فرایند بازگشت اتوماتیک [تحریم ها] شده که به طرف های برجام اجازه می دهد خواهان بازاعمال تحریم های چندجانبه ای علیه ایران شوند که ذیل مفاد قطعنامه 2231 علیه ایران برطرف شده است.

پس از اقدام روز گذشته واشنگتن، روسیه خواهان برگزاری نشست مجازی شورای امنیت، با توجه به تحولات روز گذشته شد.

سه کشور اروپایی که طرف ایران در توافق هسته ای برجام هستند هم بلافاصله با صدور بیانیه مشترکی با اقدام آمریکا مخالفت کردند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای تأکید کرد آمریکا طرف مشارکت کننده در برجام نیست و نمی تواند از فرایند بازگشت تحریم ها علیه ایران که در قطعنامه 2231 به آن اشاره شده استفاده کند.

نمایندگی چین در سازمان ملل نیز اقدام آمریکا را محکوم کرد و گفت که این اقدام یک نمایش سیاسی است که ایالات متحده به راه انداخته است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1284

به "آمریکا درخواست روسیه درباره ایران را نپذیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا درخواست روسیه درباره ایران را نپذیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید